Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  p-watch'ens død !

Tags:
No tags yet.

(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er der nogen herinde der har prøvet at monterer sådan en p-watch , jeg fatter ikke en skid af det jeg monterer den som det står vejledningen, men kan ikke få den til at virke.
kan godt få den til at tænde og lyse , men kan hverken stille klokken eller komme ind i nogen menuer på den. den har sq sit eget liv når den er sat til.
nogen der har prøvet noget lign. evt. ?

den får stel, +, og tændning's + fra radioen
har prøvet at tage tændning fra uret istedet men det giver samme resultat ...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har prøvet at montere nogle stykker efterhånden. Hvis du bare følger vildledningen burde den virke med det samme. Har aldrig haft de problemer du omtaler.

Jeg vil tro at den du har købt der, er defekt. Hvis du kan slippe af sted med det, så prøve at montere den direkte til batteriet, for at se om der så kommer liv i den. Bare sæt tænding+ og konstant+ til batteri+ og stel på minus, så skulle der gerne komme symbolet, der viser at den er ved at "hente" klokken (i frankfurt ???). Hvis ikke den gør det, skal den byttes.

MVH Royce
(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tændings +´en kan godt drille, du skal måle grundigt inden du forbinder ledningerne så du er sikker på at +´en ikke forsvinder under start, aktivering af lys osv.
stellen/minus kan også give problemer, spec Japaner biler(stel styrring), sikker dig at stellen ikke bliver til +/plus når du tænder lyset. uret skal stilles med det samme du har sat +´en til.symbolet kan komme senere uden den er def.

Håber du kan bruge det til noget...

Mvh Vuk.
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det gjorde mig da lidt klogere ihvertfald , den lader til at fungerer fint hvis jeg sætter den på batteriet, så tror måske det er min tændning's + der laver numre så , bilen er en japaner , men har trukket - og + fra batteriet så det burde næsten ikke være det ?
men hvor vil i så foreslå jeg tager tændning fra hvis det i må være fra radioen eller fra digi-uret , hvilken tændning's+ falder ikke i styrke når man turner motoren.
Troede faktisk den stjal fra alle "steder" i tændnings øjeblikket ?
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
"benet" med tændings+ mister på mange japanere spændingen når nøglen er drejet til start, men der plejer at være et ben der ikke "forsvinder" det er ikke sikkert det er i brug, men bare sidder på bundstykket
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
okay det må jeg lige prøve at rode med i morgen så :-) ...
mange tak ihvertfald for hjælpen
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal ud og køre lidt med den monteret før det flasker sig....... lige så hvis du har parkeret et sted og senere vil ned til bilen og sætte skiven lidt frem... her er det ikke nok blot at give den tændings + N
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=KC Lasse]Du skal ud og køre lidt med den monteret før det flasker sig....... lige så hvis du har parkeret et sted og senere vil ned til bilen og sætte skiven lidt frem... her er det ikke nok blot at give den tændings + N
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hehe jeg ved sq ikke hvad der går galt for tiden , men ligeså snart jeg rører ved noget el i en bil så forvandler det sig til et stort frådende monster der kun tænker på at knække en stakkels amatør-mekaniker ;D

jeg har nu målt på alle ledninger der kommer ud af bundstykket og så vidt jeg kan se er der ikke 1 af dem der har en konstant + når jeg drejer nøglen, de falder alle lidt i styrke når nøglen bliver drejet. Vil det så sige jeg ikke kan monterer den her p-watch fra helvede eller hvad skal jeg gøre, når jeg holder den på batteriet som anvist ser den ud til at fungerer fint så tror ikke den fejler noget, den skaber sig bare når jeg monterer den med tændnings strøm og det hjælper heller ikke at køre en tur ...

er der et andet sted jeg kan tage den + fra evt.
jeg har også trukket en ny stel så det burde heller ikke være problemet
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
2econdskin skrev:
er der nogen herinde der har prøvet at monterer sådan en p-watch , jeg fatter ikke en skid af det jeg monterer den som det står vejledningen, men kan ikke få den til at virke.
kan godt få den til at tænde og lyse , men kan hverken stille klokken eller komme ind i nogen menuer på den. den har sq sit eget liv når den er sat til.
nogen der har prøvet noget lign. evt. ?

den får stel, +, og tændning's + fra radioen
har prøvet at tage tændning fra uret istedet men det giver samme resultat ...


hejsa jeg har fået at vide at modellen der hedder noget med f101 er forbundet med fejl så du skal købe en f102 istedet så skulle problemet være løst.
(permalink) mullewap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kan prøve at komme med et bud...
Direkte på tændings-bundstykket vil der nødvendigvis være en en "konstant tændings+"/klemme 15, ellers kommer der ikke strøm til eksempelvis brændstofpumpe, evt tændspole m.m. Denne ledning skal du forbinde den orange med og selvfølgelig den røde til en fast plus, klemme30. Når de to er helt i vinkel, skal du sørge for at tændingen er tilsluttet inden du tilstlutter stel forbindelsen(sort ledning) så kommer du direkte til hvor du kan stille uret.
Har du dog fået lavet idt hokus pokus forinden og uret står fast på eksempelvis "P:09.00" så giv da uret et lille "gok" bagpå, derigennem aktiveres "gyroen" så uret tror du har været i bevægelse og så skulle det gerne kunne lykkedes at stille uret rigtigt!
Det vigtigste med dette ur er at tændingslussen bliver rigtig ellers for du det ALDRIG til at virke.
Håber det muligvis kunne være til lidt hjælp!!

Mvh
Mulle
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det lyder som et godt bud , jeg har heller ikke sluttet det til i den rækkefølge du siger , jeg har kun kunnet få den til at 19.15 og få mit "p" til at blinke når jeg kører ...
der har hele tiden stået 19.15 i uret, det var det jeg stillede uret til første gang jeg satte den til og siden har jeg ikke kunnet få den til at vise andet ligemeget hvad. men har nu heller ikke prøvet det med stel eller givet den et gok så det må jeg lige prøve i morgen !
mange tak ihvertfald
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ellers må du have et hjælperelæ på, som trækkes af din tænding+ og som levere konstant+ fra batteriet gennem relæ'et, så den kommer til at virke som tænding+.

MVh Royce På Lånt Pc
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hmm , er der en der kan fortælle mig hvor klemme 15 sidder omme bag på bundstykket mon ? , jeg har som sagt prøvet at måle bagpå men syntes det alle falder lider lidt i styrke når jeg drejer nøglen. så jeg har lidt svært ved at gennemskue det !
men når jeg giver den et gok nu skifter de til uret , men det smarte går jo lidt af det hvis jeg skal slåpå min p-watch hver gang jeg skal køre hehe
(permalink) 2econdskin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
efter lidt overvejelser er jeg kommet frem til at en p-watch model 01 er bedst til at putte under hjulet af sin bil på skrå bakker i tilfælde af at håndbremsen skulle svigte og bilen begyndte at trille bagud ...
DSC00007.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
HEHE - go stil ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) buggywoogie Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hehe... vi har monteret en del p-watch på mit arbejde og du skulle bare vide hvor meget vi har bandet de p-watch væk da de første modeller kom. Tror nok at det cirka var hver anden p-watch der ikke virkede eller der var problemer med. Senere lavde de nogle ændringer i den 'gamle' model og det hjalp også lidt men stadig ik altid uden problemer. Nu er der så kommet en ny og mere fiks model og den har vi endnu ikke haft nogle problemer med, det er nok derfor at man ser at de har den gamle model på tilbud alle steder.

Mvh Martin
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hey er den død. Jeg er hos vwaudi i Kolding, og ved vi har fået en teknisk problemløser fra p-watch på dette eksempel. Jeg har ferie lige nu, men satser på lige skal forbi i morgen, så kan jeg tage en kopi til dig.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej vwmichael
det er rigtig pænt af dig men den er død nu og jeg har heller ikke rigtig lyst til at rode med den længere, men det kan være der er andre der måske gerne vil se den evt. ?
ellers et rigtig godt tilbud :-)
god sommer(eller hvad det nu er lige nu hehe) herfra
(permalink) luplau Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hejsa. punkt 1. så skal kl. 30 ledningen monteres til sidst også skal uret stilles på den lille knap. hvis den ikke kan det, så skal bilen ud at køre en lille tur, som beskrevet så bevægelses sensoren aktivere uret. Det er for man ikke bare kan slå tænding til og fra når man holder parkeret også få forlænget p-tiden. Det er nemlig ulovligt, så det med at omgå sensoren er en dårlig ide. Når det er sagt er der 2 modeller, 1 + 2 som også tidligere beskrevet i tråden. Det er et spørgsmål der er 10,5 volt på kl. 15 når bilen startes. Er der det bruges nr. 1 og er der mindre end 10,5 volt bruges nr. 2. Vi har monteret flere end 200 stk hos JAC i Randers og når de ikke har virket, har det altid været en fejl 40 eller et forkert ur der var isat. jeg har i min egen bil en nr. 1 der var opgivet og efter montering og en køretur på 500 meter virkede det og har virket i over 1 år. En rigtig god opfindelse som jeg ikke vil undvære. Der er nu kommet en helt ny model som p.t. ikke har givet problemer. Den er sort, mener den hedder 3

Reply

You must log in to post.