Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kadroner, tomgang kun på cylinder 2+4

Tags:
No tags yet.

(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der nogen der har en forklaring på hvorfor dette ofte er tilfældet? Mener at have læst det før....
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
For mager blanding eller ikke nok luft. Det er helt normale symptomer på at karburatorne ikke er indstillet ordenligt og evt. heller ikke synkroniseret.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller de pakninger der er med til dem, er for dårlige og skydes ud når den lige "nyser" på kold motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu har jeg haft dem af og har tjekket dem igennem. justeret blandingsskruer over flere gange og synket dem igen. Jeg har prøvet at gå en størrelse op i venturi. Det har hjulpet lidt, men tomgangen er stadig noget ujævn. Den kører godt men det er stadig som om cylinder 1 og 3 ikke rigtigt vil med under tomgang (ca 900rpm)
Var det ikke dig Frank der på et tidpunkt skrev at man med fordel kunne gøre balance slangen større? Vil det måske hjlæpe?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
venturierne har minimal indflydelse på tomgangen, og det er helt sikkert ikke der du skal finde problemet, de får først virkelig noget at sige når spjældet åbnes mere.
Hvordan justerer du blandingsskruerne?
Har du tjekket tændingssystemet? (platiner, kabler, rotor, tændrør osv.) ...med andre ord, er du sikker på at det er et karburatorproblem?
(permalink) kubelsvinet Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg skruer blandingsskruerne ind indtil den begynder at hive efter vejret. Så ud 1/4 omgang ad gangen indtil omdrejningstallet ikke stiger mere, så en 1/4 tilbage. En karb ad gangen selvfølgelig og med balacerøret i funktion.

Jeg kører med compufire 009, men det kunne da godt være jeg skulle gå systemet igennem. Kører en del bytrafik så måske jeg skulle prøve nogle "varmere" tændrør.
Feks NGK BP5HS. Kører nu med Bosch W8AC.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
En stoppet tomgangs dyse
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Eller magnetventil som ikke virker eller stoppet hvis der er mont. sådan en
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du får ikke noget ud af at skifte fra W8AC til B5HS da de er lige "kolde" og begge typer passer fint til en std. motor. Eneste grund til at skifte er hvis nogle at dine tændrør ikke virker eller har svag gnist. Mål dine kabler igennem, hvis der er mere end 1k ohm i modstand så skift kablet.
Sørg også for at dine ventiler er stillet korrekt, da dette godt kan give en dårlig tomgang, og sørg for at tændingen står rigtigt på din motor.
Jeg går selvfølgelig ud fra at du også har renset dyser osv. i de to karburatorer.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kører du med std, mild eller skrappere knast ?
Venturien har ingen indflydelse på tomgang. Hvis det har hjulpet at skifte den, er dert fordi du samtidigt er kommet til at "røre" ved noget andet, som har positiv indflydelse på tomgangen. - På "mindre" motorer kan man med fordel øge balancerøret til ½"
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.