Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 motorprojekt...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så fik jeg sku fingerne i en type 4 motor.. Mere præcist en W 1700cc det vil sige 80 HK :)

Motoren har godt nok stået længe.. Men den kunne turne og cylinderne var smurt ind i olie, så tror ikke noget har taget skadet...

Nu mangler jeg bare en 2,0 L bus motor så vidt jeg har læst mig til... Så kan jeg tage krumtap og plejlstænger og sætte i min W motor så det bliver en 2,0??? Ik,`?

Så sån en 2,0 motor med måske en anden knast lidt mere kompression og mine Dells 40mm, og et tarmslyng... Så skulle vi vel være over de 100 hk..

alt dette er nok et stykke ud i fremtiden.. Da min 1914cc kører dejlig så ingen grund til stress.. :)

Men Smid da en kommentar ;)

Hummel
1700cc.jpg
Type_4.jpg
Ventilgeomentri.jpg
Flade_stempler.jpg
Olie_udluftning.jpg
DHB_07_348.jpg
DHB_07_347.jpg

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) daller36 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej jeg har også en type4 1700w som jeg skal ha i min variant en gang i næste år men først skal jeg igang med min bund i denne ugen også raste af bilen sammme med motor her til vinte, så jeg vil følge lidt med hvad der sket med din motor, så masse af bilder af hvad du gør med den motor.

mvh.jesper
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Knapt.
Denne her 2,0 Torquer udgave har netop 40 mm. Dells og en full merge 1½" header trækker kun lige godt 100 hk hjem. http://morepower.dk/type4.htm
(Idag kan jeg dog trække 108 hk v. godt 5000 omdr. med en lidt ændret knast) Med E toppene skal den have mere knast.
Men de går fint.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm okay... Hvad slår sån en bus krumtap med i slag???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
71mm i slag for en buskrumtap.

Hilsen Peter
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal lige have 2 liters (94mm) stempler/cyl. med flad top også. Og så skal topperne lige bores til den større diameter. Men du er på rette vej.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du skal lige have 2 liters (94mm) stempler/cyl. med flad top også. Og så skal topperne lige bores til den større diameter. Men du er på rette vej.


jeg mener da at boring af toppene ikke er nødvendigt da det er stamme udvendige diameter på cylinderene?
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1700 type 4 motorer har mindre hul til cylinderne end 1800 og 2000 cc.
1700
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Rolf er det også i blokken vi snakker.... fordi så er der jo intet i en W motor jeg kan bruge???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Blok og toppe fra din W. Resten fra 2.0

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
Rolf er det også i blokken vi snakker.... fordi så er der jo intet i en W motor jeg kan bruge???


Jeg kommenterede Cardude´s indlæg og det handler da vist om topperne......

Jo, din W motor er skam fin nok til at bygge videre på.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så skete der endelig lidt mere i projektet:)

Fik lavet min oliekølerholder i søndags, En kammerat hjalp mig og syns selv det er blevet utroligt godt:)

I mellemtiden har jeg fået købe og bestilt resten af motoren, undtagen udstødnignen. Går nu her og venter på lidt stumper fra Torben Alstrup, så jeg kan komme i gang med at samle den og få den ud til foråret:) Bliver nu dejligt at komme i vw'en igen...:)

Bemærk det ene bille der taget mens der fræses:) utroligt den kan fange spåner i luften og skærehovedet :) Også er det en mobil telefon ;)

Tommy
Billede_130.jpg
Billede_134.jpg
Billede_128.jpg

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fin oliekølerholder, men check lige at den ikke trykker pakningerne sammen så de ikke lukker/forminsker hullet og begrænser gennemstrømningen. Har nemlig selv lavet en engang som trykkede pakningerne for meget. Kan se på den måde i har lavet hullerne til pakningerne på at det kunne være et problem. Bare et tips :)

/Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland

Reply

You must log in to post.