Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Alternativt karb setup... Keihin 39 - 41 mm

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hejsa


Formålet med dette indlæg er hovedsageligt at få spredt info omkring dette karburator setup på VW-moterer.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg nok ikke var gået i gang med projektet, hvis det ikke var fordi JP-motorsport i Helsingborg har lavet deres R&D omkring disse karburatorer (... og Mikuni for den sags skyld).
Så ombygningen af karburatorene har jeg selv stået for, men bestykningen håber jeg på at få JP til at levere.

Karburatorene er købt på Ebay, og alt taget i betragtning, så var de faktisk ikke så dyrer endda. Specielt ikke når man ved hvad det koster at sætte et sæt 48IDA'er på sin maskine.
DSC05776.jpg
DSC05783.jpg
DSC05784.jpg
DSC05786.jpg
DSC05787.jpg
DSC05791.jpg

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fedt... Cool at der er nogen der tør at gøre noget andet.

Men, skal du have det på en buggy eller noget? For jeg er ked af at sige det. De kan ikke være i motorrummet på en type1 når de stikker så skrå ud som de gør på billederne...

Men igen, cool projekt.
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SPRasmussen skrev:
Fedt... Cool at der er nogen der tør at gøre noget andet.

Men, skal du have det på en buggy eller noget? For jeg er ked af at sige det. De kan ikke være i motorrummet på en type1 når de stikker så skrå ud som de gør på billederne...

Men igen, cool projekt.



Jo... det er nu tænkt at skulle side i en type 1. Og jeg skal ærligt indrømme, at jeg har kopieret så meget det nu kan lade sig gøre, fra en af JP's tidlige setup. Man kan jo lige så godt drage glæde af det arbejde andre allerede har udført.
Men det er da meget sansynligt, at det kommer til at knibe lidt. Men så må man jo tage den derfra.
vw_johannes_persson_002__3_.jpg

(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nå okay... Det var ikke lige det setup jeg havde regnet med du ville kopiere...

Jeg regner med at skal have dette setup på den motor han skal bygge til mig til vinter. Der bliver sikkert også lidt trængt i motorrummet.

Men sådan som det ser ud på den du har linket der ser det ikke så galt ud...

image.jpg

-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
SPRasmussen skrev:
Nå okay... Det var ikke lige det setup jeg havde regnet med du ville kopiere...

Jeg regner med at skal have dette setup på den motor han skal bygge til mig til vinter. Der bliver sikkert også lidt trængt i motorrummet.

Men sådan som det ser ud på den du har linket der ser det ikke så galt ud...



Uha.... Det er super kvali'. Jeg kender prisen på toppene incl vippearme. Men jeg tør slet ikke tænke på, hvad det løber op i med rullespjældhuse og manifold. Men det lyder som et seriøst projekt du har bestilt.


Mvh Peter
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad er den store forskel på det her setup og almindelige webere??? Der må jo være nogle gode grunde siden i vil lave sådan en ombygning... Men ser da spændende ud.
(permalink) kps Member
Skrev for 17 years siden | | | |
uha det ser benhårdt ud det der,kunne man forestille sig at grunden er flere hk.


mvh syhler.
(permalink) kps Member
Skrev for 17 years siden | | | |
iøvrigt et super spændende projekt rart at se lidt andet end webere engang imellem.
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jamen hvorfor giver de lige flere hk hvis de "kun" er 41mm??? Jeg er ikk helt med...
(permalink) Duus Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De 41mm kan ikke sammenlignes med de dimensioner der er på de karburatorer vi normalt bruger, pga. mc karburatorerne ikke rigtigt har venturier!

I øvrigt super fedt projekt!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Duus skrev:
De 41mm kan ikke sammenlignes med de dimensioner der er på de karburatorer vi normalt bruger, pga. mc karburatorerne ikke rigtigt har venturier!

I øvrigt super fedt projekt!


jeg tænkte også på om der ikke er forskel på spjældene... er der rullespjæld eller lign. i de der karburatorer. For på de weber og dellorto vi kender, der sidder der jo et stort spjæld i vejen for luften lige midt i hullet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Et gæt, Flatslide spjæl

West
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jpwest skrev:
Et gæt, Flatslide spjæl

West


Og der er spjældet jo oppe i Kaburatoren når man giver gas,som på en Alm. gammel rundspjæl kaburator( Bing som vi alle kender fra knallert dage)

West

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Johannes (JPM) Siger at det er det närmeste man kommer indspröjtning uden at det er det, ment på den måde at man kan tweake dem helt nöjagtigt gennem hele omdr.området.
Det er noget med måden dysearrangementet er lavet, det er et helt andet princip end normale venturi karbs, og rigtig nok kan man ikke sammenligne mm störrelser, en 41mm fladspjäld svarer til en meget större "normal" karburator..

Rövfedt projekt!! Hvor stor bliver motoren?
-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.