Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1500 vs 1600

Tags:
No tags yet.

(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvad er foreskellen mellem en 1500 blok og en 1600 blok
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
crenne skrev:
hvad er foreskellen mellem en 1500 blok og en 1600 blok


Tror det kommer lidt an på hvad bil den kommer fra

West

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
topstykker,stempler og cylindre

- som et lille kuriosum kan jeg sige at min bedste motor nogensiden var en 1500...den kørte bare pisse godt

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
kan man bygge en større motor på en 1500 blok
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, blokken med krumtap, knast og plejlstænger mv. er ens på 1300-1500-1600 i samme årgang.
Fra 1973 kan man også bruge blokken fra 1200, men den har selvfølgelig en anden krumtap og plejlstænger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jacob Søbygaard Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg mener da også at en 1500 generelt er med enkelt portet topstykke, og at en 1500 (1200) har mindre oliekanaler.


Der er vel ingen forskel på blokken mellem en 1200 og 1500.
-------------------------------------------
Oval 56
Mail: Jacob@soebygaard.com
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
en 1500 har da samme slag som en 1600 nemlig 69 , har nemlig en ide om at skulle bygge en 1776 cc motor ud a den
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Alle de små forskelle, som f.eks. størrelsen på oliekanalerne, er de samme på samme årgang, sådan at 13-1600 er ens i samme årgang. De får så alle de store kanaler, oliepumpe osv. i 8/70.
1200 har mindre boltmønster til cyl/topper og blokken er lidt kortere op til 72-73.
Derefter bliver den som 13-1600, men de nye 1200 cyl. har så en større udvendig diameter i bunden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok så kan den altså godt bygges om til en 1776cc ??
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
den kan jo i princippet godt - men et godt udgangspunkt for alle motorer med lidt ekstra skud i er store oliekanaler og en ny blok , så det er lidt spild af penge at gøre det før man kan gøre det ordentligt - den blok du skal lede efter hedder AS21 /AS41 hedder de vist nok ...

den bliver jo ikke dobbelt så vild bare fordi du går nogen få hundrede kubik op..

brug dine penge på selve bilen i første omgang - så kan du altid lave en fed maskine når du engang får rigtig meget råd..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok tak ib
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
AS21 og 41 er bare materialesammensætningen på blokken og fortæller ikke noget om størrelsen på kanaler og pumpe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) crenne Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så bruger jeg bare den motor til reserve dele til min den anden og så når pengene er til det bygger jeg en t4 motor
-------------------------------------------
tlf 41666671
crennedesign@gmail.com location: 8882 Fårvang,jylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fornuftigt !
Men sådan en 1500, bygget om til 1600 kører også godt. God fart på luften i indsugningen og lidt mere kompression pga. den større volumen.
Men check vendehøjden. Den er tit for stor på de uoriginale cylindersæt og så sænkes kompressionen jo.
Dette gælder jo i øvrigt også hvis man bygger en 1600 med nyt cylindersæt og fræser i topperne for at hæve kompressionen. Det man så tror man har opnået "forsvinder" ved at de nye cyl/stempler giver for stor vendehøjde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.