Hej gutter
Jeg har netop lavet min 59'er om til blink i retningsviserne men studsede noget over blink i baglygterne. Det viser sig at der er 6 ledninger til blinkkontakten, og at baglygterne har automatisk blink i stoplyset uden der var sat relæer i.
Efter min opfattelse må blink-kontakten stamme fra en USA model, men dæleme om jeg kan forstå hvordan den er koblet indvendig...
Når der ikke trædes på bremsen og der dermed ikke er spænding på 30 så blinker HL eller HR sammen med VR eller VL men når der kommer spænding på 30 blinker VR eller VL mens både HR og HL lyser konstant.
Jeg kunne lave den samme funktion med fire dioder, men er der mon nogen herinde, der har skilt sådan en kontakt ad, og kan fortælle hvorden den er lavet?
Jeg endte med kun at sende 12 volt ind i 54 og bruge VR og VL som omskifter før de to blink-relæer, samt to skifterelæer til bremselyset. Det funger fint, men jeg ville jo gerne forstå omskifteren, for det kunne måske have været lavet smartere...
Med VWenlig hilsen
Jesper D.
Jeg har netop lavet min 59'er om til blink i retningsviserne men studsede noget over blink i baglygterne. Det viser sig at der er 6 ledninger til blinkkontakten, og at baglygterne har automatisk blink i stoplyset uden der var sat relæer i.
Efter min opfattelse må blink-kontakten stamme fra en USA model, men dæleme om jeg kan forstå hvordan den er koblet indvendig...
Når der ikke trædes på bremsen og der dermed ikke er spænding på 30 så blinker HL eller HR sammen med VR eller VL men når der kommer spænding på 30 blinker VR eller VL mens både HR og HL lyser konstant.
Jeg kunne lave den samme funktion med fire dioder, men er der mon nogen herinde, der har skilt sådan en kontakt ad, og kan fortælle hvorden den er lavet?
Jeg endte med kun at sende 12 volt ind i 54 og bruge VR og VL som omskifter før de to blink-relæer, samt to skifterelæer til bremselyset. Det funger fint, men jeg ville jo gerne forstå omskifteren, for det kunne måske have været lavet smartere...
Med VWenlig hilsen
Jesper D.