Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Spørgsmål vedr. motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hansen-Danmark Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.
Har haft min 1600 jagtvognsmotor startet op i motorstanden. den har fået nye tændingsdele. Jeg har renset kaburatororen og skiftet olien. den smovsede noget med olien så det var fra starten min hensigt at adskille den, men ville gerne høre om den gik ok inden jeg begyndte. Den gik sådan set meget fint men var utæt flere steder mellem cylindre og blokken og ved stødstangsrør. Den skød olie ud i udstødningen ved cylinder 2 ellers ikke noget at bemærke.
Nu har jeg fået den skilt ad, alle cylinder og stempler ser fine ud, olieringen på stempel nr. 3 ser meget mere slidt ud end de andre, det sorte er slet ikke til syne længere.
Mange af boltene til topstykkerne og cylindre sad meget løst

Hvad er årsagen til det ?
Hvorfor skyder den olie ud i cylinder nr 2 ?
Skal jeg skifte alle stempelringene ?
Er der ellers andet end selvfølgelig pakninger der bør skiftet nu den er adskilt?
Der er ingen slør i krumtap elle plejlstænger.
Mvh Kenneth
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
-hvis den skyder olie ud af udstødningen har du slidte stempelringe og hvorfor ikke skifte alle, da de sikkert alle er slidte.

-den skyder olien ud fordi olien kan passere forbi stempelringene. Der er helt sikkert en del underkompression på den motor.

-lejerne i motoren skal du skifte nu du har den skildt ad

-skift oliepumpe

-husk pakdåse til svinghjulet (den følger somregel ikke med i std. pakningssæt)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det med løse bolte er et almindeligt problem, jeg har selv lige spændt mine. Den ene var raslet helt af og lå i "bunden" af topstykket.. ikke helt godt. Der er ikke andet at gøre end at spænde dem (med det rigtige moment) og så bare køre de næste 20-30 år ;-)

René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Skift altid stempelringe på ALLE stempler. Måske derfor de fås i sæt á 4... ;-)

Hvis oliepumen ikke er katastrofal, kan den sagens køre videre...

Alt i pakninger, samt nye stødstangsrør, skal skiftes.

Slibe ventilerne.

Check topstykkerne, de har det med at flække mellem ventilerne og op om tændrørene. Hvis det er tilfældet, skal de udskiftes.



Jan





-------------------------------------------
VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV
>> VW-BOBLE.DK - JAN@VW-BOBLE.dk <<
JAN_VW - 2026 6543 - JAN@VW-BOBLE.DK
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kan sku næsten ikke betale sig at skifte stempelringe. Dertil skal der købes nye stødstangsrør og div pakninger. Prisforskellen på et mahle + kit mit alles og købe ringe mm. løst er ca 500 - 600 kr. for de extra penge får man nye cyilndere og stempler. De gl. er der en risiko for at være revet i cylinderne, og så skal man endten hone eller købe nyt. Så er besparelsen væk.

Det er bare min mening.

Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.