Hej.
Har haft min 1600 jagtvognsmotor startet op i motorstanden. den har fået nye tændingsdele. Jeg har renset kaburatororen og skiftet olien. den smovsede noget med olien så det var fra starten min hensigt at adskille den, men ville gerne høre om den gik ok inden jeg begyndte. Den gik sådan set meget fint men var utæt flere steder mellem cylindre og blokken og ved stødstangsrør. Den skød olie ud i udstødningen ved cylinder 2 ellers ikke noget at bemærke.
Nu har jeg fået den skilt ad, alle cylinder og stempler ser fine ud, olieringen på stempel nr. 3 ser meget mere slidt ud end de andre, det sorte er slet ikke til syne længere.
Mange af boltene til topstykkerne og cylindre sad meget løst
Hvad er årsagen til det ?
Hvorfor skyder den olie ud i cylinder nr 2 ?
Skal jeg skifte alle stempelringene ?
Er der ellers andet end selvfølgelig pakninger der bør skiftet nu den er adskilt?
Der er ingen slør i krumtap elle plejlstænger.
Mvh Kenneth
Har haft min 1600 jagtvognsmotor startet op i motorstanden. den har fået nye tændingsdele. Jeg har renset kaburatororen og skiftet olien. den smovsede noget med olien så det var fra starten min hensigt at adskille den, men ville gerne høre om den gik ok inden jeg begyndte. Den gik sådan set meget fint men var utæt flere steder mellem cylindre og blokken og ved stødstangsrør. Den skød olie ud i udstødningen ved cylinder 2 ellers ikke noget at bemærke.
Nu har jeg fået den skilt ad, alle cylinder og stempler ser fine ud, olieringen på stempel nr. 3 ser meget mere slidt ud end de andre, det sorte er slet ikke til syne længere.
Mange af boltene til topstykkerne og cylindre sad meget løst
Hvad er årsagen til det ?
Hvorfor skyder den olie ud i cylinder nr 2 ?
Skal jeg skifte alle stempelringene ?
Er der ellers andet end selvfølgelig pakninger der bør skiftet nu den er adskilt?
Der er ingen slør i krumtap elle plejlstænger.
Mvh Kenneth