Efter lige at have installeret koblingskablet (med kompetent hjælp fra Mr. M og Frank_Andersen), stødte jeg på et nyt uventet problem (det er problemer jo ofte
Har du tjekket om ledningen sidder på startrelæet??
Hvis ja, så lyt efter om relæet klikker når du drejer nøglen.
du har sikkert rykket ledningen fra den er samlet under bagsædet chek der !!!
MVH Dennis
Hmm...
Jeg har fulgt ledningen ind under bagsædet, den går ind i en samlemuffe, og videre ind i en lille metal boks (5x5 cm), hvor der kommer en masse ledninger ud af. De går nok bla. op til instrumentbrættet.
Der kommer ikke de velkendte "klik"-lyde når nøglen drejes - lamperne lyser, men ingen lyde (?). Som jeg skrev tidligere VAR der lyde en enkelt gang, efter jeg havde pillet ved starteren, men KUN én gang, og jeg har ikke kunne få den til det efterfølgende...
Til orientering, hvor sidder startrelæet??
/Carsten
der hvor ledningerne sidder fast på starteren - skurer du skruen løs - renser det hele med en stålbørste og smører med WD40 - og samler det hele igen ...
inden du gør dette afmonterer du lige minus kablet på batteriet -
når du har gjort dette så viker den nok igen , og husk så og rens batteripolerene
og smør dem med lidt WD40 ögså.
en periodisk fejl skyldes somregel en misvedligeholdt forbindelse et sted
skulle det ikke hjælpe så har du fået lavet lidt alm vedligeholdelse ud af det.
god arbejdslyst ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Der sidder e et bredt kobberbånd mellem gearkasse og bund som stel. Er det OK??
Hmm...
Jeg vil lige checke det omtalte kobberbånd... MEN...
Nu har jeg lige været nede og kigge, og nu er batteriet dødt?? Kaput, færdigt...
Man kan da vel ikke kortslutte noget med en skruetrækker på starteren??
Jeg er på bar bund nu!
/C
Et godt batteri kan godt tåle at blive kortsluttet et kort øjeblik, men hvis du kun har lagt skruetrækkeren mellem de to 8 m/m bolte på relæet har du ikke kortsluttet batteriet, da det er den samme plus ledning, kun afbrudt af relækontakten.
Jeg tror ikke jeg har kortsluttet det, da jeg kun prøvede om starteren kunne sige som den skulle... Hvilket den kunne?! Men efter 8 timer er der altså ikke mere juice på batteriet, hvilket jeg synes er mærkeligt.
Hvis der er en løs forbindelse, bør batteriet vel ikke aflades?
??
Lyder som et klappet batteri
tag batteriet fra bilen og Lad det lige helt op
Mål hvor meget saft du har på
mål igen efter 1 time...
er det faldet i saft, er det klappet sammen.
du kan faktisk se det falde mens du har multimeteret på, hvis du har lidt tålmodighed
Et klappet batteri vil sagtes kunne vise 12 volt, men det har ingen saft (ampere).
Held og lykke
Johnny