Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  En kæk Ford byttes til kitcar

Tags:
No tags yet.

(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ford, Transit, snart veteran, årg.1974, En ret kæk Ford Transit fra 1974. Der skal laves lidt før den kører igen. Den er nu klassisk veteran til forsikring på kun 403 kr om året. og når den snart bliver ægte veteran så kun 177 kr og syn hvert 8.år. Pris, bytte eller bud
16000 kr

Der ligger en V4 motor i nu. Men Transit har "dieselsnude" på så mon ikke der er plads til en anden større motor hvis nogen vil have den i?

Sælges eller byttes med kitcar eller gerne kitcar projekt
Ford_Transit_snart_veteran.jpg

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
griner nok - det er en af mine bornholmske venner der byggede den bil tilbage sidst i firserne - den var sgu cool dengang - jeg har kørt nogen km i den bil. tænk den har overlevet så længe med det look
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja den gør det meget godt sådan en Ford, og den findes stadig på klippeøen. Ja det er nogle friske farver, der er noget kult og den Ford.
(permalink) DenGrønneSniger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er sku en fræk vogn ku være cool som surferbil med de farver
-------------------------------------------
Jylland DK
vwpanelvan@gmail.com
(permalink) holmnibe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvor i landet står den
og flere billeder tak
Mvh Kim
(permalink) AC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fartvind skrev:
Ford, Transit, snart veteran, årg.1974, En ret kæk Ford Transit fra 1974. Der skal laves lidt før den kører igen. Den er nu klassisk veteran til forsikring på kun 403 kr om året. og når den snart bliver ægte veteran så kun 177 kr og syn hvert 8.år. Pris, bytte eller bud
16000 kr

Der ligger en V4 motor i nu. Men Transit har "dieselsnude" på så mon ikke der er plads til en anden større motor hvis nogen vil have den i?

Sælges eller byttes med kitcar eller gerne kitcar projekt


Det med 8 år´s syn har du ikke helt styer på for det er først når den er 40 år,
Og det bliver i 2014 :(

AC
-------------------------------------------
Mobil nr: 25154378
http://www.kit-car.dk
http://www.buggyforum.dk
(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ford-Transit_2.jpg
Ford-Transit_3.jpg
Ford-Transit_4.jpg
Ford-Transit_5.jpg

(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ford Transit står i Gudhjem. Og kan forholdsvis nemt sendes til Hundested, Kolding eller
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad er totalvægt og lasteevne? og har du en ide om hvad den må trække med et træk. Og hvad bruger den pr. kilometer (det er sikkert en del). Hvilken dieselmotor kan der ligges i?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Haardberg skrev:
hvad er totalvægt og lasteevne? og har du en ide om hvad den må trække med et træk. Og hvad bruger den pr. kilometer (det er sikkert en del). Hvilken dieselmotor kan der ligges i?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Teodor_Flgen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kunne sikkert blive et fint fejeblad hvis den ellers må laste noget...
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Haardberg skrev:
Har lige været på ferie på bornholm og var flere gange i gudhjem.

Mvh. Lennart



den har været på smallblock et stykke tid haardberg


Jo, men det er ikke lige en side jeg frekventere. Amerikanerbiler er ikke lige det der int. mig mest

Lennart

(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja annoncen her på vw er ny, men har været på smallblock.dk og guloggratis.dk før her.

Nå anden Bornholmer du er også alsidig med biler og godt oplyst, eller bare sammenfaldende interesser. Jeg skulle måske kalde mig bornholmer2 herinde ;-)

Totalvægt er 3500 kg og lastevne 2100 kg.
Hvad den må trække ved jeg ikke lige. Men der har været anhængertræk på den en gang og det sidder på Ford stadig dog ikke selve krogen. Der står et skilt på fra Dansk Anhængertræk i Kolding og med angivet max træk på 2000 kg, om det er så for selve krogen eller krogen lige på den her Ford ved jeg så ikke.
Men hele Ford er jo kraftig bygget, så tror da at den kan trække en del mere end hvad reglerne i princippet tillader.

Km/L ved jeg ikke, men det er en god standard V4 motor i, ikke tunet bare standard, så tror ikke den drikker noget væsenligt, men kommer vel mere an på vægt på ladet eller hvad du måtte trække efter den, og så højre foden.

Ford Transit fås også som diesel motor lige til den. Og på papiret står også benzin, så at den har fået "dieselsnude" på (forlænget) motorrum må kun være styling.
Der var også en V6 motor til Ford transit. Kender en som har nogle motorer på lager til den, ihvertfald benzin har han, om der er en diesel imellem kan jeg undersøge hvis det er vigtigt?

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fartvind skrev:

Ford Transit fås også som diesel motor lige til den. Og på papiret står også benzin, så at den har fået "dieselsnude" på (forlænget) motorrum må kun være styling.
Der var også en V6 motor til Ford transit. Kender en som har nogle motorer på lager til den, ihvertfald benzin har han, om der er en diesel imellem kan jeg undersøge hvis det er vigtigt?



Du må gerne prøve at finde ud af om han har noget dieselværk til at stå da bilen kunne være int. selv om der er lidt langt til øen. er det med 3 sæder eller er der sat 2 enkelte sæder i

Lennart
(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Undersøger det med dieselmotor til den.
Og der er førersædet og så et dobbelt sæde/sofa også.
Ford-Transit_6-kabine.jpg

(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Med evt transport til Nordjylland går der en fragtrute fra Bornholm til
(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har været forbi min bekendte med Ford motorer, han havde dog kun benzin motorer til Transit. Men blev henvist til hans bekendte, og han har en diesel motor til Transit, men er fra en nyere Transit vist årgang ´91-´92. Den skulle dog passe i mente han, næsten kun bolte huller til kardan der kunne være lidt forskel måske.
Det er det nærmeste svar jeg kan give for at Ford Transit kan blive med diesel motor.
Sådan en diesel motor må også fås i Jylland?

Hvad skulle du bruge Ford Transit til siden du vil have dieselmotor i?
(permalink) Morten P Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad er prisen i ren handel?
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fartvind skrev:


Hvad skulle du bruge Ford Transit til siden du vil have dieselmotor i?


Der var ingen benzin varebiler der var økonomiske dengang plus så fik man muligheden for at køre på rapsolie

-Lennart
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Morten P]Hvad er prisen i ren handel?


han skriver 16000 i det første indlæg

Lennart
(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad var benzin forbruget dengang da?
Og hvorfor var de ikke økonomiske, pga vægt, last på ladet, højre foden, eller kørerne, aerodynamik, og var diesel så bedre og evt hvor meget bedre?
Jeg har ofte tænkt på volvo 240 og lignende de var vist heller ikke ret økonomiske, men dog ret driftsikre.
Jeg har været på et kursus med at ombygge diesel til rapsoliedrift. HK er ret det samme +/- lidt men moment kan blive ca 10 % større.
Tror det er bedre ud evt lægger en nyere diesel motor i så, helst en motor med en bosch rækkepumpe, da de er mere driftsikre til højttryk ved tykkere konsistens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Transit#Ford_Transit_1965-78
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_V4_engine

Hvor meget og hvor ofte og hvor langt skal du da køre?
Både med tanke på skift fra benzin til diesel, og så dieselmotor på rapsolie har langt bedst af at køre lange ture så det hele er driftvarmt, og ikke lige ned til bageren på en kort tur, ellers kan der komme koks i motoren hvis den ikke når at blive driftvarm længe nok.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er bare min erfaring om biler fra den tid af. køre selv 240 stationcar og den er ikke helt så ringe, sin størrelse og form til trods. Har sendt dig en PM
(permalink) fartvind Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har arbejdet hos en volvo forhandler og de havde netop en 240, og den kørte kun 6-7 km/L, derfor jeg lige nævnte den. Det er en god bil, men en ældre motor i. Så hvis du synes godt om benzin økonomi i den, kan da Ford Transit være det samme eller bedre.

Jeg havde en toyota supra 2.8 engang og den kørte mellem 6-15 km/L afhængig af højre foden.

Denne Ford Transit er klassisk veteran og snart ægte veteran, og kan beholdes orginal eller styles op som man vil, og evt bytte motor til en VW type2 turbo diesel, som er en ret kvik motor for sin størrelse.
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg køre ca 10-13 i volvoen som er fra 88 så det er ok for mig. jeg ville også kiomme til at bruge bilen som arbejdsbil og behandle den derefter, det ville være lidt ærgeligt. Så hellere en nyere.

Lennart
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der kan evt indgå noget andet i en byttehandel med Ford, fx et TIG svejser, båd, MC.
Også andet prisforslag modtages, hvis det er prisen som skal justeres lidt?

Reply »

You must log in to post.