Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  off topic: scooter?

Tags:
No tags yet.

(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min MS50 gav faktisk ikke så meget fisse til hverken mig eller den tidligere ejer (en kammerat). Jeg tror den var for morfar agtig.

Det gav lidt mere bonus da jeg kørte Suzuki K50 (som jeg senere byttede til en BSA B40). Værst er det at den knallert der hittede mest hos damerne for mig var en Yamaha Sting - og fuck en lorte maskine.

ps. er det her på vej til at blive en "hvilken knallert havde du i gamle dage" tråd? - det ville nemlig været sjovt at se billeder fra den gang af knallerterne sammen med indehaveren.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ahh, ms50 var da sjov, men VZ50 ("flagskib") var der gang i..
Havde 2 ms og en vz på en gang, mest som reserve til hinanden..
Fik så den dumme ide at sælge hele lortet.

Siden hen, da jeg havde gået på htx et par år, og fået gang i noget bil i stedet(golf2), var der en tosse af en klasse kammerat der spurgte om jeg ikke ville have en knallert. Da jeg spurgte hvad det var for noget, svarede han "Jamen, det er vist en der hedder Honda CD50". JA TAK, sagde jeg pænt.
Da jeg så skulle hente den, fant jeg ud af at den stod næsten originalt. Ingen Crome skjolde eller skærme, men dejlige lakederede original skærme, med (så vidt jeg kan se) original lak.
Den kunne dog ikke køre, men det var jo for så vidt ligegldigt :D

Den har så stået i garagen siden, da jeg ikke har kunne finde fejlen på motoren, men det kommer nok en dag:)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så får I også lige et af min første knallert. Velo Solex. Fik 3 stykker gratis. Fik lavet denne her og de 2 andre røg vist bare ud. Som 16 årig knægt værdssatte man sgu ikke rigtigt hvad det var man havde. Men den blev sandblæst og laket på den gamles arbejde (DSB. Deraf farven!) Havde været perfekt på en cykelholder bagpå en bobbel. Men ak.

Et billede af mig selv tør jeg sgu ikke. Jeg er temmelig grim i dag, men dengang...
velo.jpg

-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Så får I også lige et af min første knallert. Velo Solex. Fik 3 stykker gratis. Fik lavet denne her og de 2 andre røg vist bare ud. Som 16 årig knægt værdssatte man sgu ikke rigtigt hvad det var man havde. Men den blev sandblæst og laket på den gamles arbejde (DSB. Deraf farven!) Havde været perfekt på en cykelholder bagpå en bobbel. Men ak.

Et billede af mig selv tør jeg sgu ikke. Jeg er temmelig grim i dag, men dengang...


Knallerter sagde mig ikke rigtigt noget dengagn, men nu har jeg lige fået fingre i netop så'n en her.
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JOOOW LArs come on..tøsedreng ..vi vil se et billede af dig også ..bare for at se om du passer til knalderten...
Min bror og jeg havde måske en velo solex..den var lyseblå og hvid med motoren på styret..den kunne ikke starte ..men den kunne trille ned af bakker og med pap i hjuletn lissom til cyklen var der dømt duksedreng...
( 1) ja jeg var ikke så gammel 2)Nej der sker ikke så meget på det yderste vestlolland)
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej, det vil jeg alligevel ikke byde jer. Det er sgu for ømt
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) andreas4321 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
snibeke skrev:
JOOOW LArs come on..tøsedreng ..vi vil se et billede af dig også ..bare for at se om du passer til knalderten...
Min bror og jeg havde måske en velo solex..den var lyseblå og hvid med motoren på styret..den kunne ikke starte ..men den kunne trille ned af bakker og med pap i hjuletn lissom til cyklen var der dømt duksedreng...
( 1) ja jeg var ikke så gammel 2)Nej der sker ikke så meget på det yderste vestlolland)


findes der en bakke på lolland?
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jow come nu ekstrøm....så viser jeg billede af dengang jeg blev "gift" som 7 årig :wink:
Ja altså bakke og bakke..
det var en kule til at have fodder til køerne i ..så det var en bakke der gik ned i jorden..og altså også flere meter under havets overflade... øøh ja håber det gav mening..
Jeg har også kørt styrtløb slalom og lavet skihop på lolland..vi har jo også mange km diger... og var jo så nabo til sådan et ( det er mindst 3 m høj løjpe !!!)
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sønde, Jeg har da sådan en "lille" dax. Det er helt fin når man lige skal til bageren.
Jeg har lige hentet pladen til den. Det er en 125ccm.


dax1__Small_.jpg
dax2__Small_.jpg

-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=røntved]Sønde, Jeg har da sådan en "lille" dax. Det er helt fin når man lige skal til bageren.
Jeg har lige hentet pladen til den. Det er en 125ccm.




hahaha den er fandme for fed :) Har selv haft den gamle orginale, dog med 70ccm cylinder, og maskot bagdæk :) Ved ikke om der er andre i Greve der kan huske den, selvom farven ikke var til at tage fejl af. Den var knald sort med skrigende orange fælge :P


Men hva så? 125ccm?? Går den klokken ud når du giver den kniven? :P

Hvad måtte du slippe for sådan et bæst? Med plader altså :D
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmmm havde det med knallerter dengang som med biler idag det var forbrugsvare,altid nye projekter igang,tror jeg nærmer mig 50 knallerter(dog mest Puch i alle afskygninger)
Fik tilbagefald for nogen år siden,så idag har jeg en CD 50(projekt) en Maxipuch(desværre den ret nye model)Honda Ekspress, 4 Sco ,1 Koblings, 1 med Monach 2 Gears motor og 2 af de flotte 3 gears (1 kickstart og 1 pedal) tjaaa som det ser ud nu skal jeg blive MINDST 245
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg gav ca. 8.000 med plade, Den kører 120 efter gps. men der er ikke behageligt. Alt under 100 går fint.
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ahh ja. Dax. Købte engang 3 i papkasser for 1500,- sammen med en "kammerat" Da vi havde fået samlet den ene syntes han det hele skulle sælges for en ordentlig klump hash mens jeg var på ferie. Flinker fyr. Der var ikke engang noget tilbage da jeg kom hjem. I dag koster de jo fantasipriser de rigtige daxer.

Dårligt lokkemiddel Snibeke. Har dog hørt rygter om nogle privatoptagelser fra et blomstret telt på bugs funny.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=røntved]Sønde, Jeg har da sådan en "lille" dax. Det er helt fin når man lige skal til bageren.
Jeg har lige hentet pladen til den. Det er en 125ccm.




Se det er en magnet uden sidestykke.....er sgu da lidt misundelig, men kommer pludselig i tanke om jeg intet MC-kørekort har.....

Ville meget gerne have fingrene i en, men vil ikke give ml. 10-20 tusinde for noget forskruet gammelt møj..

Kommer du forbi randers (på den) er jeg naturligvis vært ved en kop øl...

Hilsen Søren
-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Freedom Camper Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TonniDK skrev:
[quote=Sønde]
Hummel skrev:
Hey hey! i glemmer da helt den gode gamle Honda Cd50 :) Det er knallert for rigtige drenge ;) 4-takt.. lækker lyd!


Enig !!!!!

Jeg har også tidligere søgt en honda dax herinde... og det gør jeg egentlig stadig.....

Hvis i har et gammelt dax projekt er jeg meget interesseret......

De unge i dag går sgu mere op i blå lys og plast end en "rigtig" maskine.....

søren


Du kan evt. købe en ny :) den her er såvidt jeg ved lavet på licens:

http://www.bikez.com/motorcycles/jincheng_dax_50_2003.php
http://www.jincheng.org/

min far har haft en honda dax 50 så længe jeg kan huske...


Jeg er ikke så meget til de der kinacykler..... tror ikke kvaliteten er så god...

men hvad med din far.... tror du ikke han skal nedbringe kolesteroltallet ved at købe en cykel for de penge jeg betaler for hans Dax :-) ??

Hilsen Søren
-------------------------------------------
T2 1978 Westfalia Berlin
Automatik
Taiga Grün
(permalink) Morten03 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
Puch MS50 - se det er fed maskine.



Lige præcis. Det var sådan en jeg lærte at køre på ned af markvejen. Med den store cylinder så den var ikke blæserkølet og med 3 gear nede i pedalen nede ved foden. Den var ikke tunet og gik ikke en dag over 29km/t men cuise det kunne man sgu. Kørte desværre en makker ned på hans jog, lige 2 mdr efter den var renoveret og så var det stel skrævt.. pænt træls. Så fik jeg en yahama 4-gear, sikke noget bras. så blev det til en pgo hot50 og den kører stadigvæk og lige rundet 34000km på klokken, 7 år gammel MEN en puch MS50 er en kærlighed man aldrig glemmer!

Morten
-------------------------------------------
1977 Bay Bus
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Pak nu alt jeres puch-ævl sammen! :) Og få jeg en rigtig maskine, Honda CD50.. der er ikke noget der matcher lyden af en sejtrækkende, brølende 4-takter.. Hehe Og jeg har prøvet en Puch maxi, den gik nu godt, men der var bare ikke noget rigtig klasse over den :)Men nøj hvor syns jeg den var fed dengang!!

Den lille grønne er en Honda ekspress der måtte lade livet for et sjovt projekt med en Pumpet scooter motor.. Motoren blev målt til 13 hk på hjulet, Den var skæg!

Puch Triletten var nu også sjov.. Handicap knallert med en 3ml speedwaymotor på :) Mener de havde 32 hk. Den trak mig lige af vejen hvis man gav den fuldt håndtag i trejde... :)

Her er dem jeg var mest glad for dengang:

Uhh det vækker Minder!
Honda.jpg
Ekspress.jpg
Trilette.jpg
Motor_Trilette.jpg
Puch.jpg
Honda_1.jpg

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) t3-mikkel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
munken skrev:
fed Monza Juvel med den specielle 4-trins motor og skivebremse.


Lige præcis sådan en spottede jeg nede i gården den anden dag!.
Skal jeg ligge et bud ind?..

Kom rask..

-------------------------------------------

Dare to be different
(permalink) Jettadriver Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ahh de kære gamle knallerter .. Sjovt at hører andre fra Greve give deres historie! Mig og nogle skolekammerater var vist de sidste tosser i Greve området der stadig kørte Yamaha 4'gear selvom markedet begyndte at sejle i Scootere. Det er snart 8-9 år siden - hold kæft hvor tiden går!
Den Yamaha blev iøvrigt et dyrt bekendskab - ikke for ingenting de var notorisk kendt for at gå i stykker :)

Har vist iøvrigt en 70 eller 80 ccm Puch Maxi maskine liggende i værkstedet endnu - kunne være man skulle finde noget at prøve den på engang :D
(permalink) RAndersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan godt følge jer, nu er i jo også lidt ældre end jeg er, men jeg kan godt forstå det der Møb møb kan være irriterende, det lyder også dumt.

Men hvad skal man ellers lave på en scooter..

Se min Derbi, det er noget der virker, og den kører bare..

Det er en vankølet 50ccm med 4 gear.
620975.jpg

(permalink) Hammer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja honda er det eneste der rigtig virker.. der er man heller ikke nød til at flå i håndtaget som en gal (om det så er for at få tyngde nok til at få den på baghjul, eller for at det skulle lyde fedt) nej der kan man skifte gear i stedet..
vi har også et par stykker tilbage derhjemme..
honda_3.jpg
honda_1.jpg
monkey.jpg

(permalink) Thomas 356 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvad koster den monkey
(permalink) Hammer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
min monkey... ? hehe..

jeg tror den er mere værd for mig end den måske er realt..
og egentlig er den jo ikke til salg... men man siger jo at alt er til salg for den rette pris... der er forresten 110ccm på..
(permalink) thogaa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Svæklinge! - Her en MIN knallert




-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Morten P Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Puha alt jeres ævl om 4 gear og honda pjat.


Puch kan det der :)


se min maxi plus

se det er en sjælden fugl :)
1.jpg
siden.jpg


Reply

You must log in to post.