Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Varm sikring.

Tags:
No tags yet.

(permalink) NJGA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en l3o2LS cabrio, årg l97l.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor en sikring bliver varm????

Det drejer sig om den røde sikring (15 amp.) der sidder som næst sidst i sikringsdåsen. Den sender bl.a. strøm om til tændspolen.
Hilsen
Nils-Jørn.
-------------------------------------------
mvh
Nils-Jørn
njagerbo@email.dk
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tjaaa.... hvis den bliver varm er det jo fordi der bliver afsat effekt i den. Ergo må der være en fejl eller tilsluttet for meget til denne sikring !

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) NJGA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Søren..
Kan det være fordi jeg har tilsluttet radio og en olietemp.måler????

Nils-Jørn
-------------------------------------------
mvh
Nils-Jørn
njagerbo@email.dk
(permalink) Nikolaj Pedersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det kan det godt da en sikring bliver bliver varm ved overbelastning

Ved kortslutning springer den bare

Prøv eventuelt at dele dem så de kører hver for sig altså på 2 sikriger
(permalink) NJGA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad med en større sikring f.eks. på 25 amp. ????

Nils-Jørn
-------------------------------------------
mvh
Nils-Jørn
njagerbo@email.dk
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej det er ikke den rigtige løsning. og vil ikke hjælpe. Sikringen er beregnet til at holde til 15amp. det er ret meget med de små kontaktflader der er mellem clips og sikring. Sørg for at der er rent og ingen ir, rens evt med fint sandparpir, giv evt et lille "dut" kontaktfedt. Hvis sikringen er irret, så skift den. Med samme størrelse.
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der skulle ikke ret gerne være en sikring på "tændingen" Hvis der er det, er det ihvertfald ikke originalt.
Ledningen fra tændingslåsen går ned til sikringsholderen og derfra til tændspolen, men ikke gennem sikringen.

Ja rens sikringsholderen og sæt et nummer større sikringer i. Det har jeg gjort på mine biler i mange år. Specielt på 6 volt, er det godt. Varmen er jo spændingstab.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank ......jeg har sendt en mail til dig.
Hilsen Nils-Jørn

Reply

You must log in to post.