Jeg har en l3o2LS cabrio, årg l97l.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor en sikring bliver varm????
Det drejer sig om den røde sikring (15 amp.) der sidder som næst sidst i sikringsdåsen. Den sender bl.a. strøm om til tændspolen.
Hilsen
Nils-Jørn.
Tjaaa.... hvis den bliver varm er det jo fordi der bliver afsat effekt i den. Ergo må der være en fejl eller tilsluttet for meget til denne sikring !
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Søren..
Kan det være fordi jeg har tilsluttet radio og en olietemp.måler????
Nils-Jørn
Ja det kan det godt da en sikring bliver bliver varm ved overbelastning
Ved kortslutning springer den bare
Prøv eventuelt at dele dem så de kører hver for sig altså på 2 sikriger
Hvad med en større sikring f.eks. på 25 amp. ????
Nils-Jørn
Nej det er ikke den rigtige løsning. og vil ikke hjælpe. Sikringen er beregnet til at holde til 15amp. det er ret meget med de små kontaktflader der er mellem clips og sikring. Sørg for at der er rent og ingen ir, rens evt med fint sandparpir, giv evt et lille "dut" kontaktfedt. Hvis sikringen er irret, så skift den. Med samme størrelse.
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
Der skulle ikke ret gerne være en sikring på "tændingen" Hvis der er det, er det ihvertfald ikke originalt.
Ledningen fra tændingslåsen går ned til sikringsholderen og derfra til tændspolen, men ikke gennem sikringen.
Ja rens sikringsholderen og sæt et nummer større sikringer i. Det har jeg gjort på mine biler i mange år. Specielt på 6 volt, er det godt. Varmen er jo spændingstab.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Frank ......jeg har sendt en mail til dig.
Hilsen Nils-Jørn