Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Motor hurtigere varm i højre side

Tags:
No tags yet.

(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hey
Har lige fået monteret min motor i Buggyen efter udskift af blæse hus.
Fylder olie på, sætter ledninger etc på. og gør klar til at starte.
Får startet motoren, og bemærker at den i højre side er meget hurtig til at varme op, mens den i venstre er noget langsommere til at få varmen.
Motoren er en 1600 (B) med centermonteret kabonade.

Hvad kan dette skyldes? Og er der noget at være bekymret om?

Havde den kun kørende i ganske få øjeblikke, da jeg opdagede fænomenet.

Mvh
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
din køling er utilstrækkelig i den side den bliver varm - dvs den ikke er som den er på en org bil - ellers er der noget galt inde i motoren
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er allerede efter få sekunder at højre side bliver varm...
tyder det så på køling eller motorindmad?

Mvh
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hva med utæt indsug. manifold? Bliver en motor varmere, når den suger falsk luft? Bare en tanke jeg fik.... Hmm!

Frank A, Farmer ??????????

FWM.
-------------------------------------------
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) Brisse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Måske du kan koble kølingen fra og starte motoren ganske kort. Hvis den ene side stadig bliver varmere end den anden må det være noget internt. Hvis de bliver lige varme så må det være kølingen der driller.

/B
(permalink) holmnibe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kom med nogle billeder af din motor
(permalink) t2Finn Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der kølespjæld i blæsehuset og er de åben i begge sider
-------------------------------------------
(Er du fuld så tag bussen hjem)
T1 splitbus 1967 1.6 L
Vw Polo 2013
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kølespjæd er der ikke mere, så det skulle ikke være et problem...
Har taget lidt billeder rundt om maskineriet, er der noget der skal tages bedre så sig endelig til
IMG_3719.jpg
IMG_3720.jpg
IMG_3723.jpg
IMG_3725.jpg
IMG_3726.jpg
IMG_3727.jpg
IMG_3728.jpg
IMG_3729.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Falsk luft.
Hvorfor har du taget flapsene ud ???
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm, umiddelbart fordi jeg ikke er rigtig klog lyder det som om?:)
Var overbevist om at de var mere til gene end til gaavn, da jeg ingen kontrol har over dem... Og da der ikke sad noget tilsvarende på min kinacrome model gik jeg ud fra de skulle af, men det er måske ikke det smarteste?

mht falsk luft, så lyder det ganske sansynligt.
Da jeg skiftede indsugningspakningerne, bed jeg mærke i at der sad en kobber foring/ring i højre side, men ikke i venstre... Den gamle sagde det ingen forskel gjorde, men er dog ikke ening.. Skal den, eller skal den ikke sidde der? og er den til at skifte?

Mvh
(permalink) Jakob M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bliver det ene udstødningsrør også hurtiger varmer end det andet?

Hvis ja, så kører den ikke rigtigt på den kolde side, som sikkert betyder at den suger luft ind et sted mellem karburatoren og topstykket.

Du kan kontroler det med noget diselstart. Hvis motoren ændre omdr når du prøver det på indsugningsmanifolden m.m. så har du fundet fejlen.

MVH Jakob
-------------------------------------------
VW oval (v-rod) fra 1955 http://v-rodders.dk
http://southernaircoolers.dk
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, udstødningen bliver ligeledes hurtigere varm i højre side..
Som sagt var der en forskel ved toppene, en kopper ring i den højre varme side, og ingen i den køligere venstre side..
Går næsten ud fra det er dette der er skyld i problemet?
Kan sådanne ringe/foringer købes seperat og kastes i, eller skal der større og mere omfattende procedure til?

Mvh
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kommer nok til at løsne indsugningsrøret før du kaster. Ellers skal der kastes meget hårdt.
Og ja den købes, men nogen må have masser af dem liggende. De bliver altid i overskud fra et pakningssæt fordi de fleste motorer er dobbeltportede.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bevares, skal da nok skrue lidt før end jeg kan komme til :)
Havde selv et ganske nyt pakningssæt liggende, og der var ingen af disse foringer..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis ikke du kan hitte nogen, må du sige til. Så putter jeg et par stykker i en kuvert.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MonsterBoss Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så siger jeg til!!! :D
Hvad skal du have for sådanne en kuvert?

Mvh

Reply

You must log in to post.