hej. teknisk spørsmål. kan man sætte en 1600 motor (as) i en 67er splitbus (født med 1500)? vi har målt koblingshuset og svinghjulets diameter der passer. men der er ca. 35mm fri luft mellem udrykkerlejet og trykpladen.er det kun et spørsmål om justering eller skal leje eller trykpladen skiftes? motorophænget tænkte vi på at bruge den fra 1600 og borer/svejse beslag på vangerne. er der nogen der har prøvet det samme??? hilsen claus og clavws
den kan sagtens være deri - og den bagerste bøjle er ikke nødvendig..
du skal selvfølgelig ha en trykplade med centerring - men ud over det er det ligetil.
afgangsrøret skal lige bøjes en lille smule for at kunne være der. thats it...
personligt syntes jeg dog en 1500 enkeltportet kører bedre end en 1600 db portet . men det er jo en smagssag - og kommer lidt an på hvilken motor der er i bedst stand.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
super... det lyder nemt. tak
Ja tak bornholmer - har ikke nogen 1500 motor, men denne 1600 eller en 1303 bobbel motor.
Bornholmer: Hvad er logikken bag at en 1500 sp kører bedre end en 1600 dp? Bedre mileage? Mvh. David
bedre moment den trækker ved færre omdrejninger end en 1600. 1600 skal køres med højere omdrejninger og du skal skifte gear hurtigere.
Du skal bare ha´en 1600 std plus. Så er det problem løst LOL.
Men ja, en 1600 dobbeltport har lidt mere overarm oppe i omdr. hvor en 1500/1600 sgl. port har det mere nede i omdr.
En dobbeltportet er noget mere følsom overfor "ukorrekt" indstilling. (Tænding,og karburator) Men med lidt eftertænksomhed og indkøb af ganske få stumper kan 1600 dobbeltport komme til at køre lissågodt som en sgl. port, - og med flere kræfter.
T
nemlig - det er derfor en 1500 er bedre til en splitbus..
men er det halv slidte motorer vi snakker om er de nok lige dårlige begge to.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)