110 km/t - hvad er jeres omdr pr min ?
Hey ...kort og godt jeg kunne godt tænke mig at få nogle forskellige til at skrive hvad ders rpm på omdrejningstælleren er når de kører 110 km/t i deres type 1 / kitcar osv.......
Mine omdr tæller er oppe på 5000 omdr pr min ved 110 km/t ... syntes måske det er lige rigeligt ?
min er på ca 3200 omdr ved 110 km/t
Mvh Kim
3300..men det er i jagtpølsen med ca 15 % større dæk....men den ville køre bedre hvis den lå 500 rep højere...den har jo kun 90 hk
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
3666 o/min v 110 kmt
ca. :-)
hmmm så må vi jo nok sige at mine 5000 omdr pr min er rimeligt højt....i andre ligger jo på ca 3500 omdr pr min......
Nogen om dette kan løses ved at købe en special gearkasse ?
33-3400
Std gearkasse/Store bagdæk
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
Jeg køre med ca 3000-3200 omd for at køre 110kmt-80 klares med 2200 omd.
Du kan få en gearkasse med lige den gearing du ønsker-Spørg Farmer, eller kik på CSPs hjemmeside.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Nå, der var jeg sløw i optrækket...
Lasse, har du lavet en beregnin her:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung4.php
Passer den med hvad du ser?
har aldrig hørt om en omdr-tæller der viser forkert, men een gang skal vel være den første...
Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
Niels erik hva kan din buggy egentlig køre med den motor du har i?
jeg køre 3800 omd ved ca 90km/t....i min earlybay.
Danieltsd skrev:
Niels erik hva kan din buggy egentlig køre med den motor du har i?
Det har jeg ikke lyst til at vide!! Men hvis jeg trækker den ud i 3 gear-Så skal jeg skifte til 4 ved ca 160 kmt-Og det er så her at jeg stopper accelerationen.
Men et gæt vil ligge på omkring 200kmt.
Jeg lavede denne video en dag- Bare for sjov, der stopper jeg ved udgangen af 3 gear:
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3653
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Jeg ligger på 2800 - 2900 omd ved 110 kmt i min splitbus målt med gps. køre med 185/65 15 bag
Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
Det lyder da fuldstændig skørt så lave omdr. i allesammen ligger på...
jeg har en 1600 gearkasse med et lidt højere 4. gear og nogle store 185/80-15 bagdæk. Nu har jeg ikke lige målt ved 110, men ved 100 ligger jeg ca på 3000 omdr rent!
Jeg måler mine omdr./ km/t efter GPS .... måler i efter speedo ?
især dine tal peterwings - det lyder helt vildt, ville meget gerne høre hvad gearkasse du kører med ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hep!
Min type 3 render ca. 110 v 3300 omdrejninger
(type 4 motor, S-gearkasse)
/Kas
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
min bus render 100 ved 4500 rpm - det er en 1200 gearkasse med reduktionsgear.
en special bjerg gearkasse til udrykningskøretøjer , til gengæld kører den så også 100 op ad en (10%) stigning ;-) så det skal jeg også ha lavet om på snart.
men tror sgu også den rpm måler skal justeres lidt - lyder helt vildt med mindre du har for små hjul på.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
hej
110 v 3300rpm
store baghjul
mvh Thomas
Medmindre det er i 3. gear så skal du lige tjekke at din omd. tæller viser rigtigt?
Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
Ja, tror da Lasses omdr. tæller er på stereoider.
Men STD ! dækmontering (155 R X 15)er omdr. v. 110 km/t som følger:
1200 "30 hk" 3300
1200 - 08/68 + 1300
op til 08/70 3650
1200 - 69 og nyere 3770
1500+ 1600 type3 3400
1303S 3300
1303S m. 0,89 4. 3200
1500 m 0,82 4. 3175
Dvs. feks en buggy med 1200 jeans gearkasse og 275/60 X 15 bagdæk kører 3375 omdr.
En "callooker" bagdæksmontering på feks 205/60 X 15 på en 1500 gearkasse går 3410 omdr.
T
Hej Lasse
Hmmm - kunne det ikke passe med at du har forbundet impulsledningen til inputtet for 6 cylindrede? Hvis altså din omdrejningtællere har input til både 4 og 6 cylindre?
5000 divideret med 6 og ganget med 4 giver 3333.
Og det passer vel meget godt med de reelle omdrejninger...
Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
Farmer skrev:
Ja, tror da Lasses omdr. tæller er på stereoider.
Men STD ! dækmontering (155 R X 15)er omdr. v. 110 km/t som følger:
1200 "30 hk" 3300
1200 - 08/68 + 1300
op til 08/70 3650
1200 - 69 og nyere 3770
1500+ 1600 type3 3400
1303S 3300
1303S m. 0,89 4. 3200
1500 m 0,82 4. 3175
Dvs. feks en buggy med 1200 jeans gearkasse og 275/60 X 15 bagdæk kører 3375 omdr.
En "callooker" bagdæksmontering på feks 205/60 X 15 på en 1500 gearkasse går 3410 omdr.
T
Det er en "1303s m. 0.89 4." jeg har bygget... så det passer vel også meget godt med at jeg ligger på ca 3000 v/100km/t. Men jeg får helt forkerte tal hvis jeg bruger csp´s udregner - den er regner fuldstændig forkert! er der andre der har erfaring med det ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hej Rasser.
Hos CSP har jeg erfaret at det kommer an på om man ændre på punktumerne eller laver kommaer. Jeg kan da få forskellige resultater på samme dækstørelse. Jeg køre forresten med en AO gearkasse på min splitbus.
Med deres punktum 98kmt ved 3000 omd.
Med mit komma 126kmt ved 3000 omd.
Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
Min omdrejningstæller er ombygget af scanmax... motoren skulle have en omdrejningbegrændser ved 7200 omdr...dette ser ud til at passe temligt godt.... så jeg tror på omdrejningstælleren....
min bag dæk har dim 345/35/15
oven i købet føler jeg ikke den er lavt gearet når man skal accelrere...... men på motorvej føles det som om den er temlig lavt gearet....
Har nogen eller særligt Farmer et bud på en gearkasse der både kunne komme hurtigere fra 0-100 og som kunne holde omdr nede bå ca 3500 ved 110 km/t ? Tror min gearkasse er en standard 1303....koblingen er en KE stage 2 og motoren har 203 hk
Peterwings skrev:
Hej Rasser.
Hos CSP har jeg erfaret at det kommer an på om man ændre på punktumerne eller laver kommaer. Jeg kan da få forskellige resultater på samme dækstørelse. Jeg køre forresten med en AO gearkasse på min splitbus.
Med deres punktum 98kmt ved 3000 omd.
Med mit komma 126kmt ved 3000 omd.
Hilsen Peter
Nu er det altså ikke for at være efter dig, men en AO gearkasse er med 4.12 (og ikke 3.88 som CSP skriver på deres liste - det er en fejl fra dem), og så har den også kun 0.93 4. gear. Så det giver desværre kun 92km/t ved 3000 omdr.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Lasse: Hvis du er sikker på at din omdrejnings tæller viser rigtigt-Så er det dit speedometer som det er galt med!
En "normal" bobbel køre med dæk i størelsen 155-15. Det giver en omkreds på 197,5 cm.
Dine 345/35-15 dæk har en omkreds på 193 cm, det vil sige at de kun er ca 2% mindre end originale dæk.
Så fejlen er enten hos omdrejningstælleren eller speedometeret-Ikke gearkassen!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Lasse Hvis din gearkasse er en alm 1303 1300 (Som da iøvrigt lever et hårdt liv, hvis den har 203 hk spændt på !!!) så går du reelt 3800 omdr. v. 110 km/t. med den dækmontering.
Jeg kan godt sætte en god gearkasse sammen til dig, men må vide noget mere. Send mig en PM eller mail, hvis du er interesseret i en bedre opsætning..
T