Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  110 km/t - hvad er jeres omdr pr min ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmmm Det forstår jeg ikke? Den er en 1600 gearkasse fra en ghia. Min omdtæller står på ca 28 - 2900 omd og gps siger ca 110 + - nogen km. Omd er fra gl porche 356
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Peterwings skrev:
Hmmm Det forstår jeg ikke? Den er en 1600 gearkasse fra en ghia. Min omdtæller står på ca 28 - 2900 omd og gps siger ca 110 + - nogen km. Omd er fra gl porche 356


Ja lige præcis, AO gearkassen er fra en 1600 Karmann Ghia - men det er desværre med 4.12x0.93. Jeg har selv haft et par stykker af den type, og den ene skilte jeg af og tjekkede gearingen.

2800-2900 omdr med 185/65-15 og 4.12x0.93 v/ 110km/t.... hmm det må være din omdr. tæller der viser for lidt, den er i hvert fald helt gal med regnestykket!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja mystisk dette her... speedometeret : er chekket med en bil der kører ved siden af... har også prøvet med min garmin navi...

Omdr tælleren : måske viser den forkert ved visse omdr ? Det er en org lamborghini mærket er Jäger - omdr tæller oprindeligt til 12 cyl... ombygget af scanmax til at passe til 4 cyl.... ved de 7200 omdr i min slår motoren også fra som den skal via omdr begrændseren... så der oppe i omdr passer det.....

Dæk : jo de er ikke meget forskellige fra de org dæk i dia !????
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv at monter en billig omdrejnings tæller, fks den fra bilteme-Bare lig den på sædet eller lign. og så sammelign den med din egen-Der er også omdrejnings tællere i visse stroboskob lamper. Du bør ihverttilfælde prøve at sammenligne din med en anden!
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Go idé niels erik.... tror jeg har en på lageret :-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du fået løst dit omdrejnings problem??
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) KC Lasse Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Næh niels erik jeg har bakset med en utæt hydralisk koblingsslange.... men efter søndag vender jeg tilbage...... blir spændende :-)
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har også bøvlet meget med min fart på speedo i forhold til min reele fart... Nu har jeg lige fået endnu mindre dæk på foran og endnu større bagpå, så speedo passer absolut ikke... der er ikke en måde at justere eller kalibrer et speedo på? Lidt træls at man tror man kører 160, men kører ikke en dag over 100 :/
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kan du vist kun med et speedometer fra vdo!
Der er det tilgængæld utroligt nemt.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja men de vdo speedometre og hvad man ellers kan købe er så dyre at det bedre kan svare sig at montere gps navigationsanlæg - så får man fartmåler med i prisen!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply

You must log in to post.