Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dyser på 1600 der bliver upgradet til 17??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ottoschelin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej derude, står og roder med en pickup vi gerne vil have lidt mere moment på.
Jeg har købt et cylinder/stempel/topstykkekit (topstykket er o40kit)
cylinderkittet er det der ender på ca1750 ccm (ish) kan ikke huske størrelen helt, sorry.

Planen er, at køre videre med standard karburatoren. Motoren er fra 77 og er 1600

Er der nogen der ved hvilke dysestørrelser jeg skal bruge?
En ting jeg også regner med at der skal fifles med, er udstødning. Hvilken er optimal?

Målet er mere moment, men med en tyk streg under slidstyrke, da bilen skal knokle ca 50 k km årligt.
Der er ingen forhåbninger om at skulle køre mere end de sædvanlige 80-100 km/t.
Håbet er at kunne køre med fuldt læs op ad bakke, uden at ryge under 70.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Otto
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du købt 88 mm slip in cylindere til en pickup ???
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Ottoschelin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for afskrækkelse!

Jeg har ikke monteret noget endnu, så jeg går lige i tænkebox. Jeg har overvejet t4 løsningen, har haft en camper med sådan en. Dejlig kværn, men alt for dyr i reservedele. Det er i hvert fald min begrundelse for ar bruge std 1600 som mit udgangspunkt.

Hvis nu jeg får boret blokken op til større cylinder, hvilken størrelse er så en god solid løsning? og hvilke dyser i karburatoren skal man da bruge?

Er det en sindsyg uundværlig ting at have dobbeltweber? eller gør jeg ret i at beholde std Solex, i driftsikkerhedens navn?

O2
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kører med 1914cc og std kaburator med 140 hovedyse i min bus ; men 50000 km om året
du sparer jo over 25000 i brændstof om året hvis du køber en nyere diesel bil !!! spar den gamle til for sjov kørsel
mvh Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sjovt nok er prisen den mest hørte begrundelse for ikke at bruge T4. Men at den typisk holder dobbelt så længe er der næsten aldrig nogen der refererer til. Mange vil hellere lave deres type 1 2-3 gange end at bruge slanten EEN gang og lave en stærk T4. Men fair nok. Så har vi jo muligheden for at tjene på jer to gange ;-)

- Med dobbeltkarburatorer er det noget nemmere at trække mere effekt/moment. Og "loftet" hæves gevaldigt.

Men nu har jeg jo brugt en del tid og energi på at udvikle de der std plus motorer, (og Dennis har jo kørt med "basisudgaven" i nogle år efterhånden) så de både trækker noget effekt og moment og har en fornuftig levetid. Går faktisk og pusler med en endnu krafigere udgave lige nu, - netop beregnet til busser o.lign. pga en del forespørgsler. Den kommer til at trække ca. 80 hk og 145-150 NM moment, stadig på en std (dog modificeret) karburator.
- Det kræver meget arbejde at komme dertil med en std karburator. Men den har jo den fordel, at den er ligeså nem at have med at gøre som en std motor.
Det her er en nulret 2,0 T4 bus motor: http://morepower.dk/images/Dyno%202,0%20T4%20bus%20motor.jpg
Dem vi laver idag trækker endnu mere moment.
Det her er den sidste std plus udgave (1776ccm): http://morepower.dk/Dyno,%201776%20cc%20Centermount%20Kadron%20001.jpg
Den er basis for den nye 80 hk version. Jeg er nødt til a t "dæmpe" momentet lidt for at kunne holde topstykkerne kølet i en bus/pickup pga større konstantbelastning.
T
Nå Linkene virker ikke 100%. Ved ikke lige hvad der sker.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
50000 km om året med 8-9 km pr liter - sikkert en del mindre vist den skal slæbe så meget hele tiden..

jeg er ked af at sige det - men fuck det bliver dyrt. både i benzin og motorslid.

og den har en slem tendens til at ruste ved vinterkørsel uanset beskyttelse.

jeg er ked af at sige det - men det var nok en god ide med en nyerer´bil til at slæbe de 50000 km - også en sjov og ældre bil ved siden af - der burde være råd til en halv lækker klassiker bare ved besparelsen i benzin.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Om man bruger pengene på benzin eller afskrivning er vel op til manden der betaler. Totalt set er der nok ikke stor forskel. Men vedligeholdelsesmæssigt vil der være en meget stor forskel.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Ottoschelin Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej igen, en lille update.

Ting tager jo sin tid! Pickuppen skulle lige ha en ny front og en hel masse andet skulle den liiiige. Nu er den samlet og fin.
Tilbage til spørgsmålet i toppen af denne tråd. Motoren er samlet med dette slipon kit(1750 ccm). Umiddelbart kører den meget godt, vi har eksperimenteret lidt med hoveddyse størrelser og vil lige vende det med jer. Standard havde den 125(hoveddyse). Vi har prøvet med 130, og nu 135. Den trækker dejligt i det lave område, med det er ligesom om at den dør i det øvre. Bilen har svært ved at komme over 100 km/t og det går langsomt fra 80-100. Spørgsmålet er om vi skal skifte andre dyser i karburatoren? hvilken størrelse? er der nogen der har prøvet?
Tænding er justeret korrekt, og ventilerne er justeret korrekt.

Mvh
Otto
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ottoschelin skrev:
Hej igen, en lille update.

Ting tager jo sin tid! Pickuppen skulle lige ha en ny front og en hel masse andet skulle den liiiige. Nu er den samlet og fin.
Tilbage til spørgsmålet i toppen af denne tråd. Motoren er samlet med dette slipon kit(1750 ccm). Umiddelbart kører den meget godt, vi har eksperimenteret lidt med hoveddyse størrelser og vil lige vende det med jer. Standard havde den 125(hoveddyse). Vi har prøvet med 130, og nu 135. Den trækker dejligt i det lave område, med det er ligesom om at den dør i det øvre. Bilen har svært ved at komme over 100 km/t og det går langsomt fra 80-100. Spørgsmålet er om vi skal skifte andre dyser i karburatoren? hvilken størrelse? er der nogen der har prøvet?
Tænding er justeret korrekt, og ventilerne er justeret korrekt.

Mvh
Otto


større karburator(er)!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kør nu i et rullefelt og få fastslået om den mangler benzin på toppen.
125 ? Hvad er det for en karburator ? 34mm ?
Std 1600 trak friskt op til 110 og kunne så køre 125-130.
Styr på tænding, tændingsmærker osv. ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ottoschelin Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja det er en 34 mm solex pict
Jo der er styr på tænding, hmm rullefelt, go ide. hvem kan det på sjælland?
tak for svar
Otto

Reply

You must log in to post.