nu går sommeren snart på hæld og jeg har egentlig tænkt mig at bygge en lidt mere morsom motor.
Mit udgangspunkt er en as41 1600 motorblok med indmad og div.
Jeg har kopieret en andens motoropsætning, men er frisk på lidt alternativer
men here goes: portet toppe, engel 110 knast, lettet svinghjul, 36mm dobbeltkarburatorer, 1600 stempler/cylindre.
Nogen bud på noget bedre??
He he.... spørg farmer han er sikkert villig til at lege lidt med dine penge.... Sorry kunne ik lade være.... ;-)
Håber du for lavet en fed motor....
Altid klar til at bruge penge.
Things to do:
CHECK blokken, at den holde fabriksmål/tolerancer.
Afbalancerering af krumtap/svinghjul/kobling.
T
hendrixx - jeg skylder jo dig 1500 kr - og har et motorkit til salg til 4000 - dvs du kan få det til 2500 i rede kontanter...
ny scat krumtap 78,4 i slag og 1776 cylindersæt til langt slag - begge dele er nyt..
så får du 2007 ccm - det er sjov ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
har tygget lidt mere på det motorshow. Inden jeg går ud og bruger mine surt tjente penge vi ljeg lig ehøre jeres mening om en alternativ opsætning.
Jeg overvejer en kompressor, fødet af en større weber eller lign. på en rundt 40mm. KOmpressoren havde jeg tænkt kunne presse med omkring 0,4 bar.....for lavt?
Ville et sæt dobbelte fjedre på ventilerne være på sin plads her? jeg tænker at bibeholde de 1600ccm som udgangspunkt
er ideen helt åndsvag eller vov?
En kompressor på en 1600ér??? Hmmm... Hvorfor vil du holde de 1600ccm? Kan godt se den bliver sjovere end den er nu, men du skal lave meget inden det passer ordentligt... Så hvorfor ikk gøre den lidt større i ccm i samme arbejdsgang? Der er ingen erstatning for ccm hehe... The bigger the better :D
Vi skal nok starte med at høre hvad dit budget er på??? Og hvad skal motoren bruges til?
budgettet er ikke afgørende- jo dyrer det bliver jo længere kommer det bare til at tage :-)
Motoren skal i en bil der kører få km. i solskinnet, og motoren er bare skæg og ballade. Jeg er ikke så meget på jagt efter hestene, men udfordringen. Kompressor lyder som en skæg udfordring....hvis det vil virke.
Jeg har lige været ovre hos naboen og han er ved at bygge en kompressor på hans mini- med en godt 1200ccm og han kommer til at vinde en del på den ombygning
hvis du mangle en as41 1600 motorblok så ha jeg et pa stykker til at likke
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
Kompressor er for bøvlet på en luftkølet boxer. (ud over de gamle kits som Judson, MAG og Shorrock. Og så virker det af en eller anden grund ikke specielt godt. (Hvertfald ikke hvis man jagter mange hk.) turbo er bedre, nemmere og nok osse billigere i den sidste ende.
T
er det ikke bare at lave " hill-billy-turboen" ..altså sætte slangerne fra blæserhuset over til karburatoren ?? :D hehe
-------------------------------------------
Lok: Ved Holbæk. 4300
Mob: 30286653
hæ hæ jo men tror man skyder sig selv lidt i foden der.... tror der kommer rigtig meget slam med rundt fra viften
låner lige lidt af indlæget for at stille et spørgsmål:
Hvad koster det og få afbalanceret:krumtap/svinghjul/kobling?
or er det farmer der står for det? (håber også du kan bruge svaret hendrixxx)
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg