Jeg har lige købt en 1303 - og var af den overbevisning at der skulle et additiv i benzinen. En motorkyndig siger til mig at den fint kører på alm 98... Hvad er erfaringerne?
på en standart motor er blyfri 92/95 kører fint - i USA har de ikke haft andet siden 70erne..
søger du efter andres mening - så S
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Ja 92 blyfri
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hvis man har kørt på 95 blufri kan man så gå over til 92 uden problemer ???
På indersiden af klappen til benzinpåfylningen på min 1200 sidder stadig et originalt klistermærke der siger : Min. oktan 87
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Køre også alm. blyfri, både 92 og 95 sådan lidt efter dagen..
hvis man har kørt 95 kan man så godt skifte over til 92
acer25 skrev:
hvis man har kørt 95 kan man så godt skifte over til 92
ja
hvad så med en standatd 30 hk? 92 eller 95 blyfri?
personligt ville jeg bare hælde 92 blyfri på. men ellers kan du jo hælde noget addetiv på hvis du vil være på den sikre side
Der er næsten med garanti ingen bly i det benzin man kan købe i Danmark.
Man kan lige så godt bare købe det oktantal der passer.
Jeg har selv kørt masser af kilometer med blyfrit og syntes egentligt at motoren ikke krævede ventiljustering så ofte som med blybenzin. Eller måske var det bare indbildning.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
jeg køre med 95-98 blyfrit og synes at det køre perfekt
Det høje oktantal hjælper ikke noget med mindre din motor har højere kompression end std.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.