kunne du ikke løfte sløret lidt for hvad der skal i af elmotor, konverter, batterier osv ???
Går selv i samme tanker men ville da gerne have lidt input ?!
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding, 30234770
kunne du ikke løfte sløret lidt for hvad der skal i af elmotor, konverter, batterier osv ???
Går selv i samme tanker men ville da gerne have lidt input ?!
Jeg har ikke taget nogen beslutninger om nogen af delene, men det bliver nok siemens ac motor og siemens inverter. Batterier vil jeg slet ikke tage stilling til før det bliver aktuelt næste sommer (hvis pengene rækker) de falder drastisk i pris håber jeg.
Siemens motor og inverteren brugte vi i jaguaren og den virkede.
Men måske laver jeg en lowbugdet udgave til at starte med, - det kommer an på godkendelsesproceduren.
Styringen af motor, speederpedal osv bliver et print lavet af albotronic.de - igen en del vi brugte i jaguaren.
Lille update - da projektet med jaguaren er slut - den brændte og jeg var projektansat, er det tid til at komme igang med bussen.
1: pladearbejde -en laver rust
2: jeg laver balade og fjerner mellemvæg og gør klar til alu gulv og plads til batterier under gulvet.
3: Maler - den skal være matgrå
4: samle og beslutte elkonfiguration
5: køre lidt rundt og lave burnere?
lyder det ikke enkelt?
det med brænderer gør - resten må du forklarer efterhånden som du når frem ;0)

Hey Duck
Se kanon ud med pulverlak, måske skulle min westy's løsdele få samme tur.
Hvordan er det med at vaske og pudse sådan nogen lexan ruder, bliver de ikke nemt ridsede og matte i det?
Smart med sådan en lillebror installeret i kælderen..husk ikke give ham for meget mad, så laver de ikke noget : )
Ronnie
pulverlak er gud - så er det sagt.
jo lexan bliver ridset, men jeg var nede og kigge på en racerporche som også havde det og de havde kørt i 2 år og man kunne stadig se ud af dem.
Til forruder bruger jeg glascoated så de kan klare vinduesvisker og anden vask.
Han fik kun kaffe med mælk og lejlighedsvis flade :-)
Vi kørte 4 år i den gule og hvide '65 bus med en af forreste halvfremadvendende ventilationsruder i plastic: Det var kun her til sidst den begyndte at virke lidt sandblæst og fange lyset lidt forkert om aftenen, men man kunne stadig se ud af den.
Så én, der ikke sidder i modvind skulle kunne holde længe, hvis du sørger for, at skyderuden ikke bliver ridset af tætningslisten under åbning/lukning.
Ellers spændende anderledes projekt. Håber det lykkes! :-)
mvh
JAKOB
Så startede jeg på at lave alle lamper til LED:
startede med lamperne inde i kabinen..
Bruger Lumiled 3 watt med Sure 3 watts 700 mA driverboard -- Og de lyser meget. Driveren sørger for at ledene ikke får mere end de 700 mA de er bygget til og så sparer man den varme en modstand ville udvikle - Driverboardet har 78% virkningsgrad
de var sgu smarte Andy - hvornår kommer de i butikken..

...Ligesom toiletpapiret ved siden af computeren...

så fik jeg og min bror lavet lidt diode baglygter. meget lette og tynde. (mere plads til batterier eller brændselsceller)
kommer til at indeholde:
en 3 watt til baglys
tre 3 watt til bremselys
en 3 watt orange til blink
en 3 watt hvid til baklys
Dioderne bliver limet på en aluplade med varmeledende artic alu lim.
Da der ikke er plads til driverne i selve lamperne på bilen, bliver de placeret samlet ved styrecomputer og patchet op derfra.
Det gør det også nemmere at ændre i konfigurationen.
Nogen vil nok sige at det er synd med de led lamper da de ikke lyser som de orginale, men den her bil er så uorginal at det næsten ville være underligt med svage gullige lamper rundt om på den....
Så blev der tid til at placere kamera i motorklappen.
jeg har fundet en panel bagklap, men vil gerne kunne se bagud , så der bliver indbygget en 7 tommer skærm i ventilationspladen istedet for bakspejlet - jeg skal nok lave det Så pænt som jeg overhovedet kan, så det ikke bliver for meget teknomatros :-)
Kameraet har 120 graders vinkel og skifter selv til infrarød når der er for mørkt.
Må sige at du sætter begrebet Hi Tec i et helt andet level med dette projekt.
Fedt stykke arbejde må jeg sige. Jeg følger det med stor interesse.
Hey gadgetboy.
Det er nogle kanonfede baglygter, du har lavet der. Det er nemlig altid et problem med stikkene og batteriet, man kan hurtigt komme til at bøje et stik på lygten.
Men er dit interiør lys ikke lige lovlig koldt(højt)i kelvingrader..kan man ikke få de pærer i 'dagslys'.
Håber squ dit bak kamera virker, ser ud som du har en blind vinkel ind mod bilens højre side. Ellers 'spongy' ide
Har stadig en tlf til dig..tager den med hvis mig og Peter skal mødes i kælderen.
Ronnie
tak bendix :-)
jo klientbus - det er koldt og måske skal der et gult filter på når de kommer i brug. til gengæld bliver der lyst i bussen - jeg monterer 3 af dem.
jeg kan dreje kameraet. men det er altid bedre end ingenting - jeg har jo stadig sidespejlene.
update!
Skærm i ventilationsdæksel: Idag brugte jeg min nipler for første gang rigtigt og den er rar!
Bemærk de buede hjørner som følger presningerne i den orginale plade. - det er jo et spejl og ikke et tv
Det fjerde billed er for sjov - jeg skal selvfølgelig ikke køre mac i min bus...
de næstsidste billeder er taget med infrarød med det lille kamera som sidder i motorklappen.
Faktisk et bedre billed en jeg havde håbet på.
det sidste billed viser den totalt billige kinaskærm jeg har hugget op til projektet. den holder måske ikke længe men så er det nemt at skifte til anden 7 tommer skærm.
Så kom hovedcomputer hjem fra albatronic i tyskland. han lavede til jaguaren så jeg genbruger en del kode fra den.
Den programmeres i C via codeworrier og en usb flasher.
Den har en masse ind og udgange, som kommer til at styre blink visker - alt hvad der kan styres.
Du skal være logget ind for at skrive indlæg.