FUCKINGLORTESKÆVELORTEUORIGINALEKNÆSTYKKE!!!!!!
Nå men med en større hammer, div træklodser og en gammel hydraulisk donkraft, så kom det da til at sidde nogenlunde hæderligt.....
FUCKINGLORTESKÆVELORTEUORIGINALEKNÆSTYKKE!!!!!!
Nå men med en større hammer, div træklodser og en gammel hydraulisk donkraft, så kom det da til at sidde nogenlunde hæderligt.....
Det ser sku godt ud Jønke. You are the man !
Flot arbejde Jønke, godt at se der er andre der har gang i pladearbejdet.
Jeg har også lige 3 stk billeder fra i dag. Det bliver jo en el bil. så ingen grund til at lave luft gæller til motor. Der skal jo være et køleskab til øl der omme.
tror lige jeg skal overveje de gæller --- og jul 2011 ? :-)
det varmer mit hjerte at se den blive hel igen !
Andy husk handsker når du skal læsse den af, den er sikkert stadig varm :-)
det skal jeg nok :-)
Det ser godt ud Jøn...Makrellen...har arvet det med at finde en større hammer og det virker hver gang....altså næsten :)
Jeg var der, da begivenheden indtræf. Bussen var svejst færdig, og en meget træt Makrel gav sine sidste kræfter for at få den skubbet ud og væk!!! :)
Cardude (Erik) kørte bilen tilbage til kælderen i kbh.
Læg mærke til at cardude, kan flyve. (Han er jo også pilot) Der hang han så et stykke tid, så de 2 medhjælper blev noget trætte, men op kom den da.
Jeg gjorde det jeg var bedst til, drak kaffe og hæppe :)
imponerende omgang....du er en hård banan Jønke/makrel
hård banan ? - næ du, han er en peber makrel
The Flying Cardude !
Godt der var et billede af et sæde som var normalt, var lige ved at blive søsyg.
Troede der var kommet noget i min morgen sodavand :o)
men godt at se nogen kan lave biler
så fandt jeg endelig et differentiale som jeg har ledt efter i over et år.
læs mere i bloggen på http://www.elsplitbussen.dk/ - under blog øverst til højre
Ser fint ud .... men hvorfor nyt dif ?? når nu du kan beholde gearkassen og så skifte gear dér ??
Har selv kigget en del i den slags projekter og ville da ønske at det var mig der havde modet på det :-D
Hvor langt er du i beslutningen med batterierne og hvad er målet i rækkevidde ?
Har du set den styring + motor som AC Propulsion laver ?
http://www.acpropulsion.com/products-drivesystem.html
Jeg vil ikke skifte gear, diffet erstatter gearkassen, da jeg bruger en motor der kører op til 10000 omdrejn. og diffet tager 15 min at skifte gearing på så jeg kan finde den gearing, der er godt til mit setup. (og så kan det klare 300 hk...)
regner med at få ca 17-20 kwh batterier (jeg skal jo på 700 volt)- det bliver nok thundersky - dog tjekket og repacked af et firma i uk, så jeg undgår dårlige celler.
kender godt ac, men har kig på siemens motor som jeg har erfaring med fra jaguaren.
Lige lidt billeder fra bundoprensningen, som vi laver nu.
Har også kigget en del på thundersky, men må da nok sige at de har fået deres del af kritikken gennem tiden, men selvfølgelig - hvis de bliver kigget efter og ompakket er der jo en hvis chance for at de holder ;-)
Hvad regner du med at prisen lander på med 20 kwh i batterier ?
hej duck
Hvad er det du smører på,renser det stålet helt ibund eller hvad gør det.
regner du med den kan synes ?????
Firmaet i england tester dem grundigt. de bliver idag brugt med stor succes i den havnerundfartsbåd som er i test i københavn.
Prisen er lige nu ca 50.000 for den pakke jeg skal bruge. Dertil kommer en bms der kan balancere cellerne individuelt.
jeg bruger en rustomdanner baseret på epoxy der slukker og lukker for fremtidig rust ( i mange år endnu) håber jeg...
ja den skal synes, men skal igennem et sæt strenge tests som færdselsstyrelsen og regeringen (nu sikkertrafik) har vedtaget vedr, elbiler. (vi snakker 70.000)
jeg kan være heldig at bilen er så gammel at den kun skal emc testes.(20.000 kr.) men det tager vi henad vejen som man siger.
jeg har kontakt til sikkertrafik og teknologisk instutitut om ombygningen og de er ikke helt afvisende om min ombygning.
hvis ikke må den indregistreres i sverige og så må jeg tage bøden, men de kan jo ikke tvinge mig til at betale afgift da der ikke er afgift på elbiler i danmark... - vi må se hvad der sker.
Så fik jeg en kæmpe hjælpende hånd fra khalid, jonad og khanders til at fjerne undervogssnask og andet ned til det bare metal.
Stor tak til jer!
65 % af bunden er nu behandlet med antirust og mangler bare epoxygrunder, fugning og en farve.
og undskyld larmen og støvet i kelleren til jer andre -- håber i overlever :-)
Det gør vi ikke...