Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kompressor problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej
Jeg har fået fat i en stor ældre kompressor som ville være perfekt til mit lille værksted. Der er bare et problem. Den falder i omdrejninger når den når et tryk på kun ca 2 bar - og den kan ikke få trykket højere end det. Jeg har prøvet at afmontere afgangsrøret ved topstykket og så gir den masser af luft. Det er når den får "modstand" omkring 2 bar.
Er der nogen der har forstand på det?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hans Røntved Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er det en 3-faset motor, kan der mangle en fase, så er der ingen power i motoren
-------------------------------------------
Live your life so that when your feet hit the floor in the morning
the Devil says, Shit, he' awake
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det er en 3 faset motor, men jeg har ikke haft det ce-stik afmonteret som sad på den, så ved ikke om det skulle være fejlmonteret. Men det kan jeg jo undersøge.
Kan den så godt starte op hvis der skulle mangler en fase?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Næ så burde den bare stå og brumme...
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Når du ser ned i "han" stikket har du en tyk stift og fire tynde. Den tykke er jord. Til højre for den tykke stift og mod uret rundt har du de tre faser. Den sidste er O.
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den køre overhoved ikke på 2 faser...


En træt trykventil er mit bedste bud...

BYT TIL NYT ;-))
-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"trykventil"? - er det de to ventiler der sidder lige under topstykket du mener?
Der ligger to bladventiler som ikke så ud til at fejle noget - men om de er tætte ved jeg ikke.
Eller er det kontraventilen som den på billedet du mener?

Mvh John
17-49213_h.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis motoren ikke trækker som den skal, taber omdrejninger når der begynder at komme tryk i tanken, kan det skyldes at motorens viklinger ikke er koblet korrekt i klemkassen.
Prøv at se på motorens mærkesklit og sammenlig med den elektriske kobling i klemkassen. Står der på mærkeskiltet
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sorry - jeg har vist dummet mig - det er vist kun en 2 faset motor.
Her er billeder af klemmedåsen og skemaet inde i låget.
ATT00019.jpg
ATT00033.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
NEJ. Som dit billed viser er den koblet i stjerne. Der findes ikke 2 faset motor. Det du har er en 3 faset. Du skal ikke bruge O til en 3 faset motor. Der er brugt et 4 leder kabel. 3 faser (sort, brun og blå) og jord.(gul/grøn) Derfor er den blå brugt som fase.
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er sikker på det ikke har noget med stjerne - trekant på klemmerne at gøre,
Hvis kompressoren er en ældre sag, hvorfor skulle der så lige pludselig være byttet om på det??

Hmm tror det er trykventilen under topstykket ja,

Når kompressoren ikke lave mere, ændre den så lyd?
-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis den er koblet i stjerne er det vel derfor den ikke har nok moment til at trække den, kobl den om til trekant så kører den sikkert.

René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan prøve at afbryde motoren ved pressostaten. derefter sætter du strøm på. Mål spændingen ved indgang i presostaten. Er den ca. 400V på alle tre faser? Hvis ja, så tænd for presostaten og motoren starter.Mål så spændingen igen på motor. Er der tre faser X 400V?? PS: Nu har du vel 380V i stikkontakten og motor kører den rigtige vej rundt??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kan prøve at afbryde motoren ved pressostaten. derefter sætter du strøm på. Mål spændingen ved indgang i presostaten. Er den ca. 400V på alle tre faser? Hvis ja, så tænd for presostaten og motoren starter.Mål så spændingen igen på motor. Er der tre faser X 400V?? PS: Nu har du vel 380V i stikkontakten og motor kører den rigtige vej rundt??
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er en 3 faset motor. Du skal have en fase på henholdsvis U1, V1 og W1. Som du også kan se i låget er motoren koblet i Y. I denne kobling vil skal du kunne måle ca. 230 V over hver vikling. På motorens mærkeskilt skal der stå Y 400 V.
-------------------------------------------
99557244
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja jeg er sikker på der er den rigtige strøm i stikkontakten - og jeg er også temlig sikker på det ikke er et strømproblem da jeg lige har snakket med den tidligere ejer som fortalte den har kørt upåklageligt med den måde den er koplet på i årevis lige indtil den begyndte på det jeg har beskrevet.
Jeg lader den blive koplet som den er og prøver at kigge på topstykke/ventiler engang mere i morgen.

Mvh john
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du må IKKE koble den om til trekant, så brænder den af. 220/380V = stjerne 380/660V = trekant. Altid stjerne i den højeste spænding. I DK har vi 1 X 230V og 3 X 400V
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmmm muligvis spændningstab hvis ledningerne ikke er tykke nok. Har oplevet det på en kran engang. Den kunne godt hejse krogen op og ned, men ikke når den kom under belastning. Kan du måle om spændningen bilver mindre når den bliver belastet ( den dykker under 400 - 380V målt mellem 2 faser)?
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej. Du må IKKE koble den om til trekant så brænder den af hvis den er stemplet 220/380V på mærkepladen. En motor skal køre i stjerne i den højeste spænding og i Danmark har vi ikke 3X220V.
(permalink) Allan 2000 Frb Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det lyder som om du ikke har meget check på stærk strøm ikke for noget lad en eletrikker se på det inden du og kompressor kommer til skade.
Allan
-------------------------------------------
allangottsche@gmail.com
+4520401518
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, og pas på gammel strøm!! :-)
-------------------------------------------
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
"Broerne" skal sættes som på skemaet i dækslet og så skal den bare have de tre faser.
Altså de skal skrues af og sættes parallelt.

Hvis du skal køre med den som nu, skal du have en kontakt med stjerne/trekant funktion, hvor du så først lige drejer knappen og starter motoren og så drejer en tak mere og så giver den gas.

Men det må da ligge i pressostaten ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.