Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Porsche motor i Jagtvogn ????

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er i fuld gang med hoved renovering af min jagtvogn.... Og har fået anskaffet en hovedrenoveret porsche 914 motor. Er det mon muligt at få den smidt i uden de store problemer og passer gearkasse osv. så? Nogen der kan hjælpe?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jep

alt efter om det er en 4 cylindret eller en 6 cylindret motor

er det en 4 , er det en forholdsvis simpel operation.

den motor er næsten identisk med en vw transporter motor eller en 412 motor...

det er mere en vw motor end det er en porsche motor.

i vw verdene kalder man det bare en helt alm type4 motor..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:

det er mere en vw motor end det er en porsche motor.

i vw verdene kalder man det bare en helt alm type4 motor..



Jeg kalder det bare en helt alm. konge motor

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Er i fuld gang med hoved renovering af min jagtvogn.... Og har fået anskaffet en hovedrenoveret porsche 914 motor. Er det mon muligt at få den smidt i uden de store problemer og passer gearkasse osv. så? Nogen der kan hjælpe?


Med den originale 914 køling vil der være pladsproblemer med den motor, muligvis kan den være indenfor karossen, dvs man kan nøjes med at skære væk inde i motorrummet..men den er nok for lang..

Ellers er der mange konverteringer på markedet så de kan være i en type1, og med en af dem monteret, er det bare at bolte på og køre!

Men enig, dejlig og bomstærk motor!

-------------------------------------------
(permalink) Mln2005 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er jo helt kanon....Har også lige fået karossen af idag og målt lidt på det! Den er godt nok ca 180 mm for lang men det er der vel råd for! Og har målt på gearkassen og der skulle den gerne passe på Men Men her kommer et nyt spørgsmål?????? Kan jeg bruge samme gearkasse? Eller er jeg ude i også at skulle skifte gearkasse????
914.jpg

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gearkassen kan du sagtens bruge..
Der er noget med svinghjulet og et nåleleje, og vistnok noget med starteren.. men det er der andre der ved meget mere om end mig..
-------------------------------------------
(permalink) Piraten Member
Skrev for 16 years siden | | | |
prøv at læse dette indlæg om det nåleleje http://vwnettet.dk/forum/topic/347700
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis det er en ægte 914 motor, skal du skaffe et svinghjul fra en personbil (411-412) eller type2 med samme motortype. 200-210 eller 215 mm kobling.
Du skal bruge koblingstrykpladen fra samme og navet skal være til en type2 for at passe på højgearakslen.
Og så skal du indbygge det nåleleje som omtales i den tråd der henvises til.
De to nederste støttebolte i blokken skal udskiftes med to fra en type1.

Du bør bygge den om til højt blæserhus eller Porsche blæser for at bruge den i en 181´er.

Lov mig nu at du laver det ordentligt. Hvis du ødelægger den motor pga. at du ikke ved hvad du har med at gøre, tilgiver jeg aldrig.

Har du resten af indsprøjtningen ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mln2005 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm,,, ja kan godt se det er lidt er en lidt større omgang end beregnet! Men meningen var nu heller ikke at skifte motor, men købte den lidt impulsivt i tyskland!
Tror hellere jeg må få en prof til at ordne motordelen! At skifte en motor er en ting meeen det der med at samle dele fra forskellige typer en nok lidt ud over min expertise!
Nogen der ved hvem man kan få til at samle dette korrekt så det fungere 100% og i hvilket prisleje det ligger?

Det jeg har er hvad der er på billedet! Mangler?
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
må man spørge hvad du gav for den motor ?
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Mln2005 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja prisen for motoren var i mine øjne dyr da jeg købte den! Men kan godt se at det er det leje de ligger i! Den nøjagtige pris vil jeg ud med på nuværende tidspunkt da nogle har budt på motoren! Men håber selvfølgelig på selv at kunne bruge den til mit projekt, hvis jeg finder en egnet mekaniker til at trylle det sammen!
Men kan sige så meget at den var et to cifret tusinede kroners beløb!
Og den er så også købt ved et firma i tyskland som handler med klassiske biler og dele og leveret på adressen!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er det egentligt en 1,7 1,8 eller 2,0 maskine vi snakker om ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Mln2005 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
2.0.......
(permalink) Mln2005 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der slet ingen der kender eller kan anbefale en som kan ombytte min motor???
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ombytte? ...til en type1 motor eller hvordan?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg har haft type4 i jagtvogn, og bagpanelet under bagklappen skal rykket nogle cm ud. Siderne inde i motorrummet skal skæres ud og du får et problem med udstødning. Desuden ser det ikke videre pænt ud med den type motor i en jagtvogn, men det er nu meget morsomt
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.