Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Farvekode søges til 1200A "Sparkäfer" '65

Tags:

(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så har jeg handlet igen.

Bliver snart den stolte ejer af en 1300 fra 65.

Bare kald mig bindegal, jeg har købt den ubeset. Den bliver leveret på min adresse fredag. Det er ligesom et lotteri....... shit det er lidt for spændende.

Bankmanden
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lidt gale er vi vel alle ,ellers sad vi nok ikke her på klinikken

Men jo altid lidt spændene med nyt lejetøj

West
(permalink) Rasser Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du er jo også bankmand, så du flytter jo bare rundt på folks penge indimellem - så er der ny bil i din garage.... er det ikke sandt kære lærling ? hehe ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ahhhhh knap nok Rasser.

Jeg har lånt dem af min far;-)

Jeg tror den er fin. Jeg glæder mig helt vildt.

Hilsen
Lærlingen nu med to biler

PS. Billeder kommer når bilen er i Randers
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er der lige tikket en SMS ind fra BAJA TRANSPORT at bilen er læsset.
JUBIIII..... Kom så med den John.

Har du behov for at få transporteret en bil så Ring til John fra BAJA på 40443062.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Mit nye projekt er nu ankommet her til morgen klokken 07:30.

Nu kan der bare ikke blive fyraften hurtigt nok.
Jeg skal da hjem og ligge under den, og forhåbentlig høre motoren køre.

Den skal dog have nye filleter og ny kabine. Ellers rigtig fin bil.

Billeder kommer i aften.

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Godt, den bliver leveret!
-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sådan så den ud inden rustarbejde blev påbegyndt af den tidligere ejer
13002.jpg
13003.jpg

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nøøj :D kan man købe bobler via postordre nu ??

Den ser da fin ud , tillykke med den
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Dejlig nem farve!
-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den ser fin ud. Hvad er det for noget rustarbejde der har være behov for at lave? Den ser jo ikke slem ud. Men der kan jo altid være noget i inderskærme, bagspidser eller varmekanaler.

Lidt sjovt at det er en gammel 30 hk motor der er sat i, forklædt som nyere motor med det nyere blæserhus.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Allan_Wind skrev:
Den ser fin ud. Hvad er det for noget rustarbejde der har være behov for at lave? Den ser jo ikke slem ud. Men der kan jo altid være noget i inderskærme, bagspidser eller varmekanaler.

Lidt sjovt at det er en gammel 30 hk motor der er sat i, forklædt som nyere motor med det nyere blæserhus.


Det var faktisk mit næste spørgsmål om det ikke var en 30 HK motor. Jeg lagde lige hurtigt mærke til at armen til dynamoen er støbt i blokken.

Så skal jeg nok have fat i en anden motor alligevel, jeg havde jo håbet at jeg kunne give denne motor et lille boost med et cylindersæt og noget ny dobbelt karburatorhalløj.
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Flemming,

Den ser sgu fin ud. Skal den ud og stå hos os eller hvordan?

Du ringer bare hvis vi skal se på værksted i weekenden.

Mvh

Kasper (kkwa-dsa)
(permalink) Cisse & Celinas Far Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej Flemming,

Den ser sgu fin ud. Skal den ud og stå hos os eller hvordan?

Du ringer bare hvis vi skal se på værksted i weekenden.

Mvh

Kasper (kkwa-dsa)


Ja den vækker gamle minder, hva? Kasper!
-------------------------------------------
20697035 Kalundborg
dennisdarre@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad skal jeg sige Dennis? En gang cal-looker altid cal-looker.. ;)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så fik jeg også tid til at kigge den lidt igennem.

Det eneste der er en 1300 er emblemet på bagklappen. Det viste sig at være en 1200 med den oprindelige motor fra fabrikken. (Så er spørgsmålet bare hvor mange gange den har været rundt på triptælleren?????)

Sådan kan det gå når man bestiller hjem uden at have set den, men jeg klager ikke:-)

Der er en anelse rust nederst i inderskærmene helt nede ved varmekanalerne, som også er angrebet en anelse. Dejligt..... så er der jo noget at gå igang med.

Hilsen
Den lykkelige ejer af en 1300 fra 65 som var en 1200 fra 65.
DSC00111.jpg
DSC00113.jpg
DSC00117.jpg
DSC00115.jpg
DSC00114.jpg

-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu stoppede VW jo med at benytte 30 hk motoren i 1960, så jeg tror ikke du kan regne med at det er den originale motor.

Bortset fra det, så ligner det jo en god og sund bil du har fået fat på. Om det er en 1300 eller 1200 betyder jo ikke noget.

-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Allan_Wind skrev:
Nu stoppede VW jo med at benytte 30 hk motoren i 1960, så jeg tror ikke du kan regne med at det er den originale motor.

Bortset fra det, så ligner det jo en god og sund bil du har fået fat på. Om det er en 1300 eller 1200 betyder jo ikke noget.



Motoren der ligger i har det oprindelige motornummer fra de originale tyske papirer stemplet i 65??
Nu er jeg en anelse forvirret!

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Flemming,

Til lykke med bilen. Kunne det evt. være en 1200 6v sparkäfer? Forklappen kunne godt ligne, men den behøver jo ikke være den der sad på da bilen forlod fabrikken ;o)

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
1300 motoren kom da i 1965. 1200 De Luxe fik 34 hk i 1960 og blev først til 1300 i 65. Det er da bare en 1200 med 34 hk! - What's the big deal?

-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
thogaa skrev:
Det er da bare en 1200 med 34 hk! - What's the big deal?



At det ikke er en 34 hk motor, men en 30 hk der sidder i bilen.

Hvis ikke så er generatorfodens skruer godt gemt.





For mig ville det ikke betyde noget når resten af bilen er så fin. Motoren kan man altid skifte ud.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) thogaa Member
Skrev for 17 years siden | | | |
if it ain't broke, don't fix it
-------------------------------------------
40818888 gaardsoe.com
Bay window hippie bus owner
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Det betyder jo ikke alverden om det ikke er den helt originale motor. Det er bare underligt at der står det pågældende motornummer i de gamle tyske papirer. 34hk motoren som det skulle have været, har et motornummer der starter med et "D". 30 hk motoren har bare et løbenummer uden forbogstav.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) morten hammer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
30hk motoren forsatte til 1965 i sparemodellen 1200A, speedometeret gik kun til 120km/t manglede krom på forklap og instrumentbrædt og kunne kun fåes i begrænsede farver
-------------------------------------------
のではなく。まわり道をしたりのではなく。まわり道をしたり立ち止まっ
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hammerbus skrev:
30hk motoren forsatte til 1965 i sparemodellen 1200A, speedometeret gik kun til 120km/t manglede krom på forklap og instrumentbrædt og kunne kun fåes i begrænsede farver


Det forklare jo en hel del og jeg lærte noget nyt i dag.


-------------------------------------------
Ring: 28118212

Reply »

You must log in to post.