Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  hvad er dette (type4)

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nu når type4 motoren adskiller sig lidt fra type1 motoren mangler jeg lige lidt hjælp til at identificere det der er afbilledet.

fra det ene "relæ" går der et bundt ledninger til strømfordeleren- disse monteres med et stik på strømfordeleren. umiddelbart før stikket går en af ledningerne ned til hvad jeg umiddelbart ville mene var olietrykskontakten. Den ledning jeg holder i hånden, er det så den der skal parres med olietrykslampen i bilen? jeg antager at + fra tændingen skal monteres direkte på tændspolen som på en type1???
DSCN0456.jpg

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) pickup_jens 21 81 86 68 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
grøn - til tændspolen
-------------------------------------------
JR auto.pladearbejde
4262 sjælland
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jo men den grønne sidder allerede på tændspolen så den havde jeg regner ud :-)

det er den jeg holder i hånden
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den grønne er "signalledningen" Altså hvis den havde haft platiner var det ledningen til platinerne. Klemme 1 eller minus på tændspolen.
Boksen til højre er tændingmodulet.
Boksen i midten er jeg i tvivl om. Den er vel ikke så ny at den har automatisk tomgangsstabilisering. Den regulerer så tomgangshastigheden ved at flytte lidt på tændingstidspunktet.
Kan de to runde stik tages af boksen og sættes sammen ?
Eller er det bare en underlig type laderelæ ?
Det har helt sikkert ikke noget med olietrykket at gøre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er heller ikke sikker på hvad det er, men jeg mindes at den sidder på en CU motor.
Har lige tjekket ETKA og her kalder VW den for "Schaltgeraet DLS". Her kan jeg også se at den sidder på flg motorer i type 2: DH, GW, CT, CZ, CU.
Mit bud er også at det er noget til aut tomgangsregulering.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok....der er 6 ledninger i spil her.

Relæet til højre har forbindelse med alle 6 ledninger. Den ene (sort) kommer fra tændspolen så dener opklaret. 3 andre løber fra tændingsmodulet og via det midterste relæ ned til strømfordeleren hvor det samles med et stik så den er heller ikke så vanskelig. De sidste 2 ledninger går direkte ud fra tændingsmodulet og den ene har den store kabelsamler/kabelsko som jeg holder på første billede og den er angiveligt til hvis motoren kørte med platiner. Nu er 5 ud af 6 ledninger placeret og forklaret. Den sidste ledning kommer ud fra tændingsmodulet og direkte ned til olietrykskontakten????? eller hvad jeg antager er olietrykskontakten (se billede)

Hvordan kommer det til at hænge sammen med olietrykslampen i bilen?????

Og ja Frank, stikkene på det miderste relæ kan sættes sammen uden problemer
DSCN0459.jpg
DSCN0458.jpg
DSCN0457.jpg

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
HA! Jo det er på olietrykskontakten. Det er til noget tomgangsstabilisering. Så skal de to stik sættes sammen når du justerer tænding og tomgang. Eller kæmper den imod.
Den med olietrykskontakten skal jeg lige finde ud af.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er forkert, den skal bare på stel og har intet med olietrykket at gøre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja præcis....det var også det jeg mente.....at den sad på olietrykskontakten gav ike mening i mit hovede
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.