Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 stempler?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad er forskellen helt præcist på dem i kalder flade i toppen og de andre? Har lige købt et sæt 2.0 cylinder og stempler og fik at vide det var med flade stemper. Stempler har en fordybning i midten. Er det de forkerte? I så fald er det så ingenting værd? Kan det ikke betale sig at bygge en motor op med dem i?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der er 3 forskellige typer: flat, dished og domed. Flat er HELT flade i toppen, dished er med en fordybning ned i stemplet (fx. bus stempel) og tilsidst domed er med en forhøjning på toppen af stemplet.
Hvis du har bestilt flade stempler og har fået nogle med fordybning vil jeg mene det er de forkerte du har fået.

Jo du kan godt bygge en motor med de stempler, men kompressionen bliver jo mindre end beregnet da der ligger nogle cc i fordybningen i stemplet. Du kan evt. løse det problem ved at fræse noget mere op i topstykkerne. Men var det mig der havde bestilt flade og havde fået dished ville jeg returnere dem og bede om at få det jeg havde bestilt.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er nogen jeg har købt brugt... Og det må være dem der hedder dished... Er de fine nok at bygge videre på???
tænker på CR og sån?

Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Originale 2,0 914 stempler er ikke helt flade. De har en blød hulning.
Busstempler har et egentligt forbrændingskammer, en 5-7mm dybt.

Hvis de er helt flade så er det de uoriginaler der sælges i dag. Og de er sikkert udmærkede.

1700 og 1800 type4 har normalt en lille flad bule midt på stempeltoppen. Men de findes også i lavkompressionsudgave.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er det bus stempler... Så kan jeg vel ikke få optimal CR på min motor med dem i???

mine 1700 har en lille flad bule på midten, men den skal jo ikke være en 1700 :) Hellere en 2,0...

Men er bus stempler ikke værd at bygge på???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvilken knast regner du med at lægge i motoren? Knast og kompression skal jo passe sammen så hvis der ikke kommer en alt for skarp knast i motoren kan det sikkert godt blive en fin motor.
Mål på toppe og stempler og beregn den statiske kompression derved kan du se om det stemmer overens med hvad du havde tnkt dig.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Selvfølgelig rigtig nok.. Så må jeg lige regne CR på den.. og se hvad der skal ske.. Den skal ihvertfald være hurtigere en min type 1 1914cc :)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal op på 8,7-9:1 med std. knast for at den kommer til at køre som en 412S eller 914 100HK.
Det er synd at pløje så meget af topperne som skal til for at kompensere for det enorme hul i et busstempel
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja tænkte det nok... Crap!

frank du har ikke 4 fine stempler liggende?? Eller nogen anden?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej desværre
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel skrev:
Så er det bus stempler... Så kan jeg vel ikke få optimal CR på min motor med dem i???

mine 1700 har en lille flad bule på midten, men den skal jo ikke være en 1700 :) Hellere en 2,0...

Men er bus stempler ikke værd at bygge på???


Man kan godt dreje ca 3 mm af toppen at bus stemplerne for at minimere fordybningen, men det kræver så at man tager lige så meget af cylinderen. Når det er så meget der skal tages af cylinderen skal det gøres på trædefladen mod blokken ellers er der ikke nok matriale. Hvis du drejer af stempler og cylindere skal du lige huske at lave nye stødstænger med rette vippearmsgeometri. Ja det er ikke altid nemt når man vil rode med noget som er lidt ud over det sædvanlige :)

/Rolf
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja så bliver det lige pludeslig et kæmpe projekt bare at få den rigtige CR. Måske kunne man spare en masse og få næsten samme resultat med 1700 stempler og cylindere...?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja en frisk 1700 personvognsmotor er bestemt at foretrække frem for en 2L busmotor
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De findes bare ikke mere.... Nye 22 mm bøsninger i plejlstængerne og køb nogle 94 mm type 1 stempler. Bor et sæt gamle 93 mm cylindere op til 94 mm. Eller køb et sæt 96 mm stempler med 24 mm krydspinde og bor nogle gamle 1800 eller 2000 cc cylindere op.
(permalink) Rolf Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
De findes bare ikke mere.... Nye 22 mm bøsninger i plejlstængerne og køb nogle 94 mm type 1 stempler. Bor et sæt gamle 93 mm cylindere op til 94 mm. Eller køb et sæt 96 mm stempler med 24 mm krydspinde og bor nogle gamle 1800 eller 2000 cc cylindere op.


Nå, mit login var tilsyneladende røget sig en tur...

/rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Puuh.. det havde da været nemmere hvis de stempler havde været flade :) der er jo 1000 forskellige måder at gøre det på.... Kan det overhovedet betale sig... et sæt 2.4 sprit nyt koster jo ca. 5K... Istedet for alt det andet der.... hmm alle de overvejelser, man bliver jo sindsyg!
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det kender jeg godt, og man læse både godt og ondt om de muligheder man har. Har lige været turen igennem, Pyha. Pøj pøj det er ikke nogen nem beslutning du er igang med.

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis du bygger 2.4L skal du også have fræset blokken og toppene op for at cylinderne passer da de er 103mm. Der skal også en 71mm krumtap og plejlstænger til fra en 2.0 busmotor hvis det altså er 2366cc du vil bygge.

...men en fed maskine, er selv at bygge 2366
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com

Reply

You must log in to post.