Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Tøven ved accelration...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Type1fra70 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej igen...

Min type1 med standard 1300 F motor har en smule tøven ved acceleration. Det er i alle gear, og kommer lige i starten af accelerationen, og varer en 2-5 sek. alt afhængit af hvor meget gas man giver den.

Jeg kører på 92 oktan, har justeret platiner, ventiler og tændrørskablerne er nye og rene. Der er ingen problemer ved acceleration i frigear, alså ved ubelastet motor.

Kan det være en justering af karburatoren??

Hilsen Ulrik
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Utæt dåse på strømfordeleren, forkert tændingstidspunkt.
Den mest almindelige fejl er dog at accellerationspumpen ikke virker eller den sprøjter i små ubestemmelige stråler og ikke ned i et stort skud.

Nej du kan ikke justere det væk på karburatoren. Det eneste justering er tomgangs-"blandingen" og det har faktisk kun indvirkning i tomgang på den model.
Men dine problemer med is kan give samme symptomer. Men så går det væk igen når isen forsvinder.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Type1fra70 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OK! accellerationspumpen er det den vakumpumpe der sider på strømfordeleren? Og hvordan teste jeg den? Jeg har justeret tændingstidspunktet, så det skulle ikke være det?

Ulrik
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det er dåsen til tændingsavanceringen. Hvis den er defekt virker det som om tændingen står forkert. Med motoren i tomgang tager du slangen af oppe på karburatoren og suger og holder tungen i hullet. Så stiger den i omdrejninger fordi du giver den tidligere tænding. Den skal så holde suget når du lukker hullet med tungen, ellers er den defekt.
Det nytter ikke at stille tænding, hvis du stiller den forkert. Hvad stiller du den på ?
Hvis du stiller den med stroboskop i tomgang, skal slangen tages af imens. Ellers stiller man den for sent.
Accellerationspumpen sidder i karburatoren og sprøjter ned fra et messingrør.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nej det er dåsen til tændingsavanceringen. Hvis den er defekt virker det som om tændingen står forkert. Med motoren i tomgang tager du slangen af oppe på karburatoren og suger og holder tungen i hullet. Så stiger den i omdrejninger fordi du giver den tidligere tænding. Den skal så holde suget når du lukker hullet med tungen, ellers er den defekt.
Det nytter ikke at stille tænding, hvis du stiller den forkert. Hvad stiller du den på ?
Hvis du stiller den med stroboskop i tomgang, skal slangen tages af imens. Ellers stiller man den for sent.
Accellerationspumpen sidder i karburatoren og sprøjter ned fra et messingrør.


Ha ha, hvorfor skrev du ikke også dette til mig Frank??
Jeg suger af din viden;-)
Niels.
-------------------------------------------
tlf. 20493419.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fordi du indledte dit indlæg med at der var vaccuum til strømfordeleren.
Det er jo det svære ved denne form for fejlfinding. Jeg mener via en PC. Det ville jo som regel ikke tage mere end en halv time at finde fejlen hvis man stod med motoren mellem fingrene.

Men hvilken del tænker du specielt på ? Jeg skriver f.eks. normalt ikke at man skal tage vaccuumslangen af. Det står i databøgerne.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Niels_Tolstrup Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg kunne godt tænke mig hvis at jeg måtte ringe til dig en dag!?

Mvh. Niels
-------------------------------------------
tlf. 20493419.

Reply

You must log in to post.