Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Burde denne her ikke være til at syne

Tags:
No tags yet.

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
der var du heldig Mille - så er du 49998 svkr rigerer i dag - tænk hvad man ellers kan få for alle de gode penge ;-]
en herbie feks http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=2&AdId=158858
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) mille Member
Bornholmer skrev:
der var du heldig Mille - så er du 49998 svkr rigerer i dag

Hihi.. måske blev jeg også det fattige i stil ved ikke at købe den... Nu må vi se.. har jo fri imorgen...

Det eneste der kan få mig fra at købe den er de nye synsregler.. så afventer godkendelse fra synsmanden, som iøvrigt tager sig til hovedet hvergang jeg kommer til syn...
(permalink) jpwest Member
mille skrev:
Bornholmer skrev:
der var du heldig Mille - så er du 49998 svkr rigerer i dag

Hihi.. måske blev jeg også det fattige i stil ved ikke at købe den... Nu må vi se.. har jo fri imorgen...

Det eneste der kan få mig fra at købe den er de nye synsregler.. så afventer godkendelse fra synsmanden, som iøvrigt tager sig til hovedet hvergang jeg kommer til syn...

Mille ikke for noget men Coty var oppe og kigge på en anden Oval tagsænket som var på blocket,mener den var blå med noget 80èr agtigt lak prøv og spørg ham måske den ikke er solgt,kan huske den stod i Jønkøping,syns den umiddelbart den så NOGET bedre ud????

West
(permalink) Anonym Member
Jeg tror, jeg ville holde mig væk fra den.
Bliver du ked af den og/eller ikke kan få den synet og godkendt i Danmark, kan
du få svært ved at sælge den igen uden et kæmpe tab da det nok
kræver en særlig smag eller lyst hos køberen.
Det er nok lettere hvis du finder en bil, der allerede er godkendt her i landet.

Min mening om bilen er, at den er ødelagt. Stor motor og brede skærme - lad gå
men tagsænkningen er helt i skoven. Så jeg den på gaden ville jeg ikke fryde
mig over synet men derimod ryste på hovedet men den stil er der jo
også folk, der går efter.
Smag og behag er jo forskellige som bekendt og hvis du synes, du har
lyst til at købe bilen, skal du naturligvis gøre det men spørg lige
sælger om prisen er 50.000 SEK eller 50.000 Riksdaler ?
En daler er 2 Kr så det gør jo en forskel.

Martin
(permalink) hendrixxx Member
Nu holder i sgu op....jeg har også hørt om en der kom med brede skærme til syn og fik pålagt at der skulle betales afgift af det.....Bare fordi synsmanden siger noget er det ikke lov. At en har fået at vide han skulle slibe sin bil ned så synsfolkene kunne se svejsningerne er da også en helt vild historie. Man er altid i sin ret til at stoppe et syn og få sine penge igen hvis man finder synsmanden inkompetent.....og no offence dem er der nogle stykker af. En tagsænket bil kan sagtens synes herhjemme....og det er uden at fjerne malingen. Man alliere sig med detailforskrifter for motorkøretøjer og så finder man ud af om de konstruktive ændringer passer ind i reglementet....længere er den ikke. Der står hvor mangle mm og grader det ene og det andet skal overholde og så er det bare igang.

Som et lille kuriosum var jeg til syn med min første baja og der sagde synsmanden med det samme at den kunne ikke synes da lygterne sad aaaalllllttt for lavt. Han kunne ikke slippe den fiksering omkring forlygterne før jeg "slog ham i hovedet" med detailforskrifter for motorkøretøjer hvor der står at lygterne foran skal overholde men minimumshøjde, men først efter 69 mener jeg der er- min var en 67'er.

Havde jeg ikke sat mig ind i tingene var bilen blevet kasseret og så kunne jeg sammen med de andre dele min skrækhistorie om at bajakits ikke længere kunne godkendes herhjemme og bla bla bla....Du har bevisbyrden og kan du argumentere for ombygningerne er i tand med reglerne så er den i vinkel.

Det er også lidt ligesom min vw. Halv baja og halv original med bazookaudstødninger, alufæle, udspartlede skærme og bla bla bla.....den skulle aldrig have været synet hvis skrækhistorierne skulle holde, men det blev den ..... og det var skam et ganske grundigt syn hvis jeg selv skal sige det. Kravet for en vw fra 69 er at den skal være udstyret med en lydpotte.....uanset hvad han siger i synshallen så er bazookapotter stadig lydpotter og der er ikke nogle konkrete db krav for den periode. Hvorfor er det lige at folk ikke tør køre til syn med deres bazookapotter???? har det noget at gøre med at nogen engang havde hørt om den der kendte en der havde fået kasseret sin buggy til syn pga bazookapotter!!!! hvorfor er det så pludselig blevet ophøjet til lov????

Jeg skulle så hilse og sige fra synsmanden at 200gr spartel ALDRIG kunne lave en skærm eller andet om til en bærende del, så man kunne gøre hvad man ville på den konto....

Hent den Mille- den er en ener
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
hendrixxx skrev:
Nu holder i sgu op....jeg har også hørt om en der kom med brede skærme til syn og fik pålagt at der skulle betales afgift af det.....Bare fordi synsmanden siger noget er det ikke lov. At en har fået at vide han skulle slibe sin bil ned så synsfolkene kunne se svejsningerne er da også en helt vild historie. Man er altid i sin ret til at stoppe et syn og få sine penge igen hvis man finder synsmanden inkompetent.....og no offence dem er der nogle stykker af. En tagsænket bil kan sagtens synes herhjemme....og det er uden at fjerne malingen. Man alliere sig med detailforskrifter for motorkøretøjer og så finder man ud af om de konstruktive ændringer passer ind i reglementet....længere er den ikke. Der står hvor mangle mm og grader det ene og det andet skal overholde og så er det bare igang.

Som et lille kuriosum var jeg til syn med min første baja og der sagde synsmanden med det samme at den kunne ikke synes da lygterne sad aaaalllllttt for lavt. Han kunne ikke slippe den fiksering omkring forlygterne før jeg "slog ham i hovedet" med detailforskrifter for motorkøretøjer hvor der står at lygterne foran skal overholde men minimumshøjde, men først efter 69 mener jeg der er- min var en 67'er.

Havde jeg ikke sat mig ind i tingene var bilen blevet kasseret og så kunne jeg sammen med de andre dele min skrækhistorie om at bajakits ikke længere kunne godkendes herhjemme og bla bla bla....Du har bevisbyrden og kan du argumentere for ombygningerne er i tand med reglerne så er den i vinkel.

Det er også lidt ligesom min vw. Halv baja og halv original med bazookaudstødninger, alufæle, udspartlede skærme og bla bla bla.....den skulle aldrig have været synet hvis skrækhistorierne skulle holde, men det blev den ..... og det var skam et ganske grundigt syn hvis jeg selv skal sige det. Kravet for en vw fra 69 er at den skal være udstyret med en lydpotte.....uanset hvad han siger i synshallen så er bazookapotter stadig lydpotter og der er ikke nogle konkrete db krav for den periode. Hvorfor er det lige at folk ikke tør køre til syn med deres bazookapotter???? har det noget at gøre med at nogen engang havde hørt om den der kendte en der havde fået kasseret sin buggy til syn pga bazookapotter!!!! hvorfor er det så pludselig blevet ophøjet til lov????

Jeg skulle så hilse og sige fra synsmanden at 200gr spartel ALDRIG kunne lave en skærm eller andet om til en bærende del, så man kunne gøre hvad man ville på den konto....

Det skiller 01.01.71......

1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Steen Member
Der er heldigvis lige så mange meninger som der er forskellige biler.
Jeg synes faktisk at den omtalte "Svenskerbobbel" ,i indlægget her, holder hele vejen.
Det handler jo om at ens bil skal være anderledes og hvis alle havde samme mening var alle bilerne vel ens?

VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
tak rasser.....den er noteret
(permalink) AircooledBoxer Member
Da jeg synede min tagsænkede i midt 90`erne, var der også megen snak om at man skulle kunne fremvise svejsningerne.
Inden den kom igennem, havde den været til syn 5 gange, og med 4 forskellige synsmænd, og ingen af dem nævnte noget om synlige svejsninger.

Men som med alle andre biler er det vigtigt at helhedsindtrykket er iorden, de tror som alle os andre ikke på at bilen er iorden, hvis halvdelen af elnettet ikke virker, den bremser skævt og sidder fast i affjedringen, så har man heller ikke tillid til det øvrige arbejde, heriblandt svejsningerne.
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) jpwest Member
hendrixxx skrev:

H
(permalink) Morten P Member
det er sq lige før det både er en oval foran og bagved :D
den købte HMS inden den var helt færdig.....så havde han den stående lidt og så blev den solgt videre igen- resten ved jeg intet om
(permalink) mille Member
Bornholmer skrev:
der var du heldig Mille - så er du 49998 svkr rigerer i dag - tænk hvad man ellers kan få for alle de gode penge ;-]
en herbie feks http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=2&AdId=158858/quote

hvorfor sku jeg gi 50 k for en bil med klistermærker? jeg har jo samme type bil i forevejen,det kan vel ikke koste mere end et par hundrede at købe de der mærker.:-)
(permalink) 2econdskin Member
mille skrev:
Bornholmer skrev:
en herbie feks http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=2&AdId=158858/quote

hvorfor sku jeg gi 50 k for en bil med klistermærker? jeg har jo samme type bil i forevejen,det kan vel ikke koste mere end et par hundrede at købe de der mærker.:-)

nemlig mille , jeg vil give dig helt ret ! der er sq da stadig sindsygt mange vw'er rundt omkring i verden endnu , faren for at de uddør er sq da lig nul. Så om du køber en der er custom og selv vil tage projektet videre og sætte dit eget præg, kan da virkelig gøre ligemeget , bare du syntes det er fedt og nyder at gøre det.
For i enden må det da være det der tæller og ikke at nogen absolut syntes at alle vw skal være standard ned til mindste detalje for at kunne få respekt.

Min ærlige mening er sq da at de der helt standard bobbler er rigtigt flotte , men jeg syntes også at de måske er lidt kedelige. De er ikke særligt personlige, mere sådan lidt almindelige, men igen det er jo bare min mening og meninger er der ligeså mange af i verden som der er bobbler hehe !

Der er sq ærlig talt langtfra et par stafferinger til en vold choppet, smidt til jorden, evil custom vw.
Du vil får 1000 gange mere folks anerkendelse/head turning hvis du får den der til at køre på dk's landeveje, end hvis du køber en standard bobbel. Den har de fleste jo set før TROR jeg :-)

Om det så kan lade sig gøre er en helt anden sag, men efter hvad jeg kan læse i de andres indlæg er det da vidst langtfra så umuligt som det lød til i starten.
Det handler vel om at se på dyret og derfra tage stilling til det, i forhold til dk's regler om det kan lade sig gøre.

mvh. sune

Ps: hvis du køber den og bliver træt af det skal jeg med glæde tage den af dine hænder og prøve lykken. Den er rocker sej syntes jeg og alle med lidt hang til bad-ass looket vil syntes det samme tror jeg !
også kan det jo også gøre ligemeget hvad div. standard vw'bobbel ejere og deres creme-farvede mormor baljer syntes hehe ;-)
(permalink) Bornholmer Member
jaja herbien var jo kun en anbefaling - og ikke et diktat...

men upcomming freshlings ser åbenbart kun en rund skal med en speciel farve og blanke hjul.

også kan jeg da godt forstå man vil ha noget der er anderledes end de andre - helt fiar.. det har jeg forståelse for..

har man derimod set mere end 5000 bobler eller lign , også ombyggede - så begynder man at gå lidt mere i detaljer om hvad forskellen på dem egentlig er - for der er forskel - stor forskel - især på den håndværksmæssige udførsel uanset hvilken slags stil bilen er bygget i - også er det den forskel man vuderer udfra frem for om det er en pæn farve og om den har en fed udstødning eller lign er sån set næsten ligegyldigt.

et godt bevis herfor er feks Heines bobbel - uanset pris, har interressen for den været ret lav - selvom den er noget af det tætteste på man kommer en perfekt bil - derimod har der været stor interresse for lign biler der var lækre med fed lak - men knap så god stand.

jeg ved godt jeg er lidt alene om det synspunkt her på nettet - men kun fordi dem der deler mit synspunkt ikke gider bruge deres tid på at skrive her på nettet - men de findes derude - det ved jeg med sikkerhed.jeg kender en hel del af dem.

selfølgelig kan der også være godt håndværk på en custombil - det er bare ikke ret mange - men derfor kan den jo godt ha en fed stil - en god stil falder til jorden vist den ikke er gennemført hele vejen igennem , det er okay at lave noget der er anderledes vist man gør det ordentligt , og at man kan tåle den kritik der kommer - men laver man noget bare for at være en wannabee kan man lige så godt la vær.
og holde sig til det oprindelige indtil man har styr på at lave DET ordentligt.

men gør nu bare som i plejer , i skal bare ikke blive skuffede fordi det ikke er alle der falder på knæ og syntes at en custom bil altid er vild fed - men kun er fed når den er rigtigt godt lavet.. og dem ,er der som nævnt rigtig langt imellem .

og den overstående omtalte bil er ud fra billederne ikke en af dem . derfor skrev jeg det jeg skrev.

ligesom med mennesker - handler fine biler ikke om det ydre - men det indre....
dvs grundformen og ikke pæn lak og blanke hjul.

men det er ikke alle der er enige - fint nok med mig

udvikling sker igennem nyskabelse - og det sker hele tiden - det er bare max en ud af 100 det lykkedes rigtig godt for. dvs det er 99 ud af 100 den kikser for.
men derfor skal man selvfølgelig ikke lade være med at prøve.
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
du har ret men ikke helt alligevel. Nu har jeg lige købt mig en ny dailydriver og ja....der skulle det sgu bare spille for den skal køre hver dag og være stabil og alt det der. Min vw derimod er stiv som et bræt, anderledes i udseende osv og det er den fordi jeg vil have en bil der matcher min ønsker i forhold hobbybil....der handler det ikke om hvorvidt bilen har fået lavet pladearbejde eller ej- bare den hænger sammen på en forsvarelig måde, og det er der trods alt en del bobler der gør endnu selvom de har fået lavet pladearbejde....nogen har endda fået lavet ganske meget, og kan stadig klare synshallerne som en sveske. Enhver kan lave en original bobbel (af udseende) det er bare et spørgsmål om at betale hvad lakeringen koster. Desuden slipper du for al besværet med at sætte justerbar forbro, dropped spindler, 1500 gearkasse, større motor, skålsæder, fælge osv i bilen. Custom holder, for som Sharling skriver så kan alle biler raffineres men kun få kan gøre det og boblen tråden her handler om er i den grad raffineret (hvis billederne holder)
(permalink) spaceman Member
mille skrev:

Den er bare så fed og den kan blive endnu federe så snart den kommer i mine hænder....:-)

NEMLIG Mille - you rock girl!! Den kan du nemlig sagtens sætte din helt personlige stil på og så blir den kanonflot, helt sikkert. Hent den og få den indregistreret (skulle sagtens kunne la' sig gøre med lidt forarbejde, der kører mange choppede biler rundt i lille danevang, men søg råd hos nogen som tror på, at det ikke kun er originalbiler som kan indregistreres)
Og så vær dog ligeglad hvad alle de gamle originaler som Ib og co. syntes om ikke originale biler - de har deres stil og det er som mormor kan li' at se dem på museum.
Vi skal jo alle være her, med hver vores stil og det er det som er det vigtigste, så hvis du har lyst til at få din egen personlige stil - go for it!!
Så kan vi cruise sammen i Hannover næste år ;)

Det er en rigtig fed bil, men den skal selvfølgelig være iorden rustmæssigt osv, men hvis den er det så køb den - køb den!!

Bjarne

PS: Jeg syntes det er imponerende at se en originalbil som stadig har den samme lak, som da den kom ud af fabrikken, men hold da kæft hvor er de kedelige i længden. Til gengæld syntes jeg det er fedt der er så mange som bevarer dem originale - så er der osse nogle vw'er som vores børn kan bygge om på :)

Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) Lyngbye Member
[quote=spaceman
PS: Jeg syntes det er imponerende at se en originalbil som stadig har den samme lak, som da den kom ud af fabrikken, men hold da kæft hvor er de kedelige i længden. Til gengæld syntes jeg det er fedt der er så mange som bevarer dem originale - så er der osse nogle vw'er som vores børn kan bygge om på :)

:)

-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)

Reply

You must log in to post.