Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  underlig motor, hjælp!

Tags:
No tags yet.

(permalink) marcus hg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej håber der er en der kan komme med et par idéer til hvad der kan være galt...

har lige lagt en ny 1300cc i bilen, dvs. der er indstillet ventiler, nyt olie, nye tændrør og karburatoren er renset. Ved at motor ikke fejlede noget da jeg købte den, da jeg købte den af en god ven. som jeg har været ude og kører med mange gange.

men jeg har så kørt ca. 1,5 uge uden problemer, motoren spinder:-). men så lige pludseligt er den begyndt på, at den ikke vil holde sig igang. den lugter og lyder også lidt dybere i tonen fra udstødningen. synes at der kommer røg fra olie påfyldningen. tjekkede den står lige under max. men virker sku som om at motoren er for varm!!!

håber der er nogle kloge og gode råd...

hilsen marcus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Lyder som snot i karburatoren eller manglende justering. Hiv dyserne ud og få dem blæst igennem med trykluft og så juster karburatoren ordenligt bagefter.
Hvad med tændingssystemet er det tiptop iorden? (platiner, kabler, rotor osv.)
Det med lyden kan være hul/utæthed i udstødningen. Prøv at holde hånden for afgangsrørerne og lyt efter om det prutter nogen steder fra.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Platinindstilling ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
helt ny 009 så det skulle være tiptop... tændingen er også lige sat... helt nye bosch kabler
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
udstødningen er forøvringt også helt ny... en type med tarmslyng og 2 potte


men røgen fra olie påfyldnignen er det normalt?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
009 er bedste til dobbeltkarberatorer - til en org enkelt karb er den org fordeler bedst - selvom det er nyt er det ikke altid bedre end det brugte org .

din tænding står sikkert for højt også bliver motoren for varm vist den ryger mere end normalt.

rens karberatoren - sæt din gamle tænding på igen og juster - og juster og rens karberatoren efter foreskrifterne - så kører den sikkert igen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bare fordi udstødningen er ny er det jo ikke sikkert den er tæt! Den kan nemt være utæt ved en flance eller anden samling.
Og fordi 009'eren er ny skal platiner og tændingsvinkel stadig stilles 100% korrekt før motoren spiller. Tjek lige dine platiner. Det kunne godt lyde som om fiberklodsen var blevet slidt ned på den første uge hvilket ikke er unormalt på det billige lort man køber idag. :-)

Røg i olien?? Står der røg i røret når du skruer låget af eller hvad?
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
røg ud af oliepåfyldning !! så har du brændt et stempel det kom sikkert efter en hurtig tur på motorvejen ikke ??
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) marcus hg Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tak for forslagene... vil tjekke den op igen... men motorvej har den ikke været på kun bykørelse...

Reply

You must log in to post.