Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  tomgang på 1300f

Tags:
No tags yet.

(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej motorguruer

jeg har et problem med min 1300F motor, jeg kan ikke få den til at hold tomgang.

der sidder en 30 pict2 karburator på, som har fået nye pakninger og accelerationspumpe.
der kommer en fin kraftig stråle fra indsprøjtnings røret ved aktivering af speedertrækket.
den kan holde tomgang ved lukket chockerspjæld, men den dør når autochocker er helt åben.
jeg har stillet tænding så det første mærke på remhjulet står lige med "midter" linien på bloken.
har justeret platinåbning til 0.4mm
har fået nye tændrør, platiner
har prøvet at juster på blandingsskruen uden virkning, ligeså med tomgangs skruen.
skal lige tilføjes at den har før kunne holde tomgang, men fra den ene tur til den anden fik jeg problemet.
hvad overser jeg ?, hvad kan jeg gøre videre
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Schakenda

Mit forslag er stoppet eller delvist stoppet tomgangsdyse.

Hvilket forklarer at den kan holde sig igang når chokeren gør blandingen federe.
Og at du ikke får noget ud af justering.

Ud med tomgangsdysen og blæs den og dysekanalen igennem.

Og sæt så et benzinfilter på....

Mvh
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
takker mr-m det vil jeg prøve ved førstkommende fritime :-)
har filter liggende, skal bare monteres :-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tilslutter mig den tilstoppede tomgangsdyse. Det er problemet i mere end 90% af de tilfælde.
Men har du tømt svømmerhuset for rust ? De rustskaller der er kommet op i karburatoren forsvinder ikke af at du sætter et filter på.
Ellers plejer jeg, når jeg har skruet dysen ud, at blæse med trykluft hen over huller den sad i. Så man lige kan se at man trækker noget benzin med ud af hullet. Du kan se det forstøves ligesom fra en malerpistol. På den måde får man lige skyllet hullet og gevindet. Så man ikke bare rager skidtet med ind igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad sker der ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tilslutter mig den tilstoppede tomgangsdyse. Det er problemet i mere end 90% af de tilfælde.
Men har du tømt svømmerhuset for rust ? De rustskaller der er kommet op i karburatoren forsvinder ikke af at du sætter et filter på.
Ellers plejer jeg, når jeg har skruet dysen ud, at blæse med trykluft hen over hullet den sad i. Så man lige kan se at man trækker noget benzin med ud af hullet. Du kan se det forstøves ligesom fra en malerpistol. På den måde får man lige skyllet hullet og gevindet. Så man ikke bare rager skidtet med ind igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Hvad sker der ?


Du skriver det samme 2 gange!

;-)

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
så fik jeg afmonteret karburatoren, og der var en del snask i svømmerhuset.
havde ellers været renset helt igennem i starten af projektet, men har da også rodet en del med den siden, såååå.
jeg pillede alt fra hinanden, renset det i rensebenzin, blæset det igennem.
og vupti så kørte den suprgodt igen :-)))

fik monteret benzinfilteret

super mange gange tak for hjælpen til mr-m og frank
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis din karburator er snasket meget til på kort tid er der stor sandsynlighed for snavs i din tank.
Hold øje med det filter du vil montere.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tror snasket kom pga jeg startede med at med at ha benzinen i en flaske, da tankenstudsen ikke var kortet endnu.

tanken er spritny uden snavs i :-)

men jeg vil holde et vågen øje både med det løse filter, og filteret i benzinpumpen.

Reply

You must log in to post.