Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  propper i oliekanaler ud eller??

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ja når man renoverer motor skal man så have de propper ud eller er det ikke nødvendigt? og kan man få dem i nye, og hvordan monteres de?
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvis det er de propper der er sat i efter at de har boret oliekanalerne på fabrikken - så nej (tegnet ind med rødt)
Mener du olietrykudlignings "propperne" så ja ( Tegnet ind med blåt)

Se iøvrigt her: http://www.aircooledtech.com/engine_build/
Mvh John
dopr-vs-sopr.jpg
Oliepropper.jpg

-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Både og. Jeg har aldrig gjort det, men alt efter hvad du gør og hvis du kender motorens historie.
Hvis du selv har kørt med den og skiller den ad og lader være med at hælde sand ind i kanalerne så skyl kanalerne igennem med motorrens og skyl med vand og blæs med trykluft.
Hvis du er inde og bore og skære gevind. f.eks. til fullflow oliefilter eller køling, så ja. Ellers kan der let sætte sig en spån et sted som først kommer med ud når motoren kører igen. Og den kommer ikke i filtret.

Metoden er at man borer et 2 mm. hul og skruer en selvskærende skrue i og trækker proppen ud.
Den nye prop får noget grøn loctite og krummer på midten. I med den og slå den med en dorn midt på så bulen rettes ud og den kiles fast.
Man kan også bore og skære gevind og skrue propper i.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tak tak, hvad erdet lige full flow er? (bare lige en kort og precis beskrivelse)
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, jeg tænkte selv på det da jeg skrev det. Fullflow er et begreb hvor man bygger et oliefilter på en VW.
Med en løs holder ude under bilen et sted til filtret og så tager man olie ud af pumpen før den kommer i blokken, ud igennem filtret og ind i blokken i en oliekanal, hvor man jo så at gode grunde er nødt til at skære gevind.

Fullflow som ordet sige fordi man filtrerer al olien, modsat af "bypass" hvor man ikke filtrerer det hele hele tiden. Brugte man f.eks. på Porsche 356 og har kunnet fåes som eftermontering til VW.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok, og tak igen
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg

Reply

You must log in to post.