Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
21:48 SoLow: enig..
21:55 Den halvblinde: Jep.....
15:55 type1: Savner lidt tiden, hvor alt skete her inde, og ikke på facebook. Smart nok med facebook, men var mere hyggeligt ;0) Daniel
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Pap porsche speedster VS karmann ghia cabriolet jeres mening

Tags:
No tags yet.

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ok. tar det en ting af gangen.

cabben:
her mener jeg den måde kalechen er bygget op på. det er et stativ til den, det er der som regel ikke til en buggy. det er ikke meget, men det er dog noget.(det var dig der ville ha forskellene af vide)

buggy med stålramme:
selvfölgelig kan man forstärke en buggy med en stålramme. men speedsteren har den fra start af. dermed er den dyrerer (naturlighvis ikke 50.000 bare pga. stål rammen)

wannabee:
jeg har ikke kaldt nogen for en wannabee. og jeg bygger ikke min speedster så den ligner en helt original 356, så derfor synes jeg nu heller ikke jeg er det. skulle andre mene det er det helt ok for mig. folk har helt ret til deres mening og jeg min.

om man föler sig snydt:
mon ikke de fleste ved hvad de gör og har undersögt tingene inden de köber en bil til 100.00-300.000

bygge bil:
ja der er rigtigt at tråden handlede om at köbe og ikke bygge bil, det var mig der drejede den til at delvis handle om at bygge bil, og det var måske en fejl.
hvorvidt man skal bygge i stål eller fiber..jeg har stor respekt for folk der bygger i stål. desvärre har jeg ikke selv viden nok til det endnu. håber det kommer med årene.
mener man at "Skal man bygge bil skal det jo være i stål ellers bliver det sgu for kedeligt...." citat hendrixxx er man da lidt ensporet. jeg har da med fornöjelse fulgt biffo´s projekt her på siden..synes ikke det ser ud som om han keder sig, og dem der bygge buggyer, speedstere og mania tror jeg nu hygger sig med det.

mener generalt man skal gläde sig over hvad folk gör med deres biler. men for dig er det åbenbart kun stål der gälder..tja

lotus-jonas:
ja jeg synes nu der er sjovt at köre lotus, selvom der er lavet af fiber

håber i det mindste at mammas boy (peter fra helleru):O) har fået noget ud af denne tråd alligevel. han kan ihvertfald se at der er delte meninger.
(permalink) lotus-jonas Member
hendrixx.. så lige på "mit projekt nysynet" at du har spartlet din bil med.......hvad siger du??glasfiber??? hmm..troede at du skulle tinspartle sådan noget.
sagde du baja bagtil?? i hvad???...glasfiber????
jeg er forvirret.....
men spöj til side...gläder mig nu til at se dit projekt når den bliver färdig.
(permalink) Anonym Member
Hendrixx præcist vi taler om de nøgle færdige priser der handles til vanvittige priser. Jeg kan godt forstå de folk der bygger deres speedster selv fra bunden , det er en oplevelse ligesom at bygge en buggy eller restaurere en veteranbil fra bunden og respekt til dem for deres enthusiasme og engagement.

Jeg kan bare ikke se folks incitament for at betale de priser for bilerne de efterfølgende handles til og slet ikke når man sætter bilen i perspektiv med en ægte veteran klassisker, om så det er en ghia eller en hvilken som helst andet veteranbil.

Men jeg må antage at det er pga. uvidenhed eller en voldsom trang til at få opmærksomhed at folk lader sig forblinde, det er ligesom når folk spiller lotto, de tænker på alt det gode der sker når de vinder mio og lader sig styre af forventningens glæde. og så køber man lige for 500 kr ekstra end planlagt i stedet for at holde sig til fornuten.

En discount "porsche" er og bliver i mine øjne en buggy i et andet outfit, og derfor bør den også koster herefter. Investeringsmæssig er der også total uligevægt i speedsternes værdi og hvad du får for pengene, dvs. Jeg mener at rent økonomisk er det muligvis den største idiot investering man kan foretage sig.

En ghia er og bliver en sjælden klassisker derfor skal prisen op, og som min være 2 gange speedsterens ( teorestisk set ).

Nu er det iøvrigt mange sikkert nuværende eller forhenværende speedster ejere der har kommenteret på ghiaen og stemplet den som grim mv. Jeg så dog en sort speedster idag til et veterantræf med kaleshen oppe, den lignede rent ud sagt en buggy, det var ikke et kønt syn total ude af proportioner, og desuden stålede den langt væk af plastic og taiwan krom. Hvordan kan den så koste 225.000 kr. Der er mig en gåde udover, den ovennænvte udtalelse fra en vwnettet bruger der skriver at vedkommende er liderligere efter fisse og opmærksomhed.

Tak for de mange kommentarer men for mig er og bliver en speedster det ypperste inden for en vaske ægte fattigmands "porsche", det udstråler discount i en grad som aldi ikke engang kan sammenlignes med.

Jeg væmmes når jeg ser fakes på gaden og bliver pinlig berørt over at folk har så dårlig stil og smag.

(permalink) niels-erik Member
Jeg væmmes ved anonyme fjolser som ikke tør sætte navn ved deres meninger.

Og underligt nok så er dem som er mest fanatiske i deres holdninger til stål vs fiber, også dem som bruger mest plast og fiber for at holde sammen på deres rustne "originale" biler-Og om få år er disse biler enten skrottet eller lavet om til-tadaa- en buggy eller en speedster. Det er da endnu mere nederen , at råbe om originale stålbilers kvalitet, og når man så efter lang tid har opgivet at holde rusten væk, så genopstår de som fiber biler. HA HA
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Jan23 Member
Hvad er det her for en gang jantelovs opkast!!!

Hvis nogen synes min bil er for original, må de selv om det. Hvis nogen synes den ikke er original nok, må de selv om det.

Hvis nogen synes at jeg har betalt for lidt eller for meget må de også selv om det.

Jeg er glad for min bil og har andre svært ved at dele den glæde så kan de lade være.

Hvis det jeg tænder på ikke tænder andre så sparer jeg de penge.

Respekt til alle der gider kaste kærlighed og tid i en sjov og anderledes bil uanset om det er en 110% original eller om den er hjemmebygget af papmache.

Hvis man ikke har noget pænt at sige, bør man holde sin kæft.
(permalink) Anonymous Unregistered
Jan23 skrev:

Hvis man ikke har noget pænt at sige, bør man holde sin kæft.

:-) Jeg siger

(permalink) mbpeppe Member
Ja, nu må det sgu stoppe....

Jeg planlægger selv at tage en Fiber-balje-badekars-Speedster hjem fra USA til næste år,

Hvorfor ?
Fordi jeg syntes den er fed..
Fordi min kæreste syntes den er fed..
Fordi jeg kan køre i den uden at være rystende nervøs for et par stenslag..
Fordi den er billig at holde kørende..
Og fordi den kan sælges hvis jeg bliver træt af den..

Hvad andre syntes er jeg sådan set fuldkommen ligeglad med.
Det var sådan noget man bekymrede sig om som 18 årig..

Hilsen en der syntes folk skal gøre og køre i det de har lyst til...
Per

(permalink) niels-erik Member
mbpeppe skrev:
Ja, nu må det sgu stoppe....

Jeg planlægger selv at tage en Fiber-balje-badekars-Speedster hjem fra USA til næste år,

Hvorfor ?
Fordi jeg syntes den er fed..
Fordi min kæreste syntes den er fed..
Fordi jeg kan køre i den uden at være rystende nervøs for et par stenslag..
Fordi den er billig at holde kørende..
Og fordi den kan sælges hvis jeg bliver træt af den..

Hvad andre syntes er jeg sådan set fuldkommen ligeglad med.
Det var sådan noget man bekymrede sig om som 18 årig..

Hilsen en der syntes folk skal gøre og køre i det de har lyst til...
Per

100% enig!!
Hilsen Niels Erik
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
jeg bygger sgu en af papmache....
jeg har vist sagt mere en hvad godt er i denne tråd, så jeg trækker mig..lige et godt råd..se for guds skyld ikke jeres bilkøb som investeringer (det er nok ikke muligt de næste par år), men som en drøm som i kan vække til live.
(permalink) TheRealHolger Member
ploug skrev:
er heller ikke meget for plastik biler - men skulle jeg eje en blev det en speedster !!
især den coty har (har til salg) er enormt velbygget !

hvad angår ghia - så syntes jeg ikke cab udgaven er særligt fed, kaleschen ødelægger linjerne (i mine øjne)

derimod er drømmen en tidlig 60'er ghia coupe med nul rust og nul svejsninger og plastic padding

Så kan du da bare købe min Ploug.

Det er godt nok en 61'er og koster 130 K.

Men til salg er den og rust forefindes stort set ikke.

Holger
DSC01583-2.jpg
DSC01394.jpg
DSC01447.jpg

+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Retrobug Member
Nu er vi ca. 20 nørder herinde på dette forum som dels ved hvad en porsche speedster er for noget, og så er der måske 5 herinde der har set en rigtig speedster af stål. Resten 99.99999999 % af dk's befolkning kigger heldigvis blot på bilen de har frem for sig og siger som oftest "hold da kæft, den er fed den der... hvad er det for noget ??" - 356'eren har simpelt hen en karosseform som tiltaler rigtigt mange, unge som gamle, kvinder som mænd - den er jo også af mange motorsportsjonalister blevet kaldt for verdens smukkeste sportsvogn. Derfor er der rigtigt mange der vil eje en speedster, og mange gange meget spontant... (ikke sandt Coty?). Mange der vi ha' og få til salg = høj pris (også i 2900 happyness hvor du åbenbart bor)

Og med hensyn til at en speedster er grim med kaleschen oppe er helt sandt og alment kendt, og det gælder naturligvis også for de ægte. Kaleschen blev simpelthen kun monteret så ejeren kunne komme hjem uden at blive helt gennemblødt, hvis han var så uheldig at være ude at køre på årets regnvejrsdag i Californien den gang i slutningen af 50'erne. Bilen blev produceret og designet udelukkende med Californien som marked, og der var kalleschen ALDRIG oppe når den stod til salg hos porscheforhandleren..

356 coupé er lige så smuk (eller næsten smukkere i mine øjne) men dem ser man alt for lidt af, desværre... men har set at der er kommet et kit hvilket jo gør at man kan lave en rigtig fed replica med en stor fed Type4 kværn i røven, og hele outlaw-pakken.. og samtidig våge at gi' den de tæv den fortjæner... Ja tak !!

Håber du for solgt din fine ghia til prisen.. ellers prøv at sælge den til UK, Holland eller Tyskland, det lader til at de er lidt mere villige til at betale en højere pris for en orginal bil end herhjemme for tiden..

M.

porcshe0101ls7_706.jpg
349878.jpg
peagreenporscheox1.jpg
lowest.jpg

I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
Tror Riisager har fat i den lange ende ..udbud og EFTERSP
(permalink) hendrixxx Member
[quote=lotus-jonas]hendrixx.. så lige på "mit projekt nysynet" at du har spartlet din bil med.......hvad siger du??glasfiber??? hmm..troede at du skulle tinspartle sådan noget.
sagde du baja bagtil?? i hvad???...glasfiber????
jeg er forvirret.....
men spöj til side...gläder mig nu til at se dit projekt når den bliver färdig.

lad os få en ting på det rene....jeg sagde ingenting...jeg skrev. Hvis du læser resten af min tråd så ville du også se at jeg har skiftet varmekanaler, rammehovedbund, filetter, inderskærme, front, brandvæg osv osv det er det jeg synes der er sjovt ved at bygge bil. Den har så 2 fiber skærme bagpå men gør det bilen til en fiberbil???? og nej tinspartel går ikke stål/fiber imellem.... det burde du da vide som den store bilbygger. At sætte fiberskræme bagpå og spartle dem ud var det der tog mindst tid og så lad os lige få en ting på det rene.....en baja er ikke en fiberbil trods den har fiberdele på sig...hvis du er så ligeglad med andres mening hvorfor dizzede du så ophaveren af denne tråd? det var jo hans mening. Men den helt stor forskel på speedster er altså: prisen, udseende og kalechen (eller kalechestativet er det vel) og hvad mere????? siden du sviner folk til for ikke at have gennemskuet denne kæmpe forskel så bliver vi da nødt til at høre den.

er det sådan at man køber et samlesæt, samler det og så er man pludselig verdensmester eller hvordan er det i Sverige??
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
Hej retrobug,du har vel ikke lige et link eller andet til de der 356 fibercoupe`r
den er da klart federe end speedsteren:-)
Mvh Henrik.
(permalink) D&G Member
nu hvor vinteren nærmer sig eller det bare regner sætter alle sig ind i vores "rigtige" metalbiler som slet ikke er plast(pap) kofangere og det næste vi ser er den flotte dekoration af (kina)crom, da vores fine biler ikke må komme på vejene når vejeret er dårligt.

de fleste af os herinde har nok den bil og model vi holder af om det er metal eller glasfibre går vel ud på et.

lad dog vær med at skæve til om det er originalt / uoriginalt, metal eller glasfibre, vi har jo alle vores hobby som er den skønne og anderledes bil vi sætter os ind i med stor glæde for derefter at pudse og polere, mange kommer rundt til træf hvor der er et fornuftigt sammenhold og bilen i centrum.

sæt dog pris på det store arbejde som folk gør at det er sjovt at blive ved med at kikke på biler.

hver mand sin smag...

tænk.oO(hvis alle mænd tændte på kraftige damer hvad skulle sugerørene på podierne så leve af) :-)
Anonym skrev:
Hej retrobug,du har vel ikke lige et link eller andet til de der 356 fibercoupe`r
den er da klart federe end speedsteren:-)
Mvh Henrik.

Jo da...

http://jpskitcars.com/

Fås dog pt kun som "turn-key" for små 23.000 usd... Mega billigt !!

M.
(permalink) Henriksen Member
Retrobug skrev:
Speedsteren (plast eller ej) stinker af sex og kællingerne er vilde med den. Der er ikke meget fisse at hente i en gammel ghia...

Derfor !

:-)

M.

(tidligere plastspeedster ejer)

Puhhh, det er jeg squ godt nok ked af at høre. Nu er jeg lige blevet single, og er ved at lægge sidste hånd på min Ghia. Og så kommer der sådan en melding - Damn.
Henriksen skrev:
Retrobug skrev:
Speedsteren (plast eller ej) stinker af sex og kællingerne er vilde med den. Der er ikke meget fisse at hente i en gammel ghia...

Derfor !

:-)

M.

(tidligere plastspeedster ejer)

Puhhh, det er jeg squ godt nok ked af at høre. Nu er jeg lige blevet single, og er ved at lægge sidste hånd på min Ghia. Og så kommer der sådan en melding - Damn.

Men der er mange fyre der syntes den er fed... :-)

Spøg til side... Alle åbne biler er per definition sexede, og faktisk konstruerede til at score damer med.. så der skulle ikke være nogle problemer dér Henriksen. Mette herinde fra blev faktisk scoret i en Ghia, så vidt jeg er orienteret... oven i købet en coupé, så de fungerer skam helt fint...

M.
(permalink) Henriksen Member
Det lyder godt. Var lige ved at miste modet...

- Min Ghia incl. restaureringsomkostninger ligger prismæssigt som de omtalte replica speedstere. Men personligt har jeg ikke fortrudt at jeg valgte Ghia´en, selvom den måske ikke har så høj en handelspris..?

For håber da at denne vogntype kan bruges til at "støve" lidt kvindfolk op med...?
kg.jpg

Uchh... regn ikke med at forblive single længe i den der flødefarvede magnet.. :-)

Du skal nok få hver en krone du har skudt i hende tilbage, mindst, no doubt about that..

M.
(permalink) TheRealHolger Member
Henriksen skrev:

- Min Ghia incl. restaureringsomkostninger ligger prismæssigt som de omtalte replica speedstere. Men personligt har jeg ikke fortrudt at jeg valgte Ghia´en, selvom den måske ikke har så høj en handelspris..?

For håber da at denne vogntype kan bruges til at "støve" lidt kvindfolk op med...?

Den er bare blevet rigtig flot - når den en tur inden månedens udegang eller ser vi den først i det kommende år?

Der skal nok "falde lidt af", hvis du cruiser rundt i den...

Holger
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) BuggyBoy Member
Ja du må hellere efterspænde alle møtrikker inden du kører, for de kommer da til at ryste den vogn helt ned i fjedrene :P
(permalink) Mark S Member
Henriksen skrev:

Den er helt sikkert lavet af papmache og hønsenet. Er det porschebremser foran eller bare porsche mønster?
Sprød vogn!
Takker for linket, men er der ikke osse et par fiberdrenge i lundområdet der er ved at lave en i nogen gamle svenske forme ?? mener jeg har læst om det, ka`bare ikke huske hvor :-(

Mvh Henrik.
(permalink) Anonymous Unregistered
Wife for sale, I want to buy a Ghia like Henriksen has ! ;-)
Pussy Magnet ! :-)

Reply »

You must log in to post.