Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afmontering af skrog på buggy

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sir-D Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jaaa jeg ville jo egentlig bare lige høre om det var et stort arbejde at rive skroget af en beach buggy?
Altså jeg kan se det ik sidder svært fast på nogen måder, men mere om man bliver nødt til at skære i skroget for at få det af?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du skal ikke skære nogle steder!!! Ud med boltene og løft... Du skal lige være sikker på der ikke er ledninger der går til motor/stel eller lignende der kan hænge fast. Men det skulle være mere eller mindre lige til... Men gå da ud og kig på bilen... Ser du nogle problemzoner hvor du ville skære?
(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Der sidder 12 bolte eller der omkring langs med kanten...., af med dem og så er den til at tage af.

Afhængig af hvor og hvordan dit ledningsnet er lagt kan de også lige skulle fifles med.

Jeg måtte klippe i mit da det nærmest var samlet som en ekstra lås.....men det tager vel en lille formiddag af få badekarret af.

Det er ikke den store videnskab....
(permalink) Sir-D Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det tænkte jeg nok, og nej har ikk set nogen steder hvor jeg ville skære.

Jeg sys bare jeg så en tråd den anden dag hvor der var en der skrev " at han som så mange andre fandt ud af at det ikke var lige til at få af, og at han måtte hen og skære diverse steder" Men kan være jeg har misforstået det så :D

(permalink) Larsson Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hhmmm....det eneste jeg lige kan komme på med at skære i baljen, er når den skal monteres første gang på en bund.
Der har de fleste jo gerne hørt,læst og set at de ikke ligefrem passer skidegodt, og at man gerne skal modificere lidt hist og her.

Men når den først sidder, er der jo faktisk kun de der ca. 12-14 bolte langs med kanten og evt. ledningsnet....ja og selvfølgelig styrtøjet...ja og lidt flere småting.

Men for du nu ikke tror det er en større rumrejse, så har jeg aldrig rodet med gamle VW'er før jeg fik min Buggy....og vi var to mand, et par timer om at få baljen af, man skal lige se hvor hvad sidder og hvad der holder hvor og sådan....et par rustne bolte som lige skal have noget WD40 inden de vil som de skal.

Så har du bare en smule hjemme i knolden og bruger lidt sund fornuft....så skal du nok kunne klare den.

Husk dog lige at have i tankerne at selvom det er glasfiber, så vejer karossen ret godt og er en smule u-handy at kaste rundt med.
(permalink) Steen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bolte langs med siderne, i ratstammen, bremsevædskebeholder(på nogle), diverse ledninger og benzinrør.
Det tager typisk et par timer så er den pillet af. Jeg måtte skære i min karosse fordi der var monteret sider efter den var sat på bunden men det tog ikke lang tid.



-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen

Reply

You must log in to post.