Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Solgt: Flotte repro BRM fælge

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jamen dog da, har du fået coupé, i jern, og til og med en Porsche?
Dejlig bil, den bliver du glad for! :-)

Koster heller ikke så meget i afgift jo, hvis du en dag skulle vende tilbage til vores side af
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan man få flat4´s i 5.5"??? Troede kun at den hed 5" og 6.5"?

Mws laver dem i 5.5"..
(permalink) Lange Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=KKWA-dsa]Kan man få flat4´s i 5.5"??? Troede kun at den hed 5" og 6.5"?

Mws laver dem i 5.5"..

tsk tsk køb nu lige din bil først, det er jo ikke sikkert dit boltmømster ender med at blive 5x205, ..... ;)
-------------------------------------------
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962

41791477
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
5,5 ikke flat-4
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Efter tjeck i garagen idag, viste det sig at det ikke står Flat-4 på fælgen nogen steder. Havde på et tidspunkt en '67er med 17" BRM's og de var Flat-4, så gik automatisk ud fra at det var dem der lavede repro BRM. Tilgengeld er der præget ordet "JAPAN" på alle boltene som jo følger med sammen med centrumkapslerne..

Så hvis du kun kan køre på Flat-4 BRM's er det altså ikke disse du skal købe..

Til salg for 4000 kr.

MVH

Michael
bolt.jpg

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fantastisk salgsannonce..der er god værkstedshumor..

den står vidst 1-0 til sverige/KBH VS Jylland... total i orden humor :D

Vi har fået konstateret, at mænd er stadig neandertaler... på den sjove måde (ja du har en fantastisk krop Søren)

Denne annonce har det hele Michael, jeg ønsker næsten at du ikke får solgt dem lige med det samme for det her er sjov læsning :D

Er navnet vigtigt på en fælg..og jeg ved ikke engang hvad mine hedder..de er sku da super flotte er det ikkedet vigtigste ?

Det er nogle meget fine Bolte Michael ...

Held og lykke med salget ..og undskyld at jeg kom til at blande mig som sædvanligt
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej m
passer de ikke på 356 ?? eller er de for brede ??

kunne godt være int !!

mvh thomas
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jagtvognthomas skrev:
hej m
passer de ikke på 356 ?? eller er de for brede ??

kunne godt være int !!

mvh thomas


Hej Thomas !

Jeg troede også de bare kunne sættes på min 356'er - men den har jo trods alt andre (alu) tromler og BRM-boltene passer ikke på da de er for små, samt at studsterne der sidder på trumlerne nu ikke er lange nok... Tro mig, jeg har prøvet - en 356'er slammet, med BRM's havde da ikke set helt skidt ud.. :-)

M.

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
undskyld jeg blander mig igen.

Vil man ikke kunne lave nogle "pinbolte" som skrues i tromlernes gevin (evt med lidt locktite hvis man er bange for det falder af) og med en gevinstørrelse som kan gå igennem fælgene. Selvfølgelig bliver man så nødt til at finde nogle løse møntrikker som passer til fælgene. For som du selv siger vil en 356 se godt ud med BRM
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
undskyld jeg blander mig igen.

Vil man ikke kunne lave nogle "pinbolte" som skrues i tromlernes gevin (evt med lidt locktite hvis man er bange for det falder af) og med en gevinstørrelse som kan gå igennem fælgene. Selvfølgelig bliver man så nødt til at finde nogle løse møntrikker som passer til fælgene. For som du selv siger vil en 356 se godt ud med BRM



jo de presses i fra tromlens bagside og har et hoved på enden af bolten, så de ikke bare bliver rykket med ud igen. Men jeg tror nu også det største problem bliver selve tromlens form.

Jeg stødte for nylig over en tråd på et andet forum hvor de snakkede om hvilke fælge der passede på de forskellige porsche tromler, skal lige se om jeg kan finde det igen.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er vel også forskellige tromler alt efter om det er A, B eller C modellen. Dem jeg havde i hånden for nyligt var helt flade (så vidt jeg husker) og der var pinboltene presset i fra bagsiden. Der blev monteret 5 spoke på dem uden problemer.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SorenJ skrev:
undskyld jeg blander mig igen.

Vil man ikke kunne lave nogle "pinbolte" som skrues i tromlernes gevin (evt med lidt locktite hvis man er bange for det falder af) og med en gevinstørrelse som kan gå igennem fælgene. Selvfølgelig bliver man så nødt til at finde nogle løse møntrikker som passer til fælgene. For som du selv siger vil en 356 se godt ud med BRM


By all means, Søren... Det kunne være sjovt for en gang skyld at sætte VW fælge på en porsche, i stedet for det altid er omvendt.. :-)

Men på den anden side vil jeg også gerne kunne skifte og stadig kunne køre med de originale 4 1/2 lemmerz den kom med.. såe..

M.

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvis ikke det kan ombygge til at det passer på begge typer fælge, kan jeg godt se problemet.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=2220.0
her er lidt (meget lidt)


http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=2222.0
(her er så til gengæld rigtig meget, bla. med BRM test)


Håber du kan bruge det til noget.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak Rasser !

Men jeg tror der må være forskel på de repro BRM's jeg har og de originale Speedwell han tester med, for mine pinboldte er alt for korte til at kunne fæste boldtene på + fælgen er konet på en anden måde end den originale boldt. Desuden syntes jeg at det der gør BRM'en fed er de store cromede boldte der jo slet ikke passer på de tykkere pinboldte på porschetrumlerne..

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Retrobug skrev:
Tak Rasser !

Men jeg tror der må være forskel på de repro BRM's jeg har og de originale Speedwell han tester med, for mine pinboldte er alt for korte til at kunne fæste boldtene på + fælgen er konet på en anden måde end den originale boldt. Desuden syntes jeg at det der gør BRM'en fed er de store cromede boldte der jo slet ikke passer på de tykkere pinboldte på porschetrumlerne..

M.



når du skriver bolte så mener du hjulmøtrikker ik´ ?(bare lige for at formindske misforståelsen).

I så fald ved jeg da at du kan købe nye hjulmøtrikker (chrom) mange steder, bla. i Biltema. Hvad str. kører porsche med, er det 12 eller 14mm ?
Mener at kunne huske at de BRM´ere du har kører med 60graders kegleformet hjulmøtrikker (eller bolte hvis man ikke har støttebolte i tromlerne).
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg bor jo i BILTEMA-land !! Kører sgu lige forbi på vej hjem i dag og kigger..

Forløbig mange tak Rasser..

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hhhmmm nå men det lader til at du måske kan få dem til at passe på din 356 med andre bolte/studser/møtrikker...de passer lige i øjet på en slammet 356...men hvis de passer beholder du dem jo...og hvis de ikke passer kan jeg jo ikke bruge dem...så ingen brm til mig denne gang....
glæder mig til at høre om din 356 den ser flot ud der i baggrunden...


mvh thomas

ps må man køre porsche til tirsdags cruise med cph wings eller er det kun vw ??
-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jagtvognthomas skrev:
hhhmmm nå men det lader til at du måske kan få dem til at passe på din 356 med andre bolte/studser/møtrikker...de passer lige i øjet på en slammet 356...men hvis de passer beholder du dem jo...og hvis de ikke passer kan jeg jo ikke bruge dem...så ingen brm til mig denne gang....
glæder mig til at høre om din 356 den ser flot ud der i baggrunden...


mvh thomas

ps må man køre porsche til tirsdags cruise med cph wings eller er det kun vw ??


Nu ser vi Thomas.. Biltema havde ihvertfald ingen boldte der passede.. Jo da - 356'eren har da allerede været med på sit første tirsdagscruice.. sagde bare det var en folkevogn Coupé replica, og så var alt i orden.. :-)

M.

04092007382.jpg
04092007383.jpg

-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De BRM'er kan sagtens gå på dine 356 tromler. Jeg kører med 356A bremser på mine 5-spokes. Du skal have en 14 mm hjulmøtrikker med konus. Mine bestilte jeg hos et lastbilværksted i
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg havde endda et billed. Beskidt bil, men bremserne er der...

- Casper
cw1007001.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Waehrens skrev:
Jeg havde endda et billed. Beskidt bil, men bremserne er der...

- Casper


Hvordan bremser de kontra std. tromler, er der mere bremsekraft i dem, eller kan du bremse flere gange inden de bliver overophedet - eller andre fordele måske ?

alt andet lige er det super cool stil!

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Waehrens Member
Skrev for 16 years siden | | | |
To hjulcylindre foran, med en større diameter end standard bremser. Bredere bakker og større tromler, skulle give en bedre varmefordeling og afledning. Jeg syntes virkelig at de bremser bedre, og langt mere bremsekraft. 356B bremseren benyttes også på Porsche 914, med 140 hk og en totalvægt på 1000 kg.

Ja stilen er fed, og det er virkelig tidstypisk tun...

- Casper
(permalink) Retrobug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja tak Casper... Fler af de der lastbils 14 mm hjulmøtrikker med konus til mig !!

M.
-------------------------------------------
I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Waehrens skrev:


Ja stilen er fed, og det er virkelig tidstypisk tun...

- Casper


netop det jeg tænkte, i min bog giver det langt mere "street respect" end CSP skivesæt.

Hvad handles det ca til sådan et sæt til forenden ?

og undskyld Mikael at jeg bruger dit indlæg til at blive klogere - om ikke andet så bringer det da dit indlæg frem i lyset ind i mellem.
Kører forresten selv på samme model BRM som du her sælger, det er en superfælg - både flot og umiddelbar fin kvaltitet.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia

Reply »

You must log in to post.