Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Type 4 Motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så lar du den bare stå
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kunne sådan en CU motor være interessant i en bus?

Det ville vel være en opgradering i forhold til en 1600?

Målet er problemfri crusing med 100 km/t uden at blive for tørstig.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så kør du bare med 1600, for det kunne de da også. En CU er en tørstig sjæl, så er det bedre med en 17-1800 personvognsmotor eller endnu bedre en 112 HK Golf GTI motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
TeddyC skrev:
Kunne sådan en CU motor være interessant i en bus?

Det ville vel være en opgradering i forhold til en 1600?

Målet er problemfri crusing med 100 km/t uden at blive for tørstig.

Mvh. TeddyC

Nu skriver du ikke hvilken bus. I en bay kan det godt lade sig gøre, med lidt skæren hist og pist, samt brug af en udst som fylder MINDRE bagud en den std. I en split er det et no go, som flad motor. Og CUéren kan ikke bare lige konverteres til upright køling.
Brændstof økonomien i dem (CUerne) har mere med de crappy karburatorer at gøre end selve motoren. Karburatorerne var fine nok, - da de var nye. Men nåe de får lidt km på sig, sker der noget, og de er sommetider umulige at få til at køre korrekt.

Min 2,0 bus version går typisk omkr. 9,5 - 10 km/l v. 110 km/t i en bay. og en hårsbredde mindre i en T3 bus. (Den trækker typisk 92 - 94 hk idag. Min gamle version lå på 89 - 92 hk)
Men problemfri cruising med 100 km/t er da, som Frank siger, overhovedet ikke noget problem med en 1600 type 1. Der er bare ikke så meget ekstra elastik i den.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 17 years siden | | | |
OK. så er der ingen tvivl for mig, jeg holder mig til 1600 type1, det bliver lidt for eksotisk med golf motor. Type1 er jo noget billigere og den passer lige i.

Det ville så måske være sjovt at prøve med noget indsprøjtning(tanken er jo dejligt tæt på), og måske 76 i slag(har været ved at læse i how to hotrod...)og det skulle være muligt uden for meget maskin arbejde, ikke?

Mvh. TeddyC

Ps. det er til en type2 1979 født med 1600.
-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.