TeddyC skrev:
Kunne sådan en CU motor være interessant i en bus?
Det ville vel være en opgradering i forhold til en 1600?
Målet er problemfri crusing med 100 km/t uden at blive for tørstig.
Mvh. TeddyC
Nu skriver du ikke hvilken bus. I en bay kan det godt lade sig gøre, med lidt skæren hist og pist, samt brug af en udst som fylder MINDRE bagud en den std. I en split er det et no go, som flad motor. Og CUéren kan ikke bare lige konverteres til upright køling.
Brændstof økonomien i dem (CUerne) har mere med de crappy karburatorer at gøre end selve motoren. Karburatorerne var fine nok, - da de var nye. Men nåe de får lidt km på sig, sker der noget, og de er sommetider umulige at få til at køre korrekt.
Min 2,0 bus version går typisk omkr. 9,5 - 10 km/l v. 110 km/t i en bay. og en hårsbredde mindre i en T3 bus. (Den trækker typisk 92 - 94 hk idag. Min gamle version lå på 89 - 92 hk)
Men problemfri cruising med 100 km/t er da, som Frank siger, overhovedet ikke noget problem med en 1600 type 1. Der er bare ikke så meget ekstra elastik i den.
T