Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Startmotor/el-problem

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 17 years siden | | | |
He he
Tillykke-Og så gir du vist en fad næste gang på Danhotel?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Frank_Andersen Member
Nu ved jeg godt jeg er et surt svin, men en VW virker hvis den bare bliver lavet i stand.
Bilerne er bare så gamle at man må regne med at ALT er slidt op.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Frank_Andersen skrev:
Nu ved jeg godt jeg er et surt svin, men en VW virker hvis den bare bliver lavet i stand.
Bilerne er bare så gamle at man må regne med at ALT er slidt op.

Hørt !... (altså mht det med VW - ikke det med svinet he he)

John

25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Anonym Member
Det er du ikke Frank. Du kommer med mange "guldkorn" som jeg, og mange andre tror jeg, suger til sig.
Du ved utroligt meget om VW. Og tak for det og de mange gode svar du giver.
(permalink) BuggyBoy Member
Nu er alt jo nemt hvis bare man kan det... Ikk?

Jeg må indrømme at den bøsning aldrig har strejfet mig før... Hvis det stod til mig så skulle sådan en bøsning være med i pakningssættet til en motor så man kan skifte den alligevel nu motoren er ude og den koster jo ingenting. Jeg vidste virkelig ikke at det var noget jeg skulle være opmærksom på. Og som "hobby-mekaniker" må jeg bare konstatere at man lærer hele tiden...

Dengang jeg startede med bilen var det også for at lære fra den verden her... Og man skal dumme sig for at lære hehe... Og jeg dummer mig igen og igen og igen... Men mindre og mindre hver gang... Og det er vel også en del af målet?

Det er også derfor jeg skriver om mine oplevelser herinde, så andre der ikke er uddannede mekanikere kan bruge nogle af de erfaringer jeg har samlet hvis de en dag står med en std.starter der ikke kan trække motoren... "Ja, så var der vidst engang en BuggyBoy der havde noget pis med en bøsning... Gad vide om jeg lige skal kotrollere den!"...

Men mange tak for jeres hjælp herinde i hvert fald. Ellers havde jeg nok bare købt en større/dyrere starter og havde ikke haft den glædelige oplevelse at starte bilen uden problemer og køre idag hehe... Men DAMN det er koldt i åben bil nu...
(permalink) Frank_Andersen Member
Det er da rigtigt Buggyboy. Medens jeg selv skruede VW hver dag og skiftede mange motorer og koblinger, gjorde man da ikke noget ved den bøsning.
Den holder jo så også i 20-30 år.
Men det bør måske være en rutine man indfører med sig selv og et godt råd til andre der roder med de gamle biler. Skift den bøsning når I nu alligevel har motoren ude.

De senere år har jeg lavet nogen Polo-gearkasser og der skifter jeg bøsningen når jeg har gearkassen.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.