Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjælp

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dee Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Min bette bobbel har lidt svært ved at komme op i omdrejninger. Specielt i 3-4 gear.

En ting er sikkert den klare den ikke over Kassel bakker ;0)

Hvad skal jeg kigge efter?

Diana
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er det en std. motor?
Start med at tage en kompressionsprøve for at se hvor slidte stempler/cylinder er.
Hvis det er ok, så stil ventiler, tænding og rens kaburator og juster den rigtigt ind.
Nu skal du huske at en gammel bobbel med især en 1200 motor godt kan have lidt problemer med bakker. Jeg kender ikke Kassel bakke, men hvis den er lang og stejl, kan man godt komme ud for at man skal ned i 3. gear.
Til gengæld går den godt ned af bakke i medvind :-)

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tændingsavancering, men i dette forum tør jeg jo næsten ikke skrive at dåsen ikke virker -

Kassel bakkerne er lange og seje. Poloen måtte i 3. første gang den var der. Anden gang gik det bedre med 1600cc og 90 HK
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, pas nu på Frank ellers kommer SNIBEKE efter dig. HA HA
(permalink) Dee Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Den er en std motor.

Og dåsen den virker altså som en skal den har bare lidt feber tror jeg :0)

I mener simpelthen jeg skal til at skille min motor af. DAMN det skal nok gå galt.

Er der nogen i nærheden af mig der kunne tænke sig at hjælp hvis det går helt i fisk?
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej den skal da ikke umiddelbart skilles ad - det er jo stort set bare en service du skal lave - også på dåsen.. he he.
Fortæl om det er noget nyt at den ikke rigtigt trækker, eller om det har været sådan hele tiden.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Dee,

Du kan læse om den famøse dåse her:

http://vwnettet.dk/forum/topic/348533/page/2


Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Dee Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det var herligt.

Jeg laver kompressionsprøve på "dåsen" imorgen eller idag er det vist ;0)

Nej John det er ikke noget nyt men det det har altid kun været i 4 gear den har opført sig sådan syntes dog det det er blevet værre

Jeg har haft bilen i godt et år den starter som smurt og kører ud over det som den skal vil jeg mene

Hæ hæ kvinder og biler.

Jeg vil kæmpe videre

Tak for dit link Torben

Diana

(permalink) Dee Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er jeg her igen.

skal til at lave den komprissionsprøve men sal lige vide og jeg skl tage hensyn til noget såsom bøsninger inden jeg tar tændrørerne ud.?

Luftfilteret er halv fyldt med olie er det normalt.?

Diana
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja der skal være olie i luftfilteret hvis der er lavet af metal. Er der et plastik luftfilter skal der ikke være olie men et papirfilter.
Du skruer bare tændrørene ud og sætter din måler på mens du får en til at dreje på nøjlen så motoren drejer en 4-5 gange rundt og derefter aflæser hvad måleren siger.

PS: Det olie i luftfilteret skal skiftes engang imellem - det er jo der skidtet samler sig.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Dee Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jepper så er det på plads inden dagen er omme har jeg bare styr på min motor hæ hæ

Det er et metal luftfilteret og olien den skifter jeg nu hvor jeg alligevel har pillet det af så er det da på plads.

(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du fået pillet ved den ? ;-)
Hvad sagde den kompretionstest ?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village

Reply

You must log in to post.