Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er dette en ok motor konfiguration?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er ved at bestille en ny motor igennem CPR - Efter en snak med dem har de lavet et forslag til mig - Er der nogle kloge hoveder der vil kommentere det, om der evt. er noget man burde ændre?

1.New AS41 (mag) Case 94mm Full Flow Stroker
2.82-84-86mm German forged C.W Crank chevy journal Nitrated and 8 dowel or
CB Performance crankshaft.
3.5.4 H-Beam rod's Chevy journal ARP bolt's
4.New CB forged 13 lb flywheel
5.Norris racing lifter with Engle,Webcam,Scat cam (YOUR CHOICE) Recommend FK
89 Engle
6.Bugpack magnum straight cut gear's with racer spacer.
7.26mm oil pump modified for full flow with steel pump cover
8.Gene Berg chromoly gland nut Torqued to 800 FT lbs
9.Kennedy 2100 Lb pressure plate with Dankin racing Disk.
10.94mm wiesco piston (forged)
11.Mahale 94mm cylinder's
12.Chico Performance Big D.Ports with 44x37.5 Valve's with dual high rev
spring's
Chamber work with 55cc chromoly retainer and keeper's
13.Scat 1.4 ratio rocker's
14. 120,000 PSi Manton push rod's
15.Empi logo bolt on valve covers
16.Powder coated sheet metal (your choice in color)
17.Dual IDA 48mm Weber's with Tall intake's (upgrade to 51.5mm for 500.00)
18.Gene Berg linkage
19.Mallory Unilite dist
20.BMD pulley system
21.55 Amp Bosch alternator
22.Empi 3.5 qt deepsump
23.Dog house oil cooler
24.Bugpack 1 3/4 merged header ceramic coated with Stainless steel Phatboy
muffler
25.Jaycee push rod tube's
26.Welded German fan
27.Dynamically balanced Crank,Rod's,Flywheel,Pulley,Fan,Piston's,Pressure
plate.
28.Full dyno day with dyno sheet.
29.Chico Performance Racing 8mm chromoly head stud's (The best)

Transmission 3.88 Ring and pinion super bettle main shaft super diff
aluminum side cover chromoly pinion plates welded 3rd and 4th hubs steel
shift forks swayaway axels .082 forth


På forhånd tak

Klaus
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jah dit 4.gear bliver nok lidt langt og kan give problemer med kølingen, men ellers-
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
(permalink) duck Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo ok præciseret er det ikke, men der står:

27.Dynamically balanced Crank,Rod's,Flywheel,Pulley,Fan,Piston's,Pressure
plate.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du skal sikre dig at det dyno sheet du får, rent faktisk er lavet på DIN motor og ikke på en tilsvarende/lign motor - hvordan du gør det må du selv finde ud af.

de udenlandske firmaer der bygger motor bruger tit at trimme en test motor totalt godt - også laver de nogen tilsvarende og stiller dem efter test motoren - tit med lidt skidt resultat , der er ikke to motorer der er ens selvom de er bygget ens.

serrano brugt feks ofte dette lille trick.

også er dynoen ikke mere værd end det papir det er skrevet på. og skal gøres om når motoren er monteret i bilen alligevel - og det koster tit en hel del ekstra.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
CPR er go´nok.
Men motoren er da en kende aggressiv (!) Er det det du vil ? altså køre 1/4 mile ræs ? Og til det du gearkassen ikke. ALT for højt gearet. Og til så sur en motor ville jeg slet ikke vælge så høj en gearing. Hvad hjhælper det med en masse hk, hvis den dør mellem gearene.
T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Neej, der mangler godt nok en krumtap.
Men som Torben siger, det bliver nok et surt bæst der skal have noget gas før den virker.
Jeg svarede sådan set fordi jeg synes det var et lidt underligt spørgsmål. Altså jeg mener vi andre kan da ikke have ret meget mening om en anden mands/kvíndes motorforslag.

Hvad synes I om min "nye" motor?:

Std. type4 krumtap, omslebet til længere slaglængde.
VW Golf/Passat plejlstænger, svejset på siderne fordi de var for smalle, og med 24mm bøsninger.
Std. 2,0L bus-stempler, afdrejede i toppen for den længere slaglængde.
Porsche 914 knast og løftere.
2 Solex/Kadrons
Resten std. 1700 E.

Jeg er da ligeglad med hvad andre synes :)

Mine fælge er også forkerte til min bil
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det jeg vil med spørgsmålet er netop at få feedback som det Mr. T har skrevet ang. høj gearing - Det har jeg ikke selv forstand på så det vil jeg tage en snak med dem om.

Ja den er en kende aggresiv, jeg har fået opgraderet toppe og karburator lidt da jeg gerne vil bruge bilen til lidt ræs engang hvis jeg kommer hjem heroppe fra så jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne få det smidt i med det samme :-)


-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil gerne ha en motor som kan bruges til alm. cruising til hverdag og så en der kan tage lidt gas når der kommer en i en Dodge ram og spiller smart... Er den for hidsig til det?
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Klas skrev:
Jeg vil gerne ha en motor som kan bruges til alm. cruising til hverdag og så en der kan tage lidt gas når der kommer en i en Dodge ram og spiller smart... Er den for hidsig til det?



Ja (synes jeg)

det er en knast på over 320 grader du får i den motor der.

fin hellere noget på omkring 300 grader, det plejer at kunne lidt af begge dele (ræs og cruise)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:

Hvad synes I om min "nye" motor?:

Std. type4 krumtap, omslebet til længere slaglængde.
VW Golf/Passat plejlstænger, svejset på siderne fordi de var for smalle, og med 24mm bøsninger.
Std. 2,0L bus-stempler, afdrejede i toppen for den længere slaglængde.
Porsche 914 knast og løftere.
2 Solex/Kadrons
Resten std. 1700 E.


Jah, den blywer da ihvertfald æt ret sur. Hæ!

Nå, men ja, Rasser er på rette spor. Til en all round motor er det bedre at holde sig en anelse på den konservative side. Det er osse et spørgsmål om at bruge pengene mest effektivt.
FEKS. : Hvis vi nu går udfra at pågældende motor er på 2332 eller 2387 cc. og man så vælger 044 toppe med seriøs portning og de nævnte 44 X 37 mm ventiler. Så hjælper det jo meget lidt at bruge 500 $ på at upgrade til 51,5 mm IDAére, for toppene kan ikke flowe så meget at de "betaler" sig. Hvis vi går ud fra gennemsnittet, så vil sådan en levere omkr, 210 - 215 hk. med 48 IDAére. Med 51,5 mm. IDAére kan du M
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja, lyt til Frank og tal med Farmer om en ny motor. Så får du det helt rigtige.
(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De 2 ting der manglede er her:

1.New AS41 (mag) Case 94mm Full Flow Stroker
2.82-84-86mm German forged C.W Crank chevy journal Nitrated and 8 dowel or
CB Performance crankshaft.
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der var tidligere nogle der mente at der ikke skulle være en "Empi 3.5 qt deepsump" da olien ikke ville nå at blive ordentlig varm alligevel?

Skal man bare tage et eksternt oliefilter på istedet?
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal have externt olie filter under alle omstændigheder !
Men nøjes med en 1½ l. oliesump. Der er ingen gund til at køre med den store, medmindre det er all out racing. Så kan man "snyde" lidt med at sænke oliestanden og så opnå lidt mindre friktion pga mindre "olie i luften i blokken "
Alternativt en CB wide glide sump på ca. 2 liter.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Faldt lige over denne annonce:

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=515746

Det kunne spare mig 1000$ og lang vente tid !

Det ser da også fornuftigt ud, men der står ikke hvem der har bygget motoren... Har skrevet til manden.
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954
(permalink) Klas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
nå det kan vist være ligemeget - han svarer ikke..

Det er vel også mere besværligt at købe igennem en privat - det er jo ikke nogen garanti som når man køber hos et firma og bruger creditcard...
-------------------------------------------
VW Type1 - 1954

Reply

You must log in to post.