Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremse problemer på bay bus. ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg er ved at lave bremserne på min 71 bay.
Den trækker svagt til højre, og når jeg så træder kraftiger på pedalen så blokere hjulet.

Hvad har jeg gjordt:

Jeg har sat nogle forholdsvis nyer kalibre på. de virker perfekt. ingen cylendre der sidder fast eller hænger.
Jeg har sat nye bremse slanger på for.
Jeg har luftet ud.... 200 gange...
Jeg har prøvet med forskellige typer bremse belægning.
jeg har renset skiverne.
Jeg har tjekket dæk tryk.
Der er ikke bremse væske på belægningen.
Jeg har stortset gjordt alt hvad jeg kan finde på..

Der sidder en bremse kraft fordeler på bilen, men den er ikke koblet sammen med det foreste system. (2 kres)Og det skal den heller ikke.

Gode ider modtages!!!!! Jeg er ved at blive noget TR
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Scharling
på med et par sprit nye bremse kalibre så spiller det, det satte type3 Henrik på min bus dengang jeg købte den ( et par måneder efter den var synet med gamle bremsekalibre) jeg syntes nemlig også den trak til en af siderne.

Held og lykke, nb. skal man ikke se et billed af din bus ?
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De kalibre er lige taget af en anden bus. og der virkede de perfekt.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) clavws Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hej. har haft samme problem. skilte kaliberne HELT ad og rengjorde alt og nyt bremse væske på evt nye slanger så kører det.. eller bremser det.
(permalink) Jan23 Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Scharling.

På min bus havde jeg samme symptomer på nyrenoverede kalibre den ene bremseslange kunne ikke tåle at jeg klemte den, så ny slange og det kørte igen.

mvh Jan
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej

Er stemplerne i kaliberne drejet rigtigt i forhold til omløbsretning? Nogle kalibere har udluftning både i top og bund, og derfor er det let et komme til bytte højre og venstre.

hilsen Villy
-------------------------------------------
99557244
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
vwcamp skrev:
Hej

Er stemplerne i kaliberne drejet rigtigt i forhold til omløbsretning? Nogle kalibere har udluftning både i top og bund, og derfor er det let et komme til bytte højre og venstre.

hilsen Villy



Se det var noget jeg måske kunne bruge. Hvis jeg nu har byttet om på dem, kan det så være skyle i sådan et problem ?
For der er 2 udluftnings nibler pr. kalibre.

Til jer andre: så er der helt nye bremse slanger på. og kalibrene er som nye. Så de muligheder har jeg lukket af for.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan du flytte problemet ved at bytte højre/venstre ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er stadig åben for ider.

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) jpwest Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Prøvede du det Frank skrev??


West
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja. det er jo et godt spørgsmål Frank. Nu er det jo mange år siden jeg har rodet med bus kalibre. Derfor må der jo også være en her der kan svarre på det.
Har det nogle betydning ?
Umidlbart er jeg løbet tør for ider.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har ikke prøvet endnu, men det gør jeg når jeg får fri fra arb.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo ikke et specielt "bus-problem". Men det gør man da også på en værksted hvis man har sådan en der driller.
"Det virkede da jeg tog det af den anden bil" AAHH ! Du har jo sikkert ikke kørt i den anden bil og været focuseret på det.

Jeg ved ikke om dine stempler har en udfræsning. Hvis de har, skal åbningen pege "nedad og ind mod midten" hvis du forstår.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Enten caliper problemet som Frank skriver (Hvis de ellers kan vendes. Nogen gange kommer luftskruen til at sidde forkert.) Eller en af de nye slanger har ikke nok gennemgang. Det er set før.
På med vanten igen min ven.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Yep har fanget den Frank, Jeg sad faktisk og kiggede på dem da jeg monteret dem. og den var osse op at vende i valdnøden.. men i alt iveren for at finde problemet er denne mulighed bare svipset.

Men i hører nærmer.
Tak.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu er det vel ikke fordi den evt. kører på 17-18" "brianfælge" og så 35-55 profil, for så er det derfor !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej-nej. det er std. fælge og dæk.
Nu er der kun 1 time til fri. og så er det sku hjem på det kolde garage gulv og bytte rundt.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Scharling Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så har jeg byttet kalibre rundt, og det funkere godt nu. Dog trækker den stadig lidt til højre. Så jeg tøffede op til den lokale auto mester, og smed den på rulle felt.
4% skæv bremsning på for bremserne. så det var jo helt fint.
Så tjekkede jeg bag..... 46% skævbremsning. Så hjem og justere lidt, og så tilbage... Så har svinet fame lukket!!!!Magen til frækhed at holde tidligt lukket en fredag!

Nå men hele dagen er gået med lidt justering, og en knægt på 2 år der også vil være med.... og en kone der hele tiden kommer med ordre på alt andet man også skal lave.

Jeg prøver vidre i morgen............................

Men knægten fik da kørt lidt..
100_0090.jpg

-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Så er det jo nok bagenden der har drillet hele tiden.
46% skævt. Det kan ikke justeres væk.
Man kan som udgangspunkt ikke justere skævbremsning væk. Jo det ved jeg da ikke. Man kan jo nok fejljustere så meget at man måske er heldig.
Når bremserne er i orden og de så bliver justerede, så - voila! Så bremser de også lige. Man justerer ikke lidt og prøver igen, og justerer lidt osv.osv. Det bremser ens hvis det er i orden.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.