Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

syntes jeg er gået kold.......

Tags:
No tags yet.

(permalink) virring Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Bankmanden skrev:
Jeg synes også generelt årstiden tapper én for energi. Når jeg endelig kommer ud i garagen til mine vinterprojekter får jeg ikke meget fra hånden.

Det gør det heller ikke nemmere at kæresten føler sig overset af en bil, og man ikke kan tilbringe én time i garagen uden hun skal føle sig henvist til 2. pladsen.

Flemming

føj det lyder bekendt.

men ja peter et godt råd herfra skanderbronx:
køb et 207 årt gammelt hus, start så med at renovere fra stort set alle sider, få dig en unge samtidig, spil lidt bold, hold lidt fest, renover lidt gammel vw (og køb en mere i næste uge) osv. osv.......sådan lever jeg der er aldrig noget der er helt færdigt, men der er næsten altid en af tingende man gider!

morten
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) tnt Member
Hej Peter.

Kender det udmærket. Det skete for mig, for ca. 6 år siden og jeg har ikke skruet siden!!! Jeg skruede MC´ere fra ca. 1992 - 2001. Men langsomt mistede jeg tootalt lysten. Men ved du hvad, jeg har det faktisk rigtig godt med det... det passer mig fint at få kørt en masse, kører sammen med de andre, sparke dæk osv. min bil bliver aldrig den flotteste, eller den bedste, eller noget, der er hele tiden småting som ikke virker, jeg er sgu ligeglad, når jeg kører i den bliver jeg så glad!!

Kan dog godt se at din situation er lidt skod, hvis man har et projekt halvt igang.. få bilen lavet færdig og K
Hilsen

tnt
(permalink) Hassan Member
sæt dit projekt tilsalg for ligeså snart folk viser interesse og det er ved at blive virkelighed at den ska sælges så fortryder man og går i gang igen*g*
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Det er helt normalt lysten ikke altid er i top - sådan er det jo også med konen/kæresten. Ind imellem skal man hive sig selv op ved hårrøderne for gide k.... hende.
Nå - men ryd op i værkstedet og luk døren efter dig. Hold pause fra VW.
Lav i stedet for alle de ting konen vil have dig til - feks ordne haven - ting du har lovet du nok skal få lavet men som ikke rigtigt er blevet til noget. Lav nyt badeværelse/køkken - hva ved jeg. Sæt dig ind i hvordan vaskemaskinen virker.
Begynd også at ta med hende ud og shoppe - ta med til forældremøde hvis du har børn - bliv evt kontaktperson i klassen.
Så kommer lysten helt af sig selv igen :-)

Mvh John
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Peterwings Member
Jeg er konkaktforældre i begge mine ungers klasser. Det er mig der står for indkøb og madlavning (ellers skal jeg leve af boller i karry hver dag). Jeg har et hus som der bliver laver på (var håndværkertilbud, suk). Så det er ikke andre ting jeg mangler.

Når nok om det. Idag kom en god ven ,busthomas, forbi og hjalp med at lægge min motor i. Den skulle løftes over et par ting og det er for tungt at løfte type4 selv hvis man har sin ryg kær. Den kom i og jeg har fået lavet en plade (som kun er midlertidig) til div. ting i motorrummet. Som kom knægten og plagede for 100ende gang om vi ikke kunne starte en dampmaskine jeg har op. Den blev startet i garagen og mens den kørte og han futtede rundt og syntes den var super fed, fik jeg lavet ledningsnet om, speedertræk, benzintilførelse mm. Så det kom lidt igen her idag/tilaften. Her er lidt billeder af den nye motor mm.

Hilsen Peter.

PS: tak for mange råd mm.
DSC00882.jpg
DSC00881.jpg
DSC00883.jpg
DSC00884.jpg

Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Mark S Member
Fedt med stor motor i bus! Hvad har du lavet af motorophæng? Jeg skal selv i gang i denne uge med mine ophæng.
241414.jpg

har ikke lavet ophæng endnu..
Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
Ok. Men så er der i hvertfald et billede som inspiration. Den der motorbro er fra en tidlig T3 med en luftkølet motor, årg 80-83. Det sku eftersigende være den letteste at få tilpasset.
hvor har du monteret din oliekøler?
Som du kan se på billed 884 sidder termostaten på den bagplade jeg har lavet. Jeg mangler et par fittings som er bestilt, så den er ikke monteret endnu. Til prøvetur bliver den monteret lige under gearkassen. Her til vinter flytter jeg den så ud under forbroen.
Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
Peterwings skrev:
Som du kan se på billed 884 sidder termostaten på den bagplade jeg har lavet. Jeg mangler et par fittings som er bestilt, så den er ikke monteret endnu. Til prøvetur bliver den monteret lige under gearkassen. Her til vinter flytter jeg den så ud under forbroen.

Jamen, er der ikke indbygget thermostat i den bas-alublok du har? Det er der i min.

Nej min ser sådan ud. Kender den ikke......
DSC00851.jpg

Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
Måske andre der har set/kender sådan en.........
Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
Her er min.
http://vwnettet.dk/pictures/7/6/34467/PICT0001.jpg?1190487125
Den alu klods som sidder over mit oliefilter ligner din ualmindelig meget og min har nemlig indbygget thermostat. Det ville jo være dobbelt konfekt hvis din klods også har det.
Der sidder ingen termostat i den blok der sidder på motoren. Der er en blok med 2 fittings og en olietrykskontakt og en olietemp. (tror jeg nok). Der sidder 2 kontakter i hvertifald. Jeg kender godt den termostat du viser.
Low Bay inc.
peterwings@yahoo.dk
Ok.

Reply

You must log in to post.