Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Fra 6 volt til 12 volt

Tags:
No tags yet.

(permalink) Westphal Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej alle sammen.

Ved i om der findes en lille fra 6volt til 12 volt guide her inde????? Har ikke rigtigt kunne finde det!!!
-------------------------------------------
Christian Westphal. Odense SV, Mobil 30172963, Email christian@fwo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det har vist været oppe mange gange. Hvad er du i tvivl om ?
Hvilken årgang er bilen ?

Den korte version: Skift alt det der ikke kan køre på 12 volt.

Starter og horn, kan f.eks. godt køre på 12 volt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 17 years siden | | | |
http://vwnettet.dk/forum/topic/316029

http://vwnettet.dk/forum/topic/351084

I det sidste har Bornholmer lavet en LAAAANG indkøbsseddel.

Flemming
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Westphal Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det tænkte jeg nok der havde været :-)

Måske en liste og hvilke dele der skal skiftes....(altså ikke pærer osv) men ellers

-------------------------------------------
Christian Westphal. Odense SV, Mobil 30172963, Email christian@fwo.dk
(permalink) Westphal Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hey

Kanon tak Flemmming
-------------------------------------------
Christian Westphal. Odense SV, Mobil 30172963, Email christian@fwo.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja de dage er forbi hvor man kunne lave ting med en svejser og en vinkelsliber. Som f.eks. at bygge en 12 volts viskermotor på viskermekanismen i en type1 fra 1952.

Men det var før der var noget der hed CSP og KitogBuggy. Der måtte vi sku selv "regne den ud"

Hvis bilen er efter 66- er der jo mange af 12 voltdelene der passer fra noget lidt nyere.
Personligt kunne jeg nu ikke finde på at fyre så meget effekt af i en formodstand til en viskermotor. Den ville jeg altid vælge at bygge om til 12 volt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man kunne jo også, som vi gjorde i gamle dage montere 2 stk. 6V batterier, et i hver side og forbinde dem i serie. Så kunne man tage strøm til viskermotor og eventuelt starter og andre ting fra det ene batteri, men som Frank skriver, starter kan sagtens køre på 12V i kortere tid. Så har man heller aldrig problemer med at starte en kold vintermorgen??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man kunne også bare lade være med at lave om på noget der virker fint som det er...
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Anonym skrev:
Man kunne også bare lade være med at lave om på noget der virker fint som det er...



ja nu når det virker så fint kan man undre sig over at man overhovedet gik bort fra 6v.... hvorvidt batteriet er ustabilt, skrøbeligt og dyrt og koldstarter ofte er vanskelige samtidig med spændingsfald så lygterne ikke får nok spænding osv osv skal man bare se bort fra

At køre med 6v er en religion/ideologi og langt fra praktisk- 12v er derimod enormt praktisk
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.