Ak, ak, ak - så er der motorproblemos igen.
Så fik jeg ellers renset tanken og blæst brændstoftilførslen fra tank til pumpe igennem med trykluft.
Tank og diverse monteret igen.
Prøvetur.
ca. 5 senere: motorstop.
Det virker somom at der ikke kommer brændstof, så nu er jeg igang med at skifte pakninger, m.m. i karburatoren.
Nogen der har andre ideer til hvad der kan være galt.
Det var ca. samme tidsrum den kørte inden motorstop før jeg rensede tank og tilførsel.
PS: vedr vacumslangen. Min er lidt lang synes jeg (altså vacumslangen ml. fordeler og karburator). Kan jeg afkorte den after for godt befindende?
På forhånd tak.
Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
TheRealHolger skrev:
Ja det lyder sku ikke godt hehe
Vil du tale ordenligt Vibeke.
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
ja, ja.
Nu også med tekst...
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
Har du tjekket dit benzintryk?
[quote=Mark S]Har du tjekket dit benzintryk?
Hvordan?
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
Det kan ikke være fordi det er ved at være årstid for karburatorsprit?
mvh
JAKOB
Anonym skrev:
Det kan ikke være fordi det er ved at være årstid for karburatorsprit?
mvh
JAKOB
Det har jeg også prøvet med.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
Jernrøret der går fra forplade til benzinpumpe er knækket sammen eller tilstoppet. Prøv at bypasse den.
T
Du må jo gå slavisk frem.
Når du tager benzin slangen af tanken kommer der så benzin ud ?
Hvis ja. så er det jo ikke der.
Så afmontere du slangen ved benzin pumpen. og blæser med tryk luft ind i slangen under tanken, mens der er en der sidder i den anden ende og får det hele lige i hovedet.
Godt der er hul igennem.
Så sætter du slangen oppe fra tanken på benzin pumpen igen og tager slangen af pumpen op til karburatoren. og sætter et stykke slange på og ned i en flaske. ( det skal jo nødig sprøjte ud over strøm fordeleren. Og tørner motoren.
Kommer der rigligt benzin ud ??
Hvis ikke, så er pumpen i udu ( Køb ny ) eller pinden under pumpen der går ned på knasten er sidt eller i stykker.
Er det ok, så er det oppe i karburatoren. Rens tjek nåle ventiler, flyder osv.
Er det en gammel skod karburator, så køb en ny. De 13-1800 kr sådan en koster er hurtig tjent ind på arbejds tid.
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Er platiner tjekket ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Scharling skrev:
Du må jo gå slavisk frem.
Når du tager benzin slangen af tanken kommer der så benzin ud ?
Hvis ja. så er det jo ikke der.
Tjek
Så afmontere du slangen ved benzin pumpen. og blæser med tryk luft ind i slangen under tanken, mens der er en der sidder i den anden ende og får det hele lige i hovedet.
Godt der er hul igennem.
Tjek
Så sætter du slangen oppe fra tanken på benzin pumpen igen og tager slangen af pumpen op til karburatoren. og sætter et stykke slange på og ned i en flaske. ( det skal jo nødig sprøjte ud over strøm fordeleren. Og tørner motoren.
Kommer der rigligt benzin ud ??
Tjek
Hvis ikke, så er pumpen i udu ( Køb ny ) eller pinden under pumpen der går ned på knasten er sidt eller i stykker.
Er det ok, så er det oppe i karburatoren. Rens tjek nåle ventiler, flyder osv.
Tjek
Er det en gammel skod karburator, så køb en ny. De 13-1800 kr sådan en koster er hurtig tjent ind på arbejds tid.
Har ikke købt en ny, men skiftet de pakninger m.m. der er i et rep.sæt.
Rasser fra
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
Nogle gode forslag til en ikke-motor-klog?
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
Ikke at jeg er motorklog, men det kunne være en grundig gang rens af tanken for skidt og snavs kunne være godt?
Det skal jeg vist igang med i vinter på min Porsche 356 Coupé, der lider af nogenlunde samme symptomer.
mvh
JAKOB
Ahhh, tilstoppet udluftning i tankdækslet !!! ???
jeg mistænker selvfølgelig også din brændstof tilførsel... men helt seriøst, har du tjekket dine platiner ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
ps. næste gang den dør, så gå ud og tag luftfilteret af, og pump med gassen og se om den pumper noget benz ud gennem acc. dysen/røret.
Gør den ikke det er det benzintilførslen det er galt med.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Der skulle vel aldrig side en benzin hane et sted ? som du ved et uheld er kommet til at lukke lidt for ?
Som Rasser skriver, acc. dyse/rør. Er nu en mulig god grund. det har jo et ultra lille hul hvor benzinen bliver sprøjtet ud. det kan godt stoppe lidt til.
I svømme huset er der den lukke dyse. ( kan ikke huske hvad den heder ) der lukker for benzinen når huset er fyldt. Fungere den ?
Har du haft alle dyser ud og blæse igennem ?
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
Vi skulle vel ikke fokusere på det forkerte. Jeg har set nye tændspoler som virkede når de var kolde, men ikke når de blev varme. Tag en ekstra spole med, og kør en tur igen. Når den laver sit lort, så prøv at skifte spolen og se om du så kan køre videre, og hjem igen. Hvis ja, - så er fejlen måske der.
T
Scharling skrev:
Der skulle vel aldrig side en benzin hane et sted ? som du ved et uheld er kommet til at lukke lidt for ?
Som Rasser skriver, acc. dyse/rør. Er nu en mulig god grund. det har jo et ultra lille hul hvor benzinen bliver sprøjtet ud. det kan godt stoppe lidt til.
I svømme huset er der den lukke dyse. ( kan ikke huske hvad den heder ) der lukker for benzinen når huset er fyldt. Fungere den ?
Har du haft alle dyser ud og blæse igennem ?
je mente nu blot at han skulle pumpe - for hurtigt og nemt at kunne konstatere om der overhovedet var noget benzin tilbage i svømmehuset.
Gnist, brændstof og kompression - så skal det virke.
Du mangler så enten brændstof eller gnist må man jo gå ud fra.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Hvis den trækker luft op gennem hele benzin røret er der vel noget galt i tanken???
sætter den ud ligesom når man løber tør, eller mere som når den bare forsvinder
(sagt på en anden måde humper den lige for stop eller stopper den brat)?
Johnny
Tak for alle løsningsforslagene.
Jeg har renset tanken og blæst sytemet igennem fra lige før pumpen til tanken.
Der er kommet ny rotor og fordelerdæksel på for ca. 3 mdr. siden.
Det kunne jeg selvfølgelig prøve at skifte tilbage igen....
når den går ud, så virker det som om at der i løbet af 5 - 10 sekunder gradvist mindskes brændstoftilførslen inden den dør helt.
Da jeg adskilte, skiftede pakninger og samlede karburatoren var der (blandt mange andre ting) en messingskrue/-ventil/-justeringsenhed (?), hvor der var en slags kugle inden i. Denne kunne jeg ikke får til at sidde løst, hvis det er altså er meningen den skal det. På denne messingskrue stod der "Solex 952,5".
Det der (blandt titusinde andre VW-ting) undrer mig er hvordan der lige pludselig kan komme luft ind i systemet - hvor kommer det fra?
Nå, heldigvis er der da nogle måneder til, at vi må køre igen.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
Det er tomgangsdysen, og kuglen skal IKKE sidde løs. Prøv nu at skift tændspolen inden du sætter den helt i hi.
T
Nu er det tredje gang jeg spørger... har du checket platiner (afstand) ?
og mht. luft i systemet, så ville jeg ikke skænke det en tanke så længe der er benzin i svømmehuset på karburatoren(igen spørger jeg - har du checket det?). Lav nu den fejlsøgning ordentligt istedet for at spore dig fast på at det er luft i slangerne der er et problem!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
det er sikkert nåleventilen i svømmehuset....bank let på toppen af karburatoren når den brokker sig og se om det hjælper. Jeg havde engang en 1300 motor der også lige kunne køre i nogle min. (svarende til svømmehuset blev tømt) og det var fanme ikke til at finde ud af. Selvom jeg skildte karburatoren ad og skampustede den med kompressoren lavede den samme nummer. Efter lidt masen rundt skiftede jeg toppen af karburatoren og så kørte den fantastisk. Hvis du har benzinfilter siddende mellem benzinpumpe og karburator har du altid en fin måde at se om der kommer benzin til karburatoren