Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  speedster projekt.

Tags:

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja jeg undrede mig også lidt over at hullerne var så gigantisk store.faktisk måtte jeg file lidt i det ene hul for at ruden skulle sidde perfekt
(lidt vildt at man kan lave et hul som er 3 gange så stort som det egentligt behöver, som så ikke passer alligevelg)
Bagrammen går dog heldigvis ikke ned, og rammen sidder meget solidt.Der kommer en liste på som däkker hullet helt. jeg skal pröve at tage et billede af min, der er listen monteret.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja jeg undrede mig også lidt over at hullerne var så gigantisk store.faktisk måtte jeg file lidt i det ene hul for at ruden skulle sidde perfekt
(lidt vildt at man kan lave et hul som er 3 gange så stort som det egentligt behöver, som så ikke passer alligevelg)
Bagrammen går dog heldigvis ikke ned, og rammen sidder meget solidt.Der kommer en liste på som däkker hullet helt. jeg skal pröve at tage et billede af min, der er listen monteret.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
De kæmpehuller, som de fjolser hos Chesil/Tygan har pløjet til forruderammen.
De ses tydeligt på billederne.
Fylder I dem op med polyester/glasfiber og tilpasser dem igen eller hvordan ?
Jeg mener de er jo så store at baghjørnet på rammen jo faktisk kan gå ned i hullet.


Tjah, det var godt nok voldsomt - så store er de ikke på min....

Men det er jo osse efterhånden en 2 år gammel Chesil. ;-)

Vh.
Mr-M.
-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Volle Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mht. til rat, så har jeg også et lign. rat i min amerikaner, jeg fik at vide at man hverken måtte give det det ene eller det andet, det skulle smøres med...håndsved?!??
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jo men nu kan man jo læse lidt længere oppe i denne tråd at jeg slæb al lakken af, og derefter gav det ny lack...det der med håndsved...det lyder lidt som en eller anden gammel klovn der har sagt det..træ skal ha lack eller olie, for ikke at tørre ud...men hvis du bruger håndcream, så virker det sikkert
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så skulle der göres rent i mini-garagen, man kan godt nok rode meget nå man ikke har den store plads..men så kom plastporschen ud for förste gang i lang tid...hair altid syntes de var grimme med cabben oppe, men det synes jeg ikke längere, synes faktisk den ser ret hyggelig ud som den står der...
(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ser sq godt ud jonas - kan godt li den med toppen oppe ser lidt gangsterrå ud

nu er der kun en uge til at min kommer fra maleren - glæder mig helt vildt til se
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ved godt at det bare er ganske ordinære slut-60'er VW fælge, den har på, men på en måde bidrager de - med Porsche-kapsler - til den 50'er-agtige hyggelighed køretøjet har.

Efter min mening ville det gøre den mere kedelig og ordinær med "fede" hjul. Om det så er Fuchs eller BRM. Det er der så mange andre der også kører med.

mvh og go' weekend,
JAKOB
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Jeg ved godt at det bare er ganske ordinære slut-60'er VW fælge, den har på, men på en måde bidrager de - med Porsche-kapsler - til den 50'er-agtige hyggelighed køretøjet har.

Efter min mening ville det gøre den mere kedelig og ordinær med "fede" hjul. Om det så er Fuchs eller BRM. Det er der så mange andre der også kører med.

mvh og go' weekend,
JAKOB


TAK. giver dig fuldstændigt ret. jeg købte faktisk et sæt cookie cutters, som skulle ha været på, men dem solgte jeg igen. de sorte fælge med hvid kant der er på nu, synes jeg passer helt perfekt.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
schakenda skrev:
ser sq godt ud jonas - kan godt li den med toppen oppe ser lidt gangsterrå ud

nu er der kun en uge til at min kommer fra maleren - glæder mig helt vildt til se


det må godt nok være spændende....glæder mig til at se billeder af den nymalet..

skal i gang med ledningsnet i næste uge tror jeg. købte et hos bent fra vintage speedsters. jeg har bare et problem, jeg hader virkelig ledningsnet, nok fordi jeg ikke ved noget om dem. håber det kommer når jeg går igang.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja så blev det ledningsnet tid. for satan der er en del ledninger. lige nu er jeg glad for at det ikke er en nyere bil......ps snus er godt når man laver ledningsnet.

bakken der skal sidde rundt om motoren passer slet ikke på min bil. den skal egentlig monteres nedefra, men det var helt umuligt. så den blev skåret i fire stykker og lidt xtra glasfiber er der kommet på (billeder fölger) så nu skal der slibes og males.
ledningsnet2.jpg
ledningsnet_1.jpg
ledningsnet_snus.jpg

(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hehe jonas, ja ledningsnettet er rigtigt hyggeprojekt - men ser ud til at du er kommet godt igang :-)

jeg var specielt glad for at jeg fik monteret multistik på mit, gjord det lidt nemmere

keep up the pace jonas -
(permalink) luplau Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Må jeg spørge om hvad du giver for sådan et byggesæt ?? Hvis man nu ser bort fra donerbil og maling. Hvad koster det ca. for de dele man ikke kan snuppe for en almendelig bobbel og hvor meget ca. er afgiften. Jeg ved godt det er svært at præcist på, så bare sådan ca. ?? jeg er lidt kun på sådan en
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
luplau skrev:
Må jeg spørge om hvad du giver for sådan et byggesæt ?? Hvis man nu ser bort fra donerbil og maling. Hvad koster det ca. for de dele man ikke kan snuppe for en almendelig bobbel og hvor meget ca. er afgiften. Jeg ved godt det er svært at præcist på, så bare sådan ca. ?? jeg er lidt kun på sådan en


spörg på pm, hvis du er intereseret (forklarer senere)
(permalink) Franke_ptr Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej alle interesseret

Jeg går seiøst og overvejer at købe sådan et byggesæt se virkeleg spændende ud. Har snakket med bent og har fået en pris på et sæt fra checil, men de resterende dele som skal bruges såsom enteriøer hvor får man lige det fra. Har kigget på siden vintage og har fundet en masse dele der, men passer de til et checil byggesæt.

Hilsen
Frank
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja så kom der lidt sideruder på bilen også, mere så man ikke sidder og fryser ;O)

uha uha, siddr og venter på en pakke, med bla baglygter, instrumenter og andet godt, nu var juleaften ellers lige overstået........
siderude_2.jpg
siderude_3.jpg
siderude_1.jpg

(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ser godt ud jonas - håber vi mødes ved Bugrun ´08

hvor har du bestilt delene fra ? VS ?

jeg går og venter på læder til instrumentbordet, når jeg har det kan jeg få samlet de sidste ting og få lagt tæpper i.
glæder mig til at se den færdig - men helt færdig bliver man nok aldrig :-)
(permalink) mccloud Member
Skrev for 16 years siden | | | |
luplau skrev:
Må jeg spørge om hvad du giver for sådan et byggesæt ?? Hvis man nu ser bort fra donerbil og maling. Hvad koster det ca. for de dele man ikke kan snuppe for en almendelig bobbel og hvor meget ca. er afgiften. Jeg ved godt det er svært at præcist på, så bare sådan ca. ?? jeg er lidt kun på sådan en


Hej Jonas, send venligst også PM (ang. prisen) til mig.

vh. Claus
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
schakenda skrev:
ser godt ud jonas - håber vi mødes ved Bugrun ´08

hvor har du bestilt delene fra ? VS ?

jeg går og venter på læder til instrumentbordet, når jeg har det kan jeg få samlet de sidste ting og få lagt tæpper i.
glæder mig til at se den færdig - men helt færdig bliver man nok aldrig :-)


ja nu begynder det snart at ligne noget. håber også jeg kan komme til bugrun.

jeg har köbt instrumenter og lygter igennem bent (de er fra vs, gläder mig til at se kvaliteten)
(permalink) schakenda Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ahh ok så bent er også begyndt at købe igennem VS - han var også overrasket over instrumenterne jeg havde købt fra VS - de er noget billiger end dem hos Tygan.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så kom der plader på!! (eller jeg har skruet min nummerplade på...ikke synet endnu) forlygter og baglygter kom der også på..next up er bremsevädskebeholder tank etc...
bag_plade.jpg
for_lygter.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jonas, på billederne ser det ud som om dine dører og klapper passer på bilen.
Min forklap og bagklap og min højre dør passer ikke i forreste nederste højre hjørne ?

Jeg skal nok fjerne billederne igen, når du har svaret.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
altså, det ser ud som om din forklap bare skal justeres og tilpasses dvs kanterne skal slibes og beslagene skal justeres. ( på min forklap måtte jeg justere låsemekanismen 2 cm til den ene side for at få min klap til at passe, og det bliver bedre når jeg får slebet kanterne.)

din bagklap ser også ud til at skal ha slebet kanter, også karossen rundt ved bagklappen.

men dören, der skal man nok se et billede hvor man ser hele dören, for at vurdere hvad der skal ske med den.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kunne ikke forstå at jeg ikke kunne justere bagklappen. Så var det låsetøjet der gik mod indersiden af bagklappen. Jeg har selv ændret låsetøjet.
Forklappen skal slibes i højre side og i venstre skal der lægges materiale på.
Døren skal der også lægges materiale på.
På forklappen har jeg ændret den ene del af højre hængsel for at få klappen NED til karrosseriet og jeg har ombygget låsetøjet for at kunne flytte klappen tilbage.

DeLuxe kit ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Jeg kunne ikke forstå at jeg ikke kunne justere bagklappen. Så var det låsetøjet der gik mod indersiden af bagklappen. Jeg har selv ændret låsetøjet.
Forklappen skal slibes i højre side og i venstre skal der lægges materiale på.
Døren skal der også lægges materiale på.
På forklappen har jeg ændret den ene del af højre hængsel for at få klappen NED til karrosseriet og jeg har ombygget låsetøjet for at kunne flytte klappen tilbage.

DeLuxe kit ?


ja mit er deluxe kit, og det har passet ret ok, med undtagelse af forklappen.. men jeg tror altså ikke at du behöver at lägge noget matriale på din forklap. har du prövet at fjerne alle hängsler og beslag og så bare lägge den der hvor den skal sidde?? kan den ligge pänt sådan, så skal det kunne lade sig göre at justere den ind. men det er svärt at vurdere uden at ha set bilen rigtigt...
men jeg köbte netop et deluxe kit fordi jeg ved hvor svärt det er at grovjustere sådan noget..desuden bygger jeg uden xtra händer, og det er sgu svärt at skrue en dör fast og holde den samtidig alene..

Reply »

You must log in to post.