Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  k:type 4 skvulpeplade parkninger

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sander Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg søger de 4 parkninger der sidder på skvulpepladen i type 4 motoren. det er den orange på billedet jeg har nemlig kun 1.-->

er der nogle der har nogle liggende eller ved hvor man kan skaffe dem eller hvilke alternative der er blevet brugt.
DSC00511.jpg
DSC00510.jpg

-------------------------------------------
1303 74´
1303 73
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Sander uden at vide hvad det er for en dimmer du har taget billeder af...har du ringet til vores sponsorer eller Farmer, eller Jan vw ? De å vide noget/selv ligge inde med dem.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Har du spurgt hos VW. Det ville jeg starte med -
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sidst jeg spurgte hos VW havde de ikke flere. Og de er udgået med no replacement. BAS heller ikke, GJR, out Wilke, out. Såå man skal være heldig, hvis man skal finde dem. Mit forslag er nok at gå til en der handler med diverse gummi, og finde et alternativ.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ellers skal jeg vel ud i kasserne og kigge.
Jeg klipper alligevel "ørerne" af de skvulpeplader, men det er jo egentligt en fabrikshemmelighed.

Er de gummier ikke i et kvalitetspakningssæt ?

022 101 559

VW i Aalestrup har to på lager.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Ellers skal jeg vel ud i kasserne og kigge.
Jeg klipper alligevel "ørerne" af de skvulpeplader, men det er jo egentligt en fabrikshemmelighed.

Ej Frank..., du laver vel ikke om på noget Werket har fundet ud af er godt vel.. :):):)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Både ja og nej. De sidder jo ikke i de senere motorer. Men det var egentligt da jeg så hvordan Fat Performance gjorde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sander Member
Skrev for 17 years siden | | | |
jeg er igang med at finde noget slange der har diameteren og kan klare olie og varme. ville helst have de org så ved man de passer, Jan koed har dem ikke heller ikke type4store.com, jeg købte et kvalitets parkningsæt til en 914 2,0 fra mittelmotor.de, og de var der ikke.

hvilke "øre" er det du klipper af Frank?
-------------------------------------------
1303 74´
1303 73
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo dem som pakningerne sidder på. Så kører jeg kun med den midterste del af pladen.
Skvulpepladen skulle jo, i teorien, sørge for at olien ikke skvulper ud i stødstangsrørene når man drejer. Men det er ikke problemet. Problemet er at olien bliver pumpet ud i topstykkerne og når man så drejer, kører hurtigt på en motorvej der svinger lidt, så kan olien ikke løbe tilbage.
Pladen har også en anden funktion. Den skal forhindre krumtappen i at "blæse" olien væk fra sugerøret.

Jeg klipper så meget at siderne at oliereturhullerne fra stødstangsrørene har frit løb nedad. Ellers skal olien jo løbe retur fra rørene. Løbe hen til midten af pladen, hvor krumtappen sidder og hvirvler, før det kan løbe ned i bundkarret.
Så svejser jeg en lodret plade på sugerøret, der kommer til at sidde paralelt med blokkens samlingen.
På den måde har jeg stadig skærmet sien/sugerøret af for krumtappen og det olie der langt om længe er løbet tilbage til bundkarret, har ikke andre steder at løbe hen end sugerøret.

Så jeg bruger slet ikke de gummipakninger.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sander Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok så pladen sidder kun fast på sugerøret, kommer det ikke til at rasle?

har du et billede evt?
-------------------------------------------
1303 74´
1303 73
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej, men den lodrette plade, som jeg selv laver, er jo også svejset på siden af den runde "sugekop" og og så op under pladen, så det stiver jo på det hele.

Jo jeg har et billede i et gammelt katalog fra Fat Performance :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg har 4 brugte pakninger fra en motor jeg lige har skildt ad hvis det er
jeg selv kører med det som frank nævner tror faktisk det er en af hans aflagte :-)

John
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nej det er nok Ivers
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Sander Member
Skrev for 17 years siden | | | |
hvis man nu satte parkningerne i til at holde pladen og så borede huller så olien kunne løbe nemere ned.

skal man virklig bestille et katalog for at se hvordan fat performance har gjort eller er det pakket lidt mere ind end et simpelt google søgning?
-------------------------------------------
1303 74´
1303 73
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Sander skrev:
hvis man nu satte parkningerne i til at holde pladen og så borede huller så olien kunne løbe nemere ned.

skal man virklig bestille et katalog for at se hvordan fat performance har gjort eller er det pakket lidt mere ind end et simpelt google søgning?

Hør nu på hvad Frank siger til dig ! Det ER måden at lave det på. Det er guldkorn han lægger ud til dig. -Jeg har da osse flere gange samlet dem uden pakningerne, så olien kunne komme den vej ned. Der har ikke været raslelyde eller noget.
Iøvrigt hjælper det ikke at bestille et nyt katalog fra FAT. Billedet er der ikke mere.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej alle sammen

Undskyld jeg blander mig, men jeg har fulgt mig i dette indlæg på grund af jeg er selv i gang med at samle dele til en type 4 motor. Jeg tænkte at jeg lige så godt kunne få alle guldkornene med. Så bare lige for at være helt sikker.. er det cirka sådan her du havde tænkt dig Frank ? se på billederne??

Håber det er ok jeg lige blander mig

Henrik Hagen
DSC00511.jpg
DSC00218.jpg

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) Sander Member
Skrev for 17 years siden | | | |
det er vigtigt det der Henrik, skulle selv til at tegne på billedet.
-------------------------------------------
1303 74´
1303 73

Reply

You must log in to post.