Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  PATINA

Tags:
No tags yet.

(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
...som jo vandt en pokal i øvrigt, så helt gal er den vidst ikke.. Hvad ville der mon ske hvis jeg talte i den tone om din bil Niels-Erik??

Og ja det må jeg gerne....
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Snibeke skrev:
Men det er jo din mening..jeg må vel gerne dyrke patina hvis jeg synes det er pænt eller er det blevet forbudt?? :D


Ja selvfølgelig er det min mening! Det ville være tosset at ytre en andens, synes du ik'? ;)

Jeg siger ikke at min mening er bedre end andres, slet ikke.... Jeg HADER bare rust, og jeg bekæmper det med alle brugbare midler! Så stil ikke din bil hos mig, så får den altså en omgang! :)

Rust giver mig ondt i maven..., uanset hvor overfladisk og statisk det måtte være!
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) dibbedut Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
folk må gøre med deres biler hvad de vil snibse - det har jeg sagt før.

men kan jeg prøve at tale dem fra at forringe deres bil - er det vel ikke nogen dårlig mission..

og at skære , slibe og svejse UN
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
dibbedut skrev:

Hvis man skal dyrke noget skal det enten kunne spises eller ryges.



JA! Lige nøjagtig... Man skal holde sig fra at dyrke rust i alle former og afskygninger (også overfladisk rust).

Og jeg er faktisk temmelig sikker på det stads smitter..., det er som sagt det rene pest...!
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja der er jo ekstern konstruktion og intern kontruktion på en bil.

den eksterne er alt hvad der kan skrues af uden at lave nogen sår på bilen
feks en sænkning

og den interne er bilens oprindelige hjerte - karossen og den del hvor stelnummeret er placeret..
i disse dele er det jo umuligt at lave indgreb der ikke giver synlige ar..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil da altid gerne holde ved siden af din bil snibeke-Og ja jeg har hørt om din pokal!!


Og jeg hader også rust-Har kæmpet med at fjerne det fra biler i 25 år, og lære aldrig at forstå hvorfor nogen kan elske det tegn på forfald.
Det starter som et lille rødbrunt mærke, og som en kræftsvulst så breder det sig og ender med store gabende huller i pladen!
(Derfor er min bil i fiber-Det kan ikke ruste)
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=niels-erik]Jeg vil da altid gerne holde ved siden af din bil snibeke-Og ja jeg har hørt om din pokal!!


Og jeg hader også rust-Har kæmpet med at fjerne det fra biler i 25 år, og lære aldrig at forstå hvorfor nogen kan elske det tegn på forfald.
Det starter som et lille rødbrunt mærke, og som en kræftsvulst så breder det sig og ender med store gabende huller i pladen!
(Derfor er min bil i fiber-Det kan ikke ruste)
Hilsen Niels Erik

nu må du tage dig sammen - du kan ikke syne din bil hvis bunden er lavet af glasfiber !!!
i så fald er der sgu nogen der har bildt dig noget på ærmet !! ;-)
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) dibbedut Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
ja der er jo ekstern konstruktion og intern kontruktion på en bil.

den eksterne er alt hvad der kan skrues af uden at lave nogen sår på bilen
feks en sænkning

og den interne er bilens oprindelige hjerte - karossen og den del hvor stelnummeret er placeret..
i disse dele er det jo umuligt at lave indgreb der ikke giver synlige ar..

Jooh Men, skærer t2 split folk der slammer ikke noget væk for at give plads til styrehus eller er det mig der er på strandtur??
Man kan jo også gå til original yderligheder og sige at det er hærværk at ødelægge den forbro der sad fra fabrikken, selvom den kan byttes til en tilsvarende.Jo jo originalitet i ekstremer er dødsygt.


(permalink) niels-erik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ploug skrev:
[quote=niels-erik]Jeg vil da altid gerne holde ved siden af din bil snibeke-Og ja jeg har hørt om din pokal!!


Og jeg hader også rust-Har kæmpet med at fjerne det fra biler i 25 år, og lære aldrig at forstå hvorfor nogen kan elske det tegn på forfald.
Det starter som et lille rødbrunt mærke, og som en kræftsvulst så breder det sig og ender med store gabende huller i pladen!
(Derfor er min bil i fiber-Det kan ikke ruste)
Hilsen Niels Erik


nu må du tage dig sammen - du kan ikke syne din bil hvis bunden er lavet af glasfiber !!!
i så fald er der sgu nogen der har bildt dig noget på ærmet !! ;-)

Jeg regnede ikke med at det var nødvendigt at oplyse at min bund selvfølgelig er af stål-epoxycoatet og lakeret-Der er mere rust i en gennemsnitlig bobbel skærm end der er i hele min bund!

-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
man kan også købe en patineret manx buggy i dag - den kan også ha 40 år på ryggen efterhånden.
leder man længe nok måske ovenikøbet en med en ægte dinodynosaurmotor eller lign
og det orginale manx emblem med produktionsnummer i - det kunne sgu være cool nok.
du ved den der peter lindneren er en kopi af - og MK3 og 4 er en kopi af linderen.
gad vide om de har overlevet 40 år de fleste uden fiberpest ???
så kunne man ha the real thing i stedet for en kopi af kopien - så er den måske heller ikke så skæv hehe.
men de færreste har vist råd til en ægte nummeret nu om dage.

jacob - det står i min how to sænknings guide at jeg anbefaler at man anskaffer sig et ekstra sæt - og i mit tilfælde er det gjort - og det kommer fra CB performance - og ikke fra verket. selvom jeg er mest glad for modificerede orginal grejer - det ved man jo det virker.
og ja det er noget værre noget med det hævede styrhus - det har du nok ret i.

gad vide hvad den her tråd ender med - smags og udseende topics har det med at eskalerer helt ud i hampen - tit - men så sker der da lidt på vw nettet.

mine knapper på tastaturet var også begyndt at hænge sig lidt her på det sidste ;-)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg bliver så træt af at læse sådan en tråd som den her, og på en måde ked af det..

Jeg troede at folk der valgte at eje en luftkølet VW var lidt mere åbentsindede end andre mennesker, og mere tolerante, det ser ikke ud til at være tilfældet..

Forfald er smukt! Se bare efteråret!!

Patinabiler er jo bare kontrolleret forfald.. Nye Gummisko er jo heller ikke fede..

Og som med alt andet, ældes kvalitet smukkere end junk.. Har i nogensinde set et overrenoveret smukt gammelt hus? Det er forfærdeligt og ødelagt for altid..

Jeg kommer stensikkert ALDRIG til at bo i et nyt hus, eller køre i en ny bil, og jeg kommer ALDRIG til at prøve at gøre min VW som ny, jeg kan jo netop lide den som gammel..

Peace, og lad nu det ligge...
-------------------------------------------
(permalink) teknisk uheld se ny snibekeprofil Member
Skrev for 16 years siden | | | |
H
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fastoldvw skrev:
Jeg bliver så træt af at læse sådan en tråd som den her, og på en måde ked af det..

Jeg troede at folk der valgte at eje en luftkølet VW var lidt mere åbentsindede end andre mennesker, og mere tolerante, det ser ikke ud til at være tilfældet..

Forfald er smukt! Se bare efteråret!!

Patinabiler er jo bare kontrolleret forfald.. Nye Gummisko er jo heller ikke fede..

Og som med alt andet, ældes kvalitet smukkere end junk.. Har i nogensinde set et overrenoveret smukt gammelt hus? Det er forfærdeligt og ødelagt for altid..

Jeg kommer stensikkert ALDRIG til at bo i et nyt hus, eller køre i en ny bil, og jeg kommer ALDRIG til at prøve at gøre min VW som ny, jeg kan jo netop lide den som gammel..

Peace, og lad nu det ligge...


Hippie... ;-)
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
APOCALYPSE skrev:

Hippie... ;-)


Nemlig!! ;-)
-------------------------------------------
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
YEA Rune!

Det første man gør når man har købt nye All-stars er da at proppe dem med aviser og binde dem efter bilen og køre en lang tur! Eller tage dem på til punkkoncert.. De er så klamme når de er nye..

Punk er ikke død. Godt nok var vi kun 20 der hørte Millions of Dead Cops for et ½ år siden da de spillede på Fryd i Aalborg. Men fuck hvor var det fedt!

Stop nu alt det Brokkeri over andres måde at gøre tingene på. Jeg brækker mig over ordene "god smag" og "stilfuld". Hvem bestemmer hvad der er godt og hvad der er stil?

he..

ps.. de er ikke mine
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De er edderrådme klamme de sutter der!!! :)

Nej, så hellere et par topgejlede militærstøvler der spejler omgivelserne! Ordnung muss sein!!! :) he he...
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I er jo en flok uciviliserede hobitter allesammen...! (også Vibeke). Jeg tror ikke bare I har langt hår på hovedet, jeg tror sgu os der er pels på fødderne! :)
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mette skrev:
[quote=Gamle Gule]Smid da bill. i tråden så--


Her er 2 eksempler på god og "rigtig" patina i min fortolkning.

Søren J's 64'er hvor man helt tydeligt kan se hvor den tidligere ældre herre af en ejer har pudset mest på bilen:






wuhuuuuuu min bil er med. Jeg har på ingen måde gidet at læse hvad der står i tråden, men min bil er med.

Så får i også et billede af mine sko - de lugter
IMG_4504.jpg

-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg vandt sgu - selvom jeg ikke stemte på mig selv ;-)



hehe
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) dibbedut Member
Skrev for 16 years siden | | | |
...og så gik de alle i seng og glædede sig over at den onde tråd var slut....men det var den nok ikke...go nat og kør pænt.
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du er sgu en klog mand Rune

Mathiasen: Undre du dig ikke over at der kun kom 20 til MDC koncerten? Det er da fordi den er død. Dengang MDC var fedt havde de sgu da en milliard fans der dyrkede deres koncept. MDC's storhedstid sluttede i starten af 90'erne og den kom aldrig igen....og hvorfor???? fordi punken er død
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Haha.. godt ord igen!

Jeg vil ikke sige den er død, var i london til NOFX koncert i sidste weekeend hvor der vrimlede med mennesker fra hele verden. Man tror punk er død fordi man ikke ser folk med lilla hår, militærstøvler osv mere. Gudskelov for det..
Ratlook var nok ment i samme koncept som da Ramones starede med at spille hurtigt/grimt og højt. Som en kommentar til det pæne velfriserede alle andre gik og hørte.

Men lad nu det ligge, det er jo et vw forum!
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sandt nok, men det er jo godt 95% af dem der kommer til den slags koncerter der er klædt ud til lejligheden. Tager man til blackmetal koncert ligner folk lig, men det e rjo også bare udklædning- det er vel kun marilyn manson der kan tillade sig at gå sådan rundt idag- Han har jo så heller ikke et alm . arbejde han skal passe
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lidt patina campingvogn
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52678563
-------------------------------------------
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej, kan nogen forklare mig hvordan jeg kan fremstille kunstig patina? Jeg har nemlig købt nye messing "håndtag"(har glemt hvad de rigtig hedder) til min gamle komode, og jeg ønsker mig at de ser slidte ud som resten af møblet.

På forhånd tak:-)

Reply »

You must log in to post.