Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  CSP type 4 conversion?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Nu har jeg købt sådan et kit, men De passer jo røv og nøgler! Er der nogen er har fået de køleskjolde til at passe?? Og hvordan køler de så? Kan de holde en 2,4 L type nede i temp...?? Ellers må jeg jo bide i det sure æble og "fabrikere" nogen selv af de gamle type 4 skjolde...

Nogen med erfaring inde for dette område??

Mvh Tommy Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) holmnibe Member
Skrev for 17 years siden | | | |
må man se et billede af det
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tager da lige et i morgen ;)
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hummel
Det er da kun minimalt de skal modificeres !!! Og ja, de køler ganske ok. Du vil jo ikke gi slanten, og få et DTM, vel ? ;-)
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hehe torben syns nu det er ganske meget det ene.. I for lige et billed i morgen... Og Nej sådan en fattig lærling som mig kan jo ikke blive ved med at putte penge i den gamle bil ;)

Tommy Hummel
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hvad du vælger at bruge dine sparepenge på er jo en anden problematik, som ikke kommer det tekniske ved.
Da jeg købte mit første 92mm cylindersæt medens jeg var i lære og tjente 7,50 kr i timen som mekanikerlærling, var der ikke andet at gøre end at stramme ballerne sammen og tage en beslutning om hvad man ville.

Min erfaring er at den slags dele ikke passer som man forventer og at man ligså godt kan lave noget selv.
Det samme gælder f.eks. med speedertræk. Som jeg også altid har lavet selv.

Men med hensyn til at "putte penge i en gammel bil". Så er det din beslutning, din hobby. Hvis du drømmer om en Audi eller BMW, skal du købe sådan én.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Her ser i hvor meget den gaber ved blæserhuset... Og blæser huset position er flyttet lidt for at passe bedst, men stadig... :/ Skal der laves noget med noget glasfiber spartel der eller hvordan ville i gøre????

Tommy
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
enten har du købt noget værre skrammel eller har du lavet noget forkert.

jeg tror mest på det sidste - tag lige et billede af din generator fod og monteringen af samme

og hvilket blæserhus er det du anvender ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, der er et eller andet galt. Men kan ikke se hvad. Liner blæsehuset op på den anden side?
- Jetg vil da ikke afvise at der er en støbefejl, men så skulle det så være den første, som jeg er rendt ind i.
Prøv lige at ta et par billeder længere oppefra og fra den anden side.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja det du viser på billedet er ikke seriøst.
Du kan ikke se den slags uden topstykker på. Så skal det sikkert tilpasses rundt om indsugningskanalerne og der skal bores et par skruehuller. Og nu ved jeg ikke om du har generatorkonsollet på også, men det skal du lige starte med, så blæserhuset sidder i den rigtige højde.
Hvis blæserhuset ikke kommer ordentligt ned, så dynamoen ligger rigtigt an og blæseren drejer rundt uden at skrabe imod, kan man slibe lidt af bunden på blæserhuset.
Men det kan også ende med at være en fordel fordi et type1 blæserhus ikke passer ret godt på en type4 blok.

Køling bør ikke være et problem. Jeg har kørt til træf langt ned i Tyskland i 1982, med 2,4L og 30HK blæserhus.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
DOOOH ! jeg havde skudaikkeset at der ikke var toppe på. Det ændrer jo lidt på sagen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) bugservice Member
Skrev for 17 years siden | | | |
tror du har fået to ens skjolde
det er sket for mig chek lige om de er ens det må de ikke være
jeg har også et sæt liggende med to ens ( cyl 1-2 ) måske kan vi bytte

MVH Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Tror Dennis er inde på noget mere rigtigt... Men er ikke lige hjemme før fredag så må jeg lige tjekke det der...

Billederne er taget hvor genratorholderen er spændt på og blæsehuset passer ok i den anden side... Hvorfor skulle toppene på det er da slet ikke nødvendigt?? Blæserskjoldne bliver jo spændt ned på blokken og skal derfor passer når de bliver spændt fast... den ene side er ok og den anden er helt forkert...

-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Okey, det gør du bare som du vil. Personligt ville jeg overhovedet ikke prøve uden topperne på, det ville være helt fjollet i min verden.
Den flange inde på blokken skal ikke være meget skæv for at det går galt, det kan man ikke regne på sådan noget fiberarbejde.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hm men cylinderne er på.. Og der kunne de knap nok heller ikke gå ned over... og når de først går ned over så kan de ikke flyttes nogen steder rundt.. Hvorfor skulle toppene så gøre en forskel??

Var ideen med det var to ens skjolde ikke en rimlig god ide????
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
træk nu de toppe løst på og snuo nogen flere billeder

er det ens skjolde er der præget ens cylindernumre i dem - og det skal der ikke være
så det er jo nemt at finde ud af ...
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hummel Member
Skrev for 17 years siden | | | |
nummerene er ikke ens... :/ Så er det jo ikke det..

Klarer det i weekenden eller senere på ugen..
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Måske, men hvis det er tilfældet så kan du da se det med det blotte øje, for så vil hullet til blæserhuset også være forskudt flere cm i motorens længderetning.
Jeg kan også se at der står et 3-tal på et af billederne. Står der ikke også 1 og 2 på det i den anden side ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.