Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  motor projekt 1680 ccm

Tags:

(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
1680 ccm
286 graders knast
2 dobbelt kadroner kab.
----------------------------
nye lejer over alt
nye pakninger
nye stempelringe
---------------------
imag0001.jpg
imag0004.jpg
IMAG0007.jpg
IMAG0010.jpg
IMAG0014.jpg

-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
er de der karbs dellorto - de ligner solexer/kadroner ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det ser godt ud Christian, men det er stempel ringe du mener ikke?
Den er meget samme stil som den jeg håber på at kunne få lavet i vinter. Jeg mangler kun lidt smådele.
VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
er de der karbs dellorto - de ligner solexer/kadroner ???


sorry.. det er kadroner :-)
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er lidt svært at se på billederne, men har du husket de små plader under cylindrene. De såkaldte "glemmeplader" Og det er ikke gas.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ser sådan ud på dette billede - de er meget vigtige - kan være de er der , men så ser det ud på billedet som om de sidder forkert

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
ser sådan ud på dette billede - de er meget vigtige - kan være de er der , men så ser det ud på billedet som om de sidder forkert



okay.... er det de plader med 2 huller i der sidder mellem cylinderen...`?
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja de sidder i bunden af cylinder 1&2 og 3&4 - sån en bette firkantet en man lige klemmer op på plads.

kan ikke huske om man kan eftermontere dem når stødstangsrørene er monteret eller om toppene skal af igen for at kunne komme til - det tror jeg de skal - det er derfor de hedder glemmeplader - fordi folk altid glemmer dem - men de er vigtige for at få den rigtige køling af motoren.

jeg har ikke selv prøvet at glemme dem , derfor ved jeg det ikke.

jeg plejer at bruge dem fra en type3 når det er muligt.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
okay er de meget vigtige... ?
og hvorfor
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
for at luften til kølingen kommer den rigtige vej rundt og køler korrekt ...
motoren er jo luftkølet - og det der svarer godt og vel til en knækket kølerslange på en vandkølet.

så ja de er meget vigtige - de sad sikkert også på den motor du skilte ad engang.

men som sagt kan godt være man kan montere dem selvom toppen er samlet - ved jeg ikke , har aldrig prøvet det.

dem jeg bruger fra type3 er disse nederst i billedet - men det er ikke nødvendigt på en alm motor. og tror det egentligt heller ikke på en pumpet motor.



jeg kan desværre ikke lige finde et billede af de alm glemmeplader fra en type1
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De kan ikke undværes. De sidder klemt op mellem de midterste topstykbolte og er ca. 8 x 10cm.
Toppen skal løsnes og stødstangsrørene tages ned for at man kan montere dem.

Da jeg var i lære var den hyppigste årsag til ødelagte motorer at de var glemte.
Deraf navnet !!.

Dengang hed de "mekanikerblik" eller "mekanikerplader", fordi det kun var mekanikere der huskede dem :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
for at luften til kølingen kommer den rigtige vej rundt og køler korrekt ...
motoren er jo luftkølet - og det der svarer godt og vel til en knækket kølerslange på en vandkølet.

så ja de er meget vigtige - de sad sikkert også på den motor du skilte ad engang.

men som sagt kan godt være man kan montere dem selvom toppen er samlet - ved jeg ikke , har aldrig prøvet det.

dem jeg bruger fra type3 er disse nederst i billedet - men det er ikke nødvendigt på en alm motor. og tror det egentligt heller ikke på en pumpet motor.



jeg kan desværre ikke lige finde et billede af de alm glemmeplader fra en type1


hva mener du med en pumpet motor eller en alm motor
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hehe

en der er alm er en der har fabrikkens specs/hk

en der er pumpet er en der har en del eller meget mere

men den der kan vist næsten gå under fabriks specs/hk
med undtagelse af de kadroner og det remhjul

de helt alm plader er rigeligt til den bette motor der.
den er jo kun 80 ccm over en alm 1600ccm.



-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hov hov....'

lidt har også ret :-)
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jaja helt sikkert - bare det at den bliver renoveret giver sig sig selv en hel del effekt...

men du skal bare huske de glemmeplader - ellers skal den snart renoveres igen.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
jaja helt sikkert - bare det at den bliver renoveret giver sig sig selv en hel del effekt...

men du skal bare huske de glemmeplader - ellers skal den snart renoveres igen.


okay så gør jeg det.... :-)
glemmeplade.jpg
glemmeplade__1_.jpg
glemmeplade__2_.jpg

-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det var hurtigt da - de chrome nogen er bedre end ingenting , chrome holder lidt på varmen fra 2- 5 grader i olietemperatur - men nu ikke noget der betyder noget for din motor - kan du li at se på det - er det det der skal til.

plejer de orginale type3 skjolde ikke at gå helt ind og ramme blokken - og sidde lidt tætterer - men det er fint christian - så mangler du bare den anden side ;-)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
det var hurtigt da - de chrome nogen er bedre end ingenting , chrome holder lidt på varmen fra 2- 5 grader i olietemperatur - men nu ikke noget der betyder noget for din motor - kan du li at se på det - er det det der skal til.

plejer de orginale type3 skjolde ikke at gå helt ind og ramme blokken - og sidde lidt tætterer - men det er fint christian - så mangler du bare den anden side ;-)


den anden side er klar også tog bare ik billeder af den.... :-)
syntes da også de går helt ind til blokken .....
-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
sikkert - billederne snyder nok - det er nok nemmerer at se in real life
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) vwcamp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Christian
Vil lige spørge, om der er en forklaring på, hvorfor du vender svømmerhusene bagud på karburatorene. Personligt ville jeg altid placere karburatoren så svømmerhuset er foran venturien i kørselsretningen, men det er måske bare en gameldags idé.
Villy

-------------------------------------------
99557244
(permalink) vwmanden1979 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vwcamp skrev:
Hej Christian
Vil lige spørge, om der er en forklaring på, hvorfor du vender svømmerhusene bagud på karburatorene. Personligt ville jeg altid placere karburatoren så svømmerhuset er foran venturien i kørselsretningen, men det er måske bare en gameldags idé.
Villy



hey villy

du har fuldstændig ret. :-)
det var en prøve-montering, og så først det var galt da billeder var lagt ind. sorry
skal nok blive vendt rigtigt :-)
imag0002.jpg

-------------------------------------------
vw-clubfyn
Mail : vwmanden@gmail.com
Tlf : 28742739
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vwmanden1979 skrev:
1680 ccm
286 graders knast
2 dobbelt kadroner kab.
----------------------------
nye lejer over alt
nye pakninger
nye stempelringe
---------------------


hvor meget kommer sådan en 1680 til og yde
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vwmanden1979 skrev:
1680 ccm
286 graders knast
2 dobbelt kadroner kab.
----------------------------
nye lejer over alt
nye pakninger
nye stempelringe
---------------------



fint motor prosjekt, men skal du ikke bygge om for full flow til oljen?
hva med å øke kompresjonen litt.

her kan du se en av mine 1680cc jeg har bygget,og den er for salu yder 80hk

http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=333.0

Reply

You must log in to post.