Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
21:48 SoLow: enig..
21:55 Den halvblinde: Jep.....
15:55 type1: Savner lidt tiden, hvor alt skete her inde, og ikke på facebook. Smart nok med facebook, men var mere hyggeligt ;0) Daniel
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

2 Batterier i VW

Tags:
No tags yet.

(permalink) Allan Stenkjær Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ok den har jeg aldrig hørt om før,det skal prøves.
(permalink) FastOldPan Member
Frank_Andersen skrev:
Teste batteriet ?

Tag propperne af. Træk håndbremsen med bilen i gear og drej med startnøglen, så starteren forsøger at trække motoren. Bare i 15 sekunder.
Hvis en eller flere celler koger op, er det sikkert defekt.

Al respekt for din store viden og erfaring..., men den fremgangsmåde ville jeg synes var synd for starter, motor, gear og batteri...

Er det ikke lidt mere skånsomt at nedsænke en batterisyretester i batteriet? Eller måske måle på batteriet under belastning af en dyppekoger eller andet elektrisk apparat?? Det kan godt være det er mig der er blød nu...
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) ses_auto Member
Slet ikke Sebastian
Det er en nem og enkelt måde Frank beskriver og den har jeg også tit brugt uden at lave skader.
ses-auto
Alt hjælp er godt, men rigtig hjælp er bedre, så lær FØRSTEHJÆLP før det er for sent.
Jeg bøjer mig i støvet og bukker og skraber. Undskyld min mistro og ringeagt overfor de sande guru'ers vise ord. Jeg håber man bare griner af min naivitet og ikke tager det ilde op. Jeg må jo erfare at man gang på gang lærer noget nyt i dette forum.
(permalink) BuggyBoy Member
hå hå du bøjer dig i støvet :-D hehe... Det er da helt vildt så undskyldende du lyder nu...

Jeg må da indrømme jeg selv kiggede lidt på Franks tip... Lød lidt hårdt i mine ører men har da skrevet det i den lille bog til senere tider nu hehe...

Vi er her jo for at dele erfaringer med hinanden så det er sgu bare med at spørge hvis det er noget man er i tvivl om. Håber sgu ikk jeg skal stå skoleret for alle de spørgsmål jeg har stillet med skepsis hehe... Så bliver jeg da aldrig færdig med at undskylde overfor brugerne herinde hehe...

Der findes ingen dumme spørgsmål og dumme fejl er først dumme når man laver dem 2. gang! Resten må man lære af :) Og jeg lærte som sagt lige lidt mere om batterier - tak for det!
Man er jo nødt til at lytte på dem der har erfaringen, og hvad biler angår, ja så kan min viden og erfaring ligge på et meget lille sted. Batterier ved jeg til gengæld lidt om, ikke mindst gennem en kammerat der har arbejdet en del år ved Danionics, hvor de har udviklet nogle fantastiske batterier, her dog primært af Li-Ion og Li-Polymer typen.
Hej må nok sige at 2 gange Batterier har givet mange gode svar der skal prøves
håber at mange kan bruge det til noget,jeg kan med sikkerhed.
god jul til alle der forsøger at hjælpe mig.
Allan

Reply

You must log in to post.