Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad er dette her for noget?!?

Tags:
No tags yet.

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Er der nogen der ved hvad det her er for noget stads? Evt hvor det kommer fra, og om det har nogen betydning?

Det er at finde i tilbageløbet/slangen fra luftfilteret og hele vejen ned til oliepåfyldningen som illustreret.

Konsistensen er lidt som Kærgården der har stået for længe uden for køleskabet (jeg har dog ikke smagt på det :))

IMG_2017.jpg

-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Ja, billedet er måske ikke det bedste, men forsøger at vise den beige-farvede tykke konsistens af "guderne må vide hvad" på studsen til tilbageløb af olie fra luftfilteret. Man kan lige ane låget fra oliepåfyldningen øverst i billedet, hvis man er lidt desorienteret.
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er olie med vand i der er pisket godt sammen :)
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hmm... Altså kondens fra luftfilteret? Det anede mig...
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er altså helt normalt?

Problemet er at det nærmest havde stoppet slangen til...
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det HAR stor betydning. Du er N
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det vil sige det kommer nede fra motoren, og ikke fra luftfilteret?

Jeg har skiftet olie for ca 1500 km siden. Og den gamle olie virkede fin, altså ingen partikler, og den virkede stadig smørende mellem et par fingre.
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Outlaw Member
Skrev for 17 years siden | | | |
ok, jamen bare det ikke er kommet ned i motoren. Jeg tænker bare på at det kan næsten kun være dernede den er pisket sådan sammen jo. Er der nogen spor af "hvid olie" på oliepinden?
-------------------------------------------
Type 1 1964
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Slet ikke... Men nu har jeg også kun foretaget et enkelt olieskift, så jeg ved jo ikke om det kan have været fra tidligere. Motoren har ikke andre symptomer på fejl.

Jeg må bare få det renset godt ud... Tak for hjælpen!
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) stinkdyr Member
Skrev for 17 years siden | | | |
måske du skulle tage og bruge noget ordentligt olie.. det er kondens vand der giver det cremede stads gætter på du ikke kører så lange ture..
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
I kan sku´da også gøre en myg til en elefant. Det vand kommer fra kompressionen/forbrændingen og er helt normalt.
Det sætter sig typisk de kolde steder, påfyldningen og ventildækslerne. Slangen renser man rutinemæssigt ved eftersyn/service.
Det har intet med oliekvaliteten at gøre. Man kan ikke købe en olie i dag, der er for dårlig til en VW. Måske nærmere tvært om.

Hver gang man brænder en liter benzin kommer der ca. en liter vand.
Det er den "røg" man viser os i TV-avisen og som SF tror er bilos. Det er bare vanddamp.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
stinkdyr skrev:
måske du skulle tage og bruge noget ordentligt olie.. det er kondens vand der giver det cremede stads gætter på du ikke kører så lange ture..


Som jeg antydede i sidste post, så har jeg ikke haft bilen så længe (siden i sommers). Jeg har kun nået at foretage et enkelt olieskift selv, og derefter kørt ca 1500 km. Det er ikke noget der er kommet mens jeg har haft den, da det er noget siden jeg observerede det første gang (dog uden at tænke nærmere over det dengang).

Jeg har selv fyldt Duckhams 20w/50 på den.
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
I kan sku´da også gøre en myg til en elefant. Det vand kommer fra kompressionen/forbrændingen og er helt normalt.
Det sætter sig typisk de kolde steder, påfyldningen og ventildækslerne. Slangen renser man rutinemæssigt ved eftersyn/service.

Hver gang man brænder en liter benzin kommer der ca. en liter vand.
Det er den "røg" man viser os i TV-avisen og som SF tror er bilos. Det er bare vanddamp.


Super! Af en eller anden grund kan jeg godt li' det svar... :)

Jeg vil være opmærksom på det i fremtiden og rense det ud for nu... Tak for hjælpen!
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej Sebastian,

Nu er jeg ikke den store motorhaj, men jeg prøver gerne at svare....

Røret er udluftningen af motorens krumtaphus. En olie optager fugt, især ved korte ture, som fordamper igennem udluftningsrøret hvor det ender i luftfilterkassen. Da din motor er luftkølet er der ikke den sædvanlige fare for en utæt toppakning som på en vandkølet, så det slam du ser er kondens fra motorolien.

Som sagt er jeg ikke den store motorhaj, men jeg vil ikke være nervøs. Fjern så meget du kan og kør videre.

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 17 years siden | | | |

Hej igen,

Nå, jeg kan se at jeg skriver laaaangsooomt... ;o)


Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) vwmichael Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Du kører garanteret med DUCKHAMS olie - den har det med at komme til at se sådan ud uden det har nogen betydning.
-------------------------------------------

http://www.eca.mono.net

Reply

You must log in to post.