Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type nr gearkasse

Tags:
No tags yet.

(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Jeg har en gearkasse med typenr. :113,301,103 d A02002243
Er der nogen der ved hvilken type gearkasse det er.

jule hilsen
kallesøe
(permalink) duck Member
Skrev for 16 years siden | | | |
står der ikke AO A som ali og O som ole ?

hvis der gør:

R/P 3,875
(8:31) 3,78
(9:34) 2,06
(17:35) 1,26
(50:63) 0,93
(58:54)

fundet på nettet
men der er nogen der siger at det ikke passer.
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
duck skrev:
står der ikke AO A som ali og O som ole ?

hvis der gør:

R/P 3,875
(8:31) 3,78
(9:34) 2,06
(17:35) 1,26
(50:63) 0,93
(58:54)

fundet på nettet
men der er noger der siger at det ikke passer.


en AO har 4.12 og ikke 3.88. Det har jeg personligt erfaret 2 gange

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) duck Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det var så nogen...

-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
duck skrev:
det var så nogen...



haha ja nogen det er nok mig i det her tilfælde.

Tror egentlig bare det er en fejl i den liste, for det er ikke alle lister der siger det er 3.88, nogle steder er en AO godt nok noteret som værende med 4.12.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for svarene , jeg er også i tvivl om o eller 0. Men er det en 1200 gearkasse eller 1300, er det en fin nok model gearkasse

hilsen kallesøe
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=kallesøe]Tak for svarene , jeg er også i tvivl om o eller 0. Men er det en 1200 gearkasse eller 1300, er det en fin nok model gearkasse

hilsen kallesøe

det er en 1500 gearkasse med en lille smule lavere gearet 4. gear., gammel - men ok gearkasse.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Torben1500 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv flg. link:

http://www.partsemporium.co.uk/Gearbox%20codes.htm

Iflg. den er den til en Karmann Ghia 1600...

Hilsen
Torben
-------------------------------------------
Mobil nr.: 21695625 / E-mail: torbenras@hotmail.com
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der reddet i min jul med de svar. Og jeg kan regne ud at 500 kr for den er ikke for meget,for der er ingen slør i dens aksler og ser rigtig fin ud.
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Torben1500 skrev:
Prøv flg. link:

http://www.partsemporium.co.uk/Gearbox%20codes.htm

Iflg. den er den til en Karmann Ghia 1600...

Hilsen
Torben


ja den liste der er nemlig korrekt, og det er også korrekt at den kommer fra en 1600 KG. Men for at sammenligne gearingen sagde jeg at det var en 1500 gearkasse, og så har den 0.93 istedet for 0.89 4. gear - dvs. en smule flere omdr. på motoren i 4. gear.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det passer mig fint, den skal bruges på min split bus, så kommer til at passe med omdrejninger til motoren i 4 g
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=kallesøe]Det passer mig fint, den skal bruges på min split bus, så kommer til at passe med omdrejninger til motoren i 4 g

en splitbus er lidt dårlig til at suge køleluft kontra en bobbel - så den skal ha lidt flere omdrejninger - så den er helt perfekt - er du flink så få en temperatur føler på din motor - og evt en ekstra olie køler vist det viser sig at være nødvendigt - men det er ikke sikkert det er det.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja den er nærmest perfekt til bus. Men pas nu på ikke at sætte for store baghjul på, de kan ændre drastisk på din gearing/køling.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så mangler jeg bare korte akslerrør hondbremser adabter og en tegning på opstillingen. Så er det helt iorden
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=kallesøe]Så mangler jeg bare korte akslerrør hondbremser adabter og en tegning på opstillingen. Så er det helt iorden


om en måneds tid har jeg korte akselrør - skal du bruge aksler også ?

forhåndsreservering ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er lige det der skal til,jeg ringer til dig en af dagene
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
kalsøe - du skal bruge lange aksler - og de lange akselrør - og + et sæt korte akselrør..

også nogen type1 eller type3 eller jagtvogns bagbremser inkl ankerplader.

og to nye trækaxel manchetter..

også din egen næse fra din gamle splitbus gearkasse.

samt nyt pakningsæt for alt overstående.

også skal du bruge nogen håndbremse kabel adapterer - som jeg har du enten kan låne og lave en kopi af - eller købe - de skal drejes af en spånabe.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
kalsøe - du skal bruge lange aksler - og de lange akselrør - og + et sæt korte akselrør..

også nogen type1 eller type3 eller jagtvogns bagbremser inkl ankerplader.

og to nye trækaxel manchetter..

også din egen næse fra din gamle splitbus gearkasse.

samt nyt pakningsæt for alt overstående.

også skal du bruge nogen håndbremse kabel adapterer - som jeg har du enten kan låne og lave en kopi af - eller købe - de skal drejes af en spånabe.


jeg har:
Et sæt lange aklser
Et sæt lange aksel rør
Et sæt korte akslerør
T1 bagbremser (skal renoveres, men er komplet)
2 stk trækakselmanchetter i den org. model udførelse (dvs. uden samling, men istedet i et stykke)
Pakningssættet må du ud og købe, der har jeg kun det sæt jeg selv skal bruge.
Jeg har adaptere til en T1 (beregnet til at bruges når man monterer lange aksler på en bil der oprindeligt kørte med korte aksler - således slipper man for at købe nye kabler).

Som sagt. i siger bare til hvis i mangler...

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej bi, du mener vel at jeg bruge halv af hver kort foruden og lang til rest. Jeg vil gerne kopiere dine adapter hvis det kan lade sig gøre.Er det best med typ 3 bremser i bag eller er det godt nok med t1.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en lang forinden og en kort foruden ja - og gerne samlingen inden under trækaksel manchetten - ser pænest ud..

adapterne må vi lige udveksle en gang.

bremser ??? ja jo større jo bedre - og vil du bibeholde 5x205 er type3 de største med 36mm centermøtrik.

jeg kørte dog med barndoor bagtromler på den gule samba og alm 1300 type ankerplader og bremsebakker.
og det var ikke bremsekraft på baghjulene jeg manglede , nærmerer forhjulene.

men den blilligste og nemmeste løsning mht til bagbremser er nok type 1 66-67 bagbremser - de har lidt brederer tromler og bakker. og passer med en nyerer ankerplade.
eller bagbremser fra en 5x205 jagtvogn. så spacer du samtidig dine baghjul lidt ud - de kan godt komme til at sidde så langt inde med en alm tromle at du ikke kan ha alm bus orginal hjul på , de går på på indersiden.

type3 bremserne kan du dog også få nye repro tromler og bakker til - det sværeste er ankerpladen og håndbremsearmen.
Kan også skaffes - meeen $$$

er der noget du er i tvivl om , som jeg måske kan hjælpe dig med - så send en PM eller ring - så skal jeg guide dig så godt jeg kan.

også skal du lige lære at stave til ib - det er ikke så svært :0)


her er en illustreret udgave over indkøbs listen til en god sænkning af en splitbus, der mangler nogle få ting - men det er det gyldne overblik..

du sparer jo så lidt ved at lave noget af det selv.




















´+ fælge - bagtromler - bagdæk - gearkasse - støddæmperer mm
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) kallesøe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg ringer til dig bi

Reply

You must log in to post.