Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  V-rod

Tags:

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har man startet sådan et super cool projekt, så smider man altså alt andet, familie, typ 1, arbejde, div. måltider og kommer igang!!!!!! jeg er sgu inde hver dag for at se om der er noget nyt med denne bil. sät gerne en masse billeder ind. jeg kan ikke få nok af den!!!!!
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=lotus-jonas]har man startet sådan et super cool projekt, så smider man altså alt andet, familie, typ 1, arbejde, div. måltider og kommer igang!!!!!! jeg er sgu inde hver dag for at se om der er noget nyt med denne bil. sät gerne en masse billeder ind. jeg kan ikke få nok af den!!!!!

Jamen så må jeg jo hellere komme i gang ;-)
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej venner. Så fik jeg bunden lavet. (dvs: så langt jeg kunne komme indtil blikdelene dukker op). Det stykke som jeg har fjernet fra "knoglen" lægger jeg til v rammehovedet senere.
HPIM1026.jpg
HPIM1027.jpg
HPIM1028.jpg
HPIM1029.jpg
HPIM1031.jpg

(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hov!! Jeg har også lavet håndbremsen lidt om. Den sidder nu som på en rigtig hotrod.
HPIM1034.jpg
HPIM1038.jpg

(permalink) Mark Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er et flot stykke arbejde, du får lavet og specielt den der håndbremse, er fed.

Fed kreativitet.

Mark
-------------------------------------------
Mark 22777737
bugfreaks@mail.tele.dk
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så er der lidt nyt :-) Jeg har nu fået lavet dørene så de passer til "hullet". selve dørbunden har jeg hævet de 6cm som også varmekasserne er flyttet, men den udvendige dørplade er lavet lidt dybere, ellers opstår der et grimt "hul" der hvor trinbrættet normalt skrues fast. Jeg måtte også modificere det nederste dørhængsel, ellers skulle jeg have lavet et lodret snit i varmekassen (hvilket jeg helst ville undgå). Fortsættelse følger :-)
HPIM1042.jpg
HPIM1044.jpg
HPIM1050.jpg
HPIM1052.jpg

(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Lige et spørgsmål. Jeg fandt dette i en lade. Er der en som kan fortælle hvad det har siddet på?? Jeg gættede selv på en bus, da dem som jeg har liggende alle er fra type 1 og helt lukkede. De er forresten 4x15"
HPIM1084.jpg

(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Bliktrold, det er lige de fælge jeg søger, ja det er til split bus. Jeg er intr i at købe eller bytte med dem da jeg mangler de originale til min Split pick-up.

VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Slot Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
..Det stykke som jeg har fjernet fra "knoglen" lægger jeg til v rammehovedet senere.


Wee.. Den gearstang glæder jeg mig til at se... :)

FED stil der..

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Split 261 ]Hej Bliktrold, det er lige de fælge jeg søger, ja det er til split bus. Jeg er intr i at købe eller bytte med dem da jeg mangler de originale til min Split pick-up.

VWenligst Split

Hej split. Tak for oplysningen. Det var egentlig ikke for at sælge dem (jeg har 2 stk), mere for at finde ud af hvad de har siddet på, men jeg skal nok have dig i tankerne hvis de skal sælges. øhh!! du skulle vel ikke tilfældigvis have 2stk 5 huls sprint stars? :-)
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sl0t skrev:
bliktrold skrev:
..Det stykke som jeg har fjernet fra "knoglen" lægger jeg til v rammehovedet senere.


Wee.. Den gearstang glæder jeg mig til at se... :)

FED stil der..


Tihi!! nu gik den op for mig ;-) gearstangen kommer nu ikke til at sidde v rammehovedet, det jeg ville have sagt, var at jeg ville forlænge "knoglen" tilsvarende.

(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
[quote=Split 261 ]Hej Bliktrold, det er lige de fælge jeg søger, ja det er til split bus. Jeg er intr i at købe eller bytte med dem da jeg mangler de originale til min Split pick-up.

VWenligst Split


Hej split. Tak for oplysningen. Det var egentlig ikke for at sælge dem (jeg har 2 stk), mere for at finde ud af hvad de har siddet på, men jeg skal nok have dig i tankerne hvis de skal sælges. øhh!! du skulle vel ikke tilfældigvis 2stk 5 huls sprint stars? :-)

Hej Bliktrold, helt ok, men du må gerne sige til hvis du bestemmer dig for at sælge dem, jeg har 4 stk i 14" til en Splitbus jeg skal af med.
Jeg har kun de 4 stk 5huls sprintstars jeg skal have sat i stand til min Pick-up. Men jeg har tit set nogle til salg herinde. Men vil gerne have muligheden for at mont. de originale på den, da de Type 1 ser lidt tamme ud til den.
VWenligst Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej hej. Så har jeg svejst en smule i karrossen igen. Det er bare noget af det kedelige. Men men men, i dag har jeg hentet blik til bunden, så nu sker der snart noget mere spændende..
HPIM1103.jpg
HPIM1102.jpg
HPIM1101.jpg
HPIM1098.jpg

(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Her i forgrunden ser i hvorfor det er gået lidt langsomt m min V-rod.Det er nemlig også spændende at lege med (En lille bemærkning til dit indlæg tidligere Jonas hehe ;-)
HPIM1092.jpg

(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
Her i forgrunden ser i hvorfor det er gået lidt langsomt m min V-rod.Det er nemlig også spændende at lege med (En lille bemærkning til dit indlæg tidligere Jonas hehe ;-)


Wow - du vælter dig jo rundt i Hot Rods :)! Er det osse din '33 5-window coupe der står i forgrundden med boxed ramme .... og noget der ligner en '30 -'31 chopped Tudor i baggrunden. Man kan faktisk osse se på dit arbejde, at det virker som om du aldrig har lavet andet end hot-rods og den slags - meget flot arbejde du har gang i !!

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
bliktrold skrev:
Her i forgrunden ser i hvorfor det er gået lidt langsomt m min V-rod.Det er nemlig også spændende at lege med (En lille bemærkning til dit indlæg tidligere Jonas hehe ;-)


du er undskyldt!!!!!!! ;O)
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:
bliktrold skrev:
Her i forgrunden ser i hvorfor det er gået lidt langsomt m min V-rod.Det er nemlig også spændende at lege med (En lille bemærkning til dit indlæg tidligere Jonas hehe ;-)


Wow - du vælter dig jo rundt i Hot Rods :)! Er det osse din '33 5-window coupe der står i forgrundden med boxed ramme .... og noget der ligner en '30 -'31 chopped Tudor i baggrunden. Man kan faktisk osse se på dit arbejde, at det virker som om du aldrig har lavet andet end hot-rods og den slags - meget flot arbejde du har gang i !!

Bjarne

Godmorgen Spaceman. 34eren er desværre ikke min, jeg hjælper en kammerat m undervognen. Den tagchoppede i baggrunden er et andet af mine projekter som gerne skal gøres færdigt "engang" men først skal der ryddes kraftigt op som du sikkert har bemærket ;-) Jeg startede engang m at lave mustanger, men interessen gled over i hot rods og det kommer jeg nok ikke fra igen. Jeg købte min første bobbel da jeg stod i lære som "rustmand" engang i firserne og dem har jeg holdt mig til sideløbende lige siden. Nu hvor jeg tænker over det, så har boblen altid været der, sjovt nok ik!! (den er f... også genial) :-) Nb: jeg har det næste vw rod projekt smedet sammen, altså i hovedet. Der findes ingen ratrod coupéer(endnu) ;-)
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej. Så er jeg i gang m rammehovedet. Jeg købte et nyt "originalt" som der nok så fint stod på det påklæbede reklameskilt. Det er dog endt med at jeg, pga. kvaliteten har måttet skære det op og genanvende min gamle frontplade (det stykke som forbroen skrues fast i) men intet er jo som bekendt S
HPIM1133.jpg
HPIM1106.jpg

(permalink) Vuk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej bliktrold...

ja, undskyld det er hotrod´en og ikke din vw jeg spørger til.
Kan det lade sig gøre at få en sådan hotrod synet her i Dk, uden det koster en mill???
Hvad er bagtøjet fra... Jaguar++ Hvilken???

Mvh Vuk
(permalink) spaceman Member
Skrev for 16 years siden | | | |

Bjarne
Godmorgen Spaceman. 34eren er desværre ikke min, jeg hjælper en kammerat m undervognen. Den tagchoppede i baggrunden er et andet af mine projekter som gerne skal gøres færdigt "engang" men først skal der ryddes kraftigt op som du sikkert har bemærket ;-) Jeg startede engang m at lave mustanger, men interessen gled over i hot rods og det kommer jeg nok ikke fra igen. Jeg købte min første bobbel da jeg stod i lære som "rustmand" engang i firserne og dem har jeg holdt mig til sideløbende lige siden. Nu hvor jeg tænker over det, så har boblen altid været der, sjovt nok ik!! (den er f... også genial) :-) Nb: jeg har det næste vw rod projekt smedet sammen, altså i hovedet. Der findes ingen ratrod coupéer(endnu) ;-)


He he, ja du skal vist lige ha ryddet op. Jeg vil da gerne hjælpe dig med at fjerne noget af det uduelige bras du har stående :)
Nå spøg tilside, så er det en fed idé med en V-rod kooope!! Så er det bare med at kigge lidt på en stoll eller lade fantasien løbe: 3-w eller 5-w ? Det er langt ud over mine evner, så jeg har tænkt mig at bygge en woodie, så er det bare spørgsmålet om det skal være endnu en vw, eller det skal være en gammel ford eller andet US - men en woodie kan jeg nok bedre klare med mine evner og de kan sgu osse blive cool.
Med dine evner burde det kunne lade sig gøre at lave en fed coupe.... sejt, har gået og tænkt lidt over det siden du skrev og det ku' se rigtig cool ud, men proportionerne skal bare være lige i øjet hvis det skal lykkes ... hehe måske ku du ta det tag fra den '34 og passe det lidt til :)

Bjarne
-------------------------------------------
Keep it simple & cool.......shine can never replace attitude
40577989 BeeGee17(a)privat.dk
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det med rammehovedet kunne jeg godt have fortalt dig- de nye rammehovede og rammehovedet i løsdele er noget regulært lort. Det er topmålet af dårlig pasform :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Vuk skrev:
Hej bliktrold...

ja, undskyld det er hotrod´en og ikke din vw jeg spørger til.
Kan det lade sig gøre at få en sådan hotrod synet her i Dk, uden det koster en mill???
Hvad er bagtøjet fra... Jaguar++ Hvilken???

Mvh Vuk


Hej Vuk. Hvor det for nogle år siden var meget omstændigt at få en hotrod synet i danmark er det nu blevet meget nemmere. I "gamle dage" var man overladt til statens små "syns konger". Det var dem som var venlige og forstående når man fremlagde sin plan, men når det så kom til stykket var der meget få som turde ta ansvaret (det var før synshallerne blev privatiseret). I dag kan det meste godkendes når bare det er "fagligt korrekt udført". Jeg havde en samtale med en lokal synshal efter privatiseringen. De sagde: Det bedste du kan gøre er at bygge køretøjet og lade os se på det, er det forsvarligt lavet, jamen så får du det også godkendt. Du kan evt kontakte DSRA, som er den danske overordnede hotrod sammenslutning. De har i samarbejde m trafikstyrelsen udfærdiget nogle klare retningslinier at bygge efter. Mht. om det koster en mill. skal det lige nævnes at det selvfølgelig ikke er gratis, du kan dog selv holde omkostningerne nede hvis du gør det rigtigt fra starten. Et eksempel: Hvis du anvender bremserne fra et køretøj som er tungere end din rod, skal der ikke laves en bremse attest, hvilket sparer dig en del penge, (det er dog en forudsætning at rodden ikke har en større topfart end bilen som du tager bremsesystemet fra), egentlig logisk kan man sige. Til dit andet spørgsmål ang. hvilket bagtøj der sidder på 34eren. Vi har brugt for+bagtøj samt bremserne fra en XJ6er. Samtidig m at det er overdimensioneret til de fleste rodder, er det kanon flot at se på :-)
(permalink) bliktrold Member
Skrev for 16 years siden | | | |
spaceman skrev:

Bjarne

Godmorgen Spaceman. 34eren er desværre ikke min, jeg hjælper en kammerat m undervognen. Den tagchoppede i baggrunden er et andet af mine projekter som gerne skal gøres færdigt "engang" men først skal der ryddes kraftigt op som du sikkert har bemærket ;-) Jeg startede engang m at lave mustanger, men interessen gled over i hot rods og det kommer jeg nok ikke fra igen. Jeg købte min første bobbel da jeg stod i lære som "rustmand" engang i firserne og dem har jeg holdt mig til sideløbende lige siden. Nu hvor jeg tænker over det, så har boblen altid været der, sjovt nok ik!! (den er f... også genial) :-) Nb: jeg har det næste vw rod projekt smedet sammen, altså i hovedet. Der findes ingen ratrod coupéer(endnu) ;-)


He he, ja du skal vist lige ha ryddet op. Jeg vil da gerne hjælpe dig med at fjerne noget af det uduelige bras du har stående :)
Nå spøg tilside, så er det en fed idé med en V-rod kooope!! Så er det bare med at kigge lidt på en stoll eller lade fantasien løbe: 3-w eller 5-w ? Det er langt ud over mine evner, så jeg har tænkt mig at bygge en woodie, så er det bare spørgsmålet om det skal være endnu en vw, eller det skal være en gammel ford eller andet US - men en woodie kan jeg nok bedre klare med mine evner og de kan sgu osse blive cool.
Med dine evner burde det kunne lade sig gøre at lave en fed coupe.... sejt, har gået og tænkt lidt over det siden du skrev og det ku' se rigtig cool ud, men proportionerne skal bare være lige i øjet hvis det skal lykkes ... hehe måske ku du ta det tag fra den '34 og passe det lidt til :)

Bjarne
Hej Bjarne. Du har ret i at det er svært at få en coupé til at se rigtig ud. Jeg har i mellemtiden fundet et par billeder af 3w på thesamba, tror at det ville se bedre ud m en 5w, største udfordring her vil nok være, ikke at få karrossen for lang. Jeg så engang en vwoodie, mener at det var en amerikaner som havde bygget den, total sej, og NOGET billigere end US.jern ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej igen bliktrold...

Ja, nu bliver jeg helt tændt på et hotrod projekt.
Du skriver det er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, Men hvad er det for en 34´er... undskyld min uvidenhed, men ville da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet.
Og hvilken motor+ gear vil være godt at bruge... For at gøre det rigtige til syn.

Håber ikke det er for mange spørgsmål... Mvh Vuk

PS. Min Mail er. Indal@stribnet.dk
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej igen bliktrold...

Ja, nu bliver jeg helt tændt på et hotrod projekt.
Du skriver det er en 34´er. Den ser helt perfekt ud til en hotrod, Men hvad er det for en 34´er... undskyld min uvidenhed, men ville da gerne få startet op med den rigtige bil. Må jeg evt få flere billeder af projektet.
Og hvilken motor+ gear vil være godt at bruge... For at gøre det rigtige til syn.
Hvad er afgiften ca på sådan en ombygning... Ved du det??

Håber ikke det er for mange spørgsmål... Mvh Vuk

PS. Min Mail er. Indal@stribnet.dk



Reply »

You must log in to post.